{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Mangler gode råd ;) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har en Dværg Schnauzer på snart 6 mndr, vi går til hvalpe træning og hygger os rigtig meget. De første gange var alt jo nyt og spændende og jeg syntes vi har lært meget, øjenkontakt når jeg fløjter på en bestemt måde, sit, dæk og indkald. Men har hele tiden haft lidt svært ved at holde kontakten med ham, når der er så mange søde hvalpe og gode dufte. Så har vi været i en super god lokal hunde skov, hvor han rigtig hyggede sig og hilste på alle de andre hunde, men efter det, er det som om han ikke rigtig gider mig, når der er andre hunde. Han tror vi skal lege hele tiden og er utrolig svær at få kontakt med, han stod faktisk mere på 2 ben end 4, sidste gang vi var afsted og han pev og hylede for at komme i nærheden af de andre hvalpe (som i mine øjne var utrolig opmærksomme på deres ejer) Jeg har skiftet de sunde belønninger ud med små pølse stykker, da han er helt vild med dem, men det kunne heller ikke fange hans opmærksomhed, er der nogen der har nogle gode råd ??
Mvh Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler gode råd ;)
  • #1   20. feb 2012 De andre hunde på holdet (og i skoven) er jo langt mere spændende end dig.
    De tilbyder din hund leg og sjov i gaden. Du tilbyder et "dyyygtigt" og et stykke pølse.
    Belønning behøver ikke at være guffer. Belønning kan være hurtig leg.
    Enten med en bold/bidepølse/bideskind eller med dig selv.


  • #2   20. feb 2012 En dværgschnauzer på 6mdr er formentlig i gang med den første kønsmodning, hvor du kæmper bravt mod hvalpens hormoner. Prøv at se, om du kan skabe så meget afstand til de andre hvalpe, at du kan få kontakt med ham - og glæd dig eller over, at det er en periode, som går over igen.

  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #3   20. feb 2012 Enig med Lea A - Hvis du har en legesyg hund, så brug leg som belønning.
    Har man en mad-glad hund, bruger man godbidder...

    Kort sagt - Det som hunden gerne vil, bruger man som belønning :o)


  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #4   20. feb 2012 Og ja, tænkt også over, at alderen har en del at sige... Hormonerne raser rundt lige nu.

  • #5   20. feb 2012 Ja jeg kan godt forstå han gerne vil lege med de andre, de andre hvalpe har det jo på samme måde, men kan ligesom bedre skelne mellem "frikvarter" og træning smiley Vil prøve med lidt mere afstand, men skal jo selfølgelig også kunne høre træneren. har faktisk tænkt på om det kunne være puberteten der var igang, men mente det var for tidligt ? Syntes også han er begyndt at bruge utrolig meget til på den lille "tap" Den slikker så meget på sig selv, at jeg er helt nervøs for han slikker den bette tisse trold af ;);) Syntes også den er "fremme" næsten hele tiden. Er det mon fordi han har opdaget han er en dreng ? Han er sød ved de andre hunde og forsøger ikke at parre dem eller noget, men må indrømme at jeg ikke er så vild med at få "nysser" lige i tiden ;);)

  • #7   20. feb 2012 Py ha, så lyder det til jeg må væbne mig med masser af tålmodighed, hvis det er puberteten og det varer til han er 2 år, så bliver det et langt halvandet år smiley

  • #9   20. feb 2012 Okay, jamen så tager jeg det lige i hans tempo, så må vi jo sakke lidt bagud på hvalpe holdet og blande lidt leg ind i det. Det bliver jo også de andres tur på et tidspunkt smiley Han er bare så dygtig når vi er hjemme, men når vi så skal vise hvad vi kan til træning, så kan vi ikke rigtig noget alligevel. Men jeg fortsætter med at bruge : Jamen han kan altså godt derhjemme" ;);) Tak for info alle smiley

  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #11   20. feb 2012 Du skal jo ikke belønne ham med at lege med de andre hunde... Du skal belønne ham med at lege med dig. F.eks. bruge bold som belønning... Lege lidt med ham, og så tage bolden fra ham igen.

    Men ja, tålmodighed er også en rigtig god ting lige nu ;o)


  • #12   20. feb 2012 Nej han skal selfølgelig ikke lege med de andre, det har de heller ikke tid til, de har travlt med at arbejde sammen med deres ejer ;);)
    Så han må jo nøjes med mig;) Syntes bare det var en rigtig øv trænings dag og sådan har det jo slet ikke været de andre gange. Var nødt til fysisk at vende ham mod mig for at få kontakt, sådan er han slet slet ikke derhjemme, han løber rundt efter mig hele tiden. Men nu ved jeg ihvertfald at der ikke er noget galt, han er jo bare en bumset teenager ;);) Tak for gode råd, Mvh Anne


  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #13   20. feb 2012 Ja, lige præcis - En teenager i den værste perode ;o))

Kommentér på:
Mangler gode råd ;)

Annonce