{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

gå pænt i snor {{forumTopicSubject}}

mig og min lille hvalp har det kanont sammen, og elsker begge 2 at give hinanden udfordringer mht træning og indlæring, hvilket køre super godt! har haft hende i 3 uger nu og der er masser af tricks der er indlært, så som sit, dæk , gi pote, op, hente ting når de bliver kastet ( dog stadig kun indenfor ) , følge efter, sætte sig pænt inden jeg åbner en dør. Samtidigt har den også mødt små børn, leget med andre hunde af forskellige størrelser, og det hele virker rigtigt godt. Der er god kemi imellem mig og hunden, og den ved at når den vil have ro, så kender den et sted hvor den kan ligge sig, og så er der ro.

Det jeg nu gerne vil til at lære den, er det med at gå pænt i snor, men har ikke rigtigt selv kunne regne ud hvordan man sådan gør ? - ved godt jeg kan lære det til hvalpe træning, men kan lige så godt komme igang nu..

Den har som så mange andre hvalpe, tendens til at dreje til alle sider osv, når man bare skal lige ud, eller også stoppe sådan lidt op, fordi den ikke ønsker at gå videre, samt nogle gange have lidt for travlt med at komme fremaf, så den derved trækker i linen.. disse ting jeg har beskrevet, kan de indlæres nogenlunde samtidigt, eller er det vidt forskellige ting der skal trænes sepperat ?

´håber på gode svar - tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gå pænt i snor
  • #1   27. dec 2011 Tjah... Min får lov til at gå som hun har lyst til i snor når vi går på tur... Synes det er vigtigt at den får lov til at få mulighed for at bruge sin næse. Og har den brug for at stoppe op, så er det jo fordi der er noget som har fanget dens opmærksomhed, og så er det jo vigtigt hvalpen får lov til at se det an.

Det skal lige siges at min går pænt på tur nu.

Hvis det så derimod er lineføring vi træner, så er det indlært med klikker og shaping, men det er jo ikke som sådan at gå med snor, det er jo at gå på plads med snor på.

• #2   27. dec 2011 JEg tror bare jeg ville tage godbidder med, og når den går pænt lige ud uden og trække vil jeg sige at den var rigtig dygtig og give den en godbid, når den ikke gjorde det rigtigt villlé jeg nok 'skælde den ud' altså ikke råbe ad den eller sådan noget, men gøre det klart for den a´når den gør det rigtigt og du er tilfræds med det den gor og npr den ikke gør det rigtigt. Langt de fleste hunde vil jo gøre hvad spm helst for at få afvide den er dygtig:D

• #3   27. dec 2011 kan godt være jeg kom til at formulurer mig lidt forkert.. altså, ja selvfølig skal den have lov til at snuse, og det for den skam også smiley .. det der line træning, hvor den går pænt ved siden af en og holder fokus, det er jeg iang med at træne smiley

det er mere bare når man går en tur med den, hvordan man lære den ikke at trække helt vildt i snoren for at komme hurtigere frem, end mennesket kan gå smiley .. kan det hjælpe at stoppe op hver gang snoren er strækt, vente på den slapper af, og derved rose den og begynde at gå videre, og derved gentage det de der 5 millioner gange til det virker ? smiley

• #4   27. dec 2011 har ikke så meget forstand på det, men det er ihvertfald det jeg ville have gjordt:D

• #5   27. dec 2011 Altså den vil jo kun trække fremad hvis den får lov. Så hvis det er et problem, så ville jeg stoppe når den trak mere end jeg ville have og så vente til den tager kontakt til mig, rose og så gå videre... Man skal jo så bare huske at være konsekvent...

• #6   27. dec 2011 Du skal huske på at hunde gør "det som kan betale sig" ( = for hunden )

Altså hvis den får succes med at komme fremad ved at trække i linen så lærer hunden at "det kan betale sig" hvis det er det hunden gerne vil.
    Du skal stoppe, evt vende om, eller sætte farten ned.

At gå pænt i linen er en af de sværeste øvelser at lærer en hund.
    hundens anatomi er ikke bygget til at gå i vores tempo.
    Hundens normale fart er en mellemting mellem trav og galop.

Hvis du gerne vil have hunden skal gå "ved siden af dig" eller i det mindste "ikke trække i linen" er du nød til at belønne den adfærd du vil have frem så "det kan betale sig" ( ) for hunden ) at gå pænt

• #7   27. dec 2011 Det som Wendy Jean B forslog prøvede har jeg prøvet idag, godt nok med en ældre hund men det virkede rigtig godt:D

• #8   27. dec 2011 "emmi

Hvis en hunds adfærd bliver belønnet vil hunden med stor sandsynlighed gentage adfærden for at få belønning igen.
    Det virker fordi sådan virker indlæringspsykologien ( = hjernens måde at opfatte tinegne på ) smiley

Glæder mig at du fik succes med at prøve det

• #9   27. dec 2011 tusind tak skal i have, det gav en god forståelse i mit hovede, så nu skal det bare ind i hundes smiley ..

indlærin begynder fra næste gåtur med snor

Kommentér på:
gå pænt i snor

Annonce