{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Så fik jeg nok! {{forumTopicSubject}}

I min optik lærer man ikke en hund, at den ikke skal være bange for fremmede mennesker ved at trykke dens hovede ned i jorden mens man råber af den!

Så nu har vi fundet et nyt træningssted, hvor koporlig afstraffelse er bandlyst, og hvor positiv træning af hunden er i højsæde!

Ejeren af stedet er uddannet adfærdsterapeut og kommer forbi på fredag, for at tage et kig på Cosmo, og vurdere hvorvidt han skal have enetimer i begyndelsen eller om det vil fungere på et større hold.

Det er dyrt, men det er det værd,for jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i, at der bliver lagt hånd på min hund fordi man overskrider hans grænser! - specielt ikke, når man allerede er bekendt med hans nervøsitet i forhold til fremmede mennesker, som vil fodre ham.

Er helt lamslået over, at den slags opdragelsesmetoder stadig finder sted - og specielt set i forholdt til, at det var lederen af stedet.


Kommentarer på:  Så fik jeg nok!
  • #1   13. feb 2012 Det er noget svineri, den slags!
    Håber ikke han får mén af det smiley


  • #2   13. feb 2012 Stinne: Det havde jeg virkelig også lyst til, da jeg hørte det!

    Nete: Har sendt dig en pb

    Alfisten: Det er helt slut nu! Vi sætter ikke vores ben dér mere, det er helt sikkert! Heldigvis mener vores nye træner, at der kan rettes op på det, men er simpelthen så arrig over, at han udmærket var klar over, at Cosmo ikke bryder sig om fremmede. Han havde endda givet gode råd til, hvordan vi kunne arbejde med det, og på infomødet blev det gjort helt tydeligt, at korporlig afstraffelse ikke blev accepteret, og alligevel skal han køre sådan noget "nu skal jeg fandme vise dig, hvem der er Alfa pis"!

    Hanne: Ja, han burde have et spark bagi


  • #3   13. feb 2012 Ashley: Nej, vi håber også, at Marianne kan hjælpe os til at få rettet op på det, og at det ikke er noget han bliver mærket af i fremtiden

  • #4   13. feb 2012 Stakkels hund :o( godt I stoppede der, ønsker jer held og lykke med det nye sted :o)

  • #5   14. feb 2012 Jeg håber at du har meldt træneren til bestyrelsen i den klub det drejer sig om ?????
    Ellers ved de jo ingenting og kan ikke tage aktion på sådanne metoder - ja hvis det altså er en klub smiley


  • #7   15. feb 2012 Karin F: Jo, det er en klub - men det er desværre formanden af klubben...

  • #8   15. feb 2012 Husk på, at formanden stadig kun er EN person. En bestyrelse består af flere, der ikke nødvendigvis bakker op om alt formanden står for.

    Så under alle omstændigheder synes jeg du bør indgive en klage, hvis du virkelig mener det fra hjertet.

    Så skal bestyrelsen forholde sig til de brugte metoder, og det er sundt, IMO.


  • #9   16. feb 2012 Uanset om det er formanden eller ej - så skal bestyrelsen have det at vide - der må være en anden som du kan sige det til ?
    En træningsleder eller evt. næstformand
    Jeg synes bestemt ikke du skal lade det gå forbi uden at gøre noget smiley


  • #10   16. feb 2012 Tak for opsangen! smiley

    Vi bruger denne weekendl på at få skrevet klagen, og så bliver den sendt mandag.


  • #11   16. feb 2012 Nu er jeg lidt ihærdig fordi jeg selv er i en bestyrelse i en hundeklub og ved at vi som bestyrelsesmedlemmer tager sådan noget meget alvorlig også selvom det var formanden der udførte det smiley
    Hvis ikke der er nogen som klager så fortsætter det jo bare og klubben får et dårligt ry og der er jo en træls situation


  • #12   16. feb 2012 Meld ham til politiet. Måske har de ikke "tid" men kan være manden får røde ører over en politi anmeldelse.

  • #13   17. feb 2012 Det er en ovrskridelse af HG regler henvise til hvor og hvem, men hva med på at du fortæller om dine oplevelser på din blog.

    Jeg vil gerne undgå disse steder. Vil gerne have dem lagt i graven.

    Vi spørger og udveksler erfaringer når vi mødes som hundeejere, men det er svært at kende nogen der kender nogen, som ved at præcis det sted hvor vi gerne vil gå er et godt eller skidt sted..


Kommentér på:
Så fik jeg nok!

Annonce