{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.121 visninger | Oprettet:

Toy/dværg puddel Renlighed? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Hvor gamle er sådan en han puddel før de normalt begynder ikke og tisse og skide inden for mere, det skal lige siges at min er kasterearet så har fået af vide at det godt kan tage lidt længer end normalt,

Og har i nogle gode triks til hvordan man nemmest lære den og går uden for,

Min have er hegnet ind og jeg får instaleret en hundelem i morgen aften, noget gode forslag?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toy/dværg puddel Renlighed?
  • #1   5. feb 2012 Hvor gammel er hunden? Men ud hver gang der er spist, leget og sovet. Og du skal med ud, så du kan rose, når der sker noget derude.

  • #2   5. feb 2012 Jo roligerer du tager det jo hurtigerer bliver din hund renlig.
    Og den der med katte lemmen det bliver den sandelig ikke hurtigerer renlig af, da den jo så render rundt derude alene.
    Nej du skal gå ud med den meget tit og værer klar med god bider hver gang den har tisset.
    Og skæld aldrig ud når det går galt.....


  • #3   5. feb 2012 den er 17 uger

  • #4   5. feb 2012 er det ikke lidt tidligt at neutraliserer ??

  • #5   5. feb 2012 Okay, det er første gang jeg har hund, men har brækket rygen så kan først komme til og få til hundetræning om 3 mdr med den, men kan nemt gå ud sammen med den og det gør jeg også med glæde smiley det var bare det med godbider og sådan om man skulle bruge det og alt det der, og om folk havde nogle gode fif / tips .

  • #6   5. feb 2012 selina, jo sys jeg også, men det var den da jeg fik den fra dem der havde den, ved ikke helt hvorfor de havde valgt det, men sådan er det nu en gang

  • #7   5. feb 2012 og så hvor gamle i mener de ca er før de plejer og begynde og have lært det hvis man self passer træningen og det der med den smiley


  • #8   5. feb 2012 Det er der desværre ingen facitliste på. Det kræver tålmodighed, og regelmæssighed, også lige lit mere tålmodighed, og lige pludselig sidder den der.

  • #9   5. feb 2012 det er jeg næsten klare over smiley men om 3 mdr var normalt eller 5 eller 10, bare hvad i havde erfaringer med,

  • #10   5. feb 2012 øv øv at den allerede var det da du fik den, men det gør det jo ikke til en mindre dejlig hund smiley

    mine piger er først renlige som 1 årig.


  • #11   5. feb 2012 Kan gå over et år.

    Hvis man er god til at komme ud når de har spist, sovet & drukket og om natten så går det jo self stærkere. Men kan tage laaaaang tid


  • #12   5. feb 2012 Jeg kender ikke til racen.
    Men mht. tips så ja ud når han har spist/sovet/leget (og du skal med ud), meget ros og også gerne godbid. Ikke skæld ud når han gør det inde, bare tør op og husk at tørre af med rodalon eller lignende lugtfjerner.
    Har ikke rigtig nogen tips til hvordan du kan lære ham selv at gå ud.


  • #13   6. feb 2012 tror Hodja var 5 mdr da han var renlig ca. Så igang med godbidderne og så ud så tit som muligt. hvis du har tendens til at "glemme" at komme ud med den, så sæt evt et ur til at ringe hver 2. time - og så ud med den.

    Husk du først må gå ind når hunden har gjort det den skal udenfor - og så ellers en masse ros og godbidder når den gør det udenfor.

    Sker uheldet indenfor - så må du IKKE skælde den ud - men hvis du kan nå det, så bær den udenfor. Hvis ikke så er der ikke andet for at ignorerer det og tørre op smiley


  • #14   6. feb 2012 Alfisten-- Jeg tror det er Thomas der har brækket ryggen, ikke hunden. smiley

  • #15   6. feb 2012 Det er nu mig der har brækket rykken hehe


  • #16   6. feb 2012 Takker, smiley sådan kan det jo gå i farten, smiley

    Hvor mange gange om dangen skal en hund skide så? for når man gå ud med den skal den jo som regl kun tisse, men hvor tidt skal den også skide? og min er vendet til og have mad hele dagen, den styre selv sin mad, men er det dumt eller er det bedre og kun give den morgen og aften? :S


  • #17   6. feb 2012 Jeg synes det er bedre at give hunden mad to gange dagligt, men det er der meget delte meninger om. Hvis hvalpen ser tilpas ud og styrer det odt, så er dert nok fint at have det stående.
    Mht afføring kommer det an på foderet også. Mine prutter max to gange dagligt, og har gjort det siden de var helt små.


  • #18   6. feb 2012 altså hvornår den skal skide osv er self lettere at styre hvis den får faste tider på dagen - men hvis den selv kan styre det, så kan det også være den ofte spiser på samme tidspunkter, og så giver det jo det samme. Antallet af gange afhænger meget af foderet og er forskellige fra hund til hund. Buddy gjorde op til 4 gange da han var lille nu er vi på ca 2.

Kommentér på:
Toy/dværg puddel Renlighed?

Annonce