{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Hvordan lærer jeg dem at gå ordentligt? {{forumTopicSubject}}

Ja, mine kære hundedrenge fylder 10 til august - nogle der gider banke det ind i hovederne på dem? smiley

Når, men hvordan lærer jeg en ''gammel hund nye tricks?''. Sagen er den, at når vi er ude at gå, så er den ene, Rex, rimelig slem til at hive. Dette får vi dog løst ved at jeg de første fem min. laver nogle sidde - frem, bliv, sidde osv. kommandoere, og så går han også rigtig fint.

Men når vi møder andre hunde, så er der bare nogle han SKAL hilse på, og han hiver sig gerne ud af halsbåndet, hvis ikke jeg er rigtig hård ved ham (Råber hans navn højt og med ''mørk stemme'' og sætter ham ned). Er det hunhunde, får han somreglt også lov til at lege med dem, når han har lystret, og ventet på min kommendo.

Jeg har overvejet et kvælerhalsbånd, for det kan han ikke komme ud af, men det virker så hårdt, og han hører rigtig godt efter uden snor, så han når aldrig mere end en meter væk fra mig, før han kommer tilbage, og går lige så fint forbi hunden.

Men jeg gider ikke rigtigt denne her ''kamp'', så er der ikke nogle der har nogle tricks, der må være andre end mig der har/har haft det her problem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan lærer jeg dem at gå ordentligt?
  • #1   13. feb 2012 Prøv at se denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=501358 Pøj pøj med det :o)

• #2   13. feb 2012 Han hører fint efter i alle andre sammenhænge, og jeg prøver også at snakke til ham, rose ham når han går fint forbi hunde og sådan, men det er ligesom om der bare er de her hunde, som han SKAL snakke med, hvor sød snak og ros ikke er nok, men der skal konsekvente og hårde ''NEJ'' til.... smiley

• Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
    #4   14. feb 2012 Sele, ikke kvæl....
    Hvis der er hunde han ikke skal snakke med, så hold afstand -gå i bue udenom dem -hvis han reagerer, er i for tæt på.
    Tålmodighed!!

• #5   14. feb 2012 Jeg vil også sige sele, ikke kvæl. Kan man ikke finde ud af at bruge det og at man som ejer er trænet til at bruge et kvæl ordentligt så skal man ikke putte det på.

• #7   14. feb 2012 Jeg har mødt folk med hund i en sele der ikke kan gå pænt, det er anderledes:o)
    Disse mennesker står med en hund der føjter rundt i snoren, der er på ingen måde nogen kontrol med hvad hunden laver i den anden ende.

Jeg vil også anbefale kvælerhalsbånd til hunden går pænt.

• #8   14. feb 2012 Jeg er af den overbevisning af lige gyldigt hvad man bruger til sin hund.
    Om det er kvæl, sele, halsbånd, snor eller fri ved fod, så er det IKKE selen, halsbåndet eller noget andet materialet det gør at hunden går ordentligt.
    Det er den træning/metode som man bruger/har brug til at lære sin hund at gå ordentligt.

• #9   14. feb 2012 Jeg er ikke så meget for kvæler halsbånd...
    Beder jeg ham sætte sig er der ingenting overhovedet, så sidder han pænt indtil andet er bedt om - men den er der mange der bruger, og så kan vi alle sammen stå med vores siddende hunde og glo, det kommer vi altså ikke så langt med smiley

Og den med for tæt på... Jeg plejer at gå en bue udenom, hvis jeg kan mærke det er en af de hunde som han bare vil hilse på, men går man på en mindre sti, så er det ikke langt man kan komme fra hinanden.

Sele kan jeg ikke selv finde ud af at bruge, men det kan man lære... Men så har han hele sin krop til at trække med vel?

Kommentér på:
Hvordan lærer jeg dem at gå ordentligt?

Annonce