{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

badning af hvalpen ! {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har lige anskaffet mig en lille hvalp at racen australien shepherd.
jeg har et spørgsmål omkring tilvending til badning af hunde. Da jeg ved at det ikke var noget vi øvede med vores anden hund ( som virkelig HADER at blive vasket idag).

derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som har et par gode tips om hvor når man begynder at "tilvende dem til at komme i bad og om hvordan man gør det til en god oplevelse for hvalpen":)

det ville være rigtigt dejligt med et par tips, da jeg nødigt vil gå igang uden at være sikker i min sag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  badning af hvalpen !
  • #2   30. jan 2012 ja det er selvfølgelig rigtigt smiley
    så hvis jeg nu bare til sommer ser hvad hun siger til en haveslange smiley

    men tak skal du havde smiley


  • #4   30. jan 2012 Lia er bestemt ikke en vandhund, men hun har lært at acceptere at hun kommer i bad 1-2 gange om året. Jeg gjorde det at jeg gik i bad med hunden og tog det stille og roligt de første gange, sådan lidt symbolvask og ikke den helt store omgang, men med masser af superlækre guffer og ros når hun stod stille.

  • #5   30. jan 2012 tusind tak for jeres bud på sagen. så har jeg lidt at prøve med når jeg syntes hun er klar til udfordingen. ( har lige fået hende så lader hende lige falde helt til først )

  • #7   30. jan 2012 ja det var nemmelig også det jeg tænke hihi, så man ikke skal stå at bakse med en fuldt udvokset hund. så er det vist nemmere at lære en hvalp smiley


  • #9   30. jan 2012 Jøsses er han virkelig så tung? Jeg har altid tænkt at Aussier var sådan en mellemstørrelseshund, men han vejer da 6 kg. mere end Lia. smiley

  • #11   30. jan 2012 JEg har også altid bare gjort det at jeg har taget det meste af tøjet af og er gået ind i badet med dem, så har jeg stille og roligt begyndt at sprøjte på deres poter og langsomt begyndt at gøre resten af hunden våd. JEg taler hele tiden i et rosende tonefald og roser til skyerne.
    Mine er ikke superglade for at komme i bad, men de acceptere det rimeligt de 2 gange om året de kommer i bad.

    Der er nogle hunde der trænger til et bad i ny og næ, mine hunde får en lidt fedtet pels hvis de ikke bliver vasket.


  • #12   30. jan 2012 Første gang jeg badede min hund, var han lige ved at stikke af - det lykkedes da ham også at hoppe ud af badet et par gange (iført shampoo-coat + en god rysterur), men det er blevet væsentligt bedre siden dengang! smiley Jeg fik ham, da han var omkring et år, så jeg gætter på, at han var ca. halvandet år første gang, han blev badet. Men som sagt, er det blevet meget bedre siden, og det eneste jeg har gjort, er det som de fleste andre har gjort: Det meste af tøjet af, ind i badet sammen med dem og slappe af, så godt man nu kan med dem, rose dem til skyerne på de rigtige tidspunkter, og endelig medbring nogle lækre snacks smiley
    Selvfølgelig er min hund OVERLYKKELIG, når badet er slut og mor her så står med et håndklæde klar til ham - så tumler han bare rundt på en meget komisk måde xD
    Desuden badede jeg ham regelmæssigt, også fordi, da jeg boede hjemme, var der rigtig mange problemer med lopper! Nu er jeg så endelig flyttet hjemmefra og har "kidnappet" hunden med mig, og nu: Problem solved - no flees smiley

    Han skal snart bades igen (pga. lugten), og jeg glæder mig til at se, hvordan det nu kommer til at gå smiley
    Men held og lykke og tillykke med din nye vuffer smiley


  • #13   30. jan 2012 Rysterur = rystetur
    Epic fail =D


  • #14   31. jan 2012 siger igen tusind tak for jeres ideer og tanker om det :).

    til christina kan jeg sige at det også er mening at jeg tager mille med når jeg en gang skal flytte hjemme fra ;D hihi


  • #15   1. feb 2012 Ej, hvor godt smiley
    Men jeg vidste bare, at jeg ikke kunne undvære ham, så jeg sagde bare lige hapser-snapser og så pakkede jeg også lige ham smiley


  • #16   1. feb 2012 Bazil kom fra start af en tur under bruseren bare med vand ca 1 gang om ugen samtidig med at jeg roste ham og pjattede lidt med ham, så i dag falder ham bare i søvn når han bliver vasket og prøver selv at komme med mig i bad.

  • #17   2. feb 2012 uhh det lyder ellers hyggeligt nadja smiley

    til christina: ja for det er jo altid dejligt med dyr og let liv rundt om en :). jeg kan i værdt fald ikke klare mig uden dyr rundt om mig smiley


  • #18   3. feb 2012 Det samme her, Trine smiley

Kommentér på:
badning af hvalpen !

Annonce