Aktiveringslejetøj til Hele dagen/ Alene hjemme. {{forumTopicSubject}}
Hej, Jeg har en labrador retriver på 9 mdr. Vi har læst alt om alene hjemme træning og tog fri i fire uger, hvor vi stille lærte hende at være alene. Men hun begyndte at bide i fodlister og vægge. Nu er vi så startet forfra med alene hjemme træning. Nu har hun bare hele huset istedet for et mindre sted som vi havde fået anbefalet. Hun har masser af lejetøj med hendes foder i og godbider og tyggeben. Men stadig søger hun ud i det samme rum og bider i vægge og fodlister. Vi har prøvet med diverse spray der lugter grimt og chili som vi blev anbefalet, men hun er ligeglad.
Jeg tror det bunder i kedsomhed og måske lidt angst for at være alene hjemme!
Har i nogen ideer til hvad jeg skal gøre? Jeg har Set et man kunne købe en maskine der med tidsinterval spyttede noget lejetøj ud. Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan en? Jeg har søgt på nettet,. men har ikke selv kunnet finde den.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
Gå en rolig tur om morgenen, indlæg søgeøvelser, sporøvelser og opgaveløsning på turen. Så er hunden luftet af og er samtidigt træt mentalt. Det er alfa og omega for at alene-hjemme-træning kan lykkes.
Gå først fra hunden min. 20 min. efter gåturen med øvelserne. Hunden skal være helt rolig når I går.
På ebay har jeg set de maskiner, der spytter legetøj eller en Kong ud. jeg synes personligt at hunden skal lære at være rolig når mor og far er væk. Giv den et frossent marvben, som holder den beskræftiget i 30 min. Derefter burde hunden være så træt, at den vælger et sovested.
Luk af til det rum, hvor den øgelægger listerne. Bryd vanen.
held og lykke.
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 72
okt 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 96
Aktiveringslejetøj til Hele dagen/ Alene hjemme.