{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Islandsk Fårehund {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi står og skal have ny hund efter den 25 Marts, og har kigget på alle mulige hunderacer.
Vi er nu faldet over en islandsk fårehund som passer til vores behov, og ikke kræver alt for meget motion.
Men dens pels er jo meget tyk, og har læst op til flere steder at den fælder utrolig meget.
- Men hvor meget er det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islandsk Fårehund
  • #1   29. feb 2012 Jeg troede at sådan en krævede ret meget motion og mental aktivering, men det er måske bare noget jeg har misforstået, eller også tænker jeg på en anden race smiley

• #2   29. feb 2012 Har læst en del om racen efterhånden, og er vidst kommet frem til at de kræver en del mental aktivering, men ikke behøver og gå 10 km. hver dag, såsom visse jagthunde nærmest gør smiley

• #4   29. feb 2012 Linda: Ja det er klart, den skal selvfølgelig have en del mere motion end en selskabsrace. Det med børstningen har vi også taget højde for, da den jo har en smule mere pels end vores gamle foxterrier, heh smiley

• #5   29. feb 2012 Mine 2 fælder en del, det meste kan styres med en ugentlig gennemberetning - men har man hunde med underuld, får man automatisk et ret tæt forhold til fnugruller smiley

• #6   29. feb 2012 Gennembørstning selvfølgelig! smiley

• #7   29. feb 2012 Jeg har to styks. Den ene fælder altid, dvs går den forbi dine bukser så er de hermed fuldstændig behårede. Som betina skriver bliver en fnugrulle ens bedste ven og desuden lærer man at undgå at købe visse tekstiler der bare suger hår til sig eller hvorpå man ser det ekstra godt.

Den anden jeg har fælder stort set ikke på nær de to gange om året som varer ca en måned.

Derudover skal du bestemt ikke vælge den hvis du tænker at den ikke kræver megen motion. Ja, du kan få individer som er tilfredse med bare at kunne være sammen med familien uanset om det så er i stuen eller på gåtur. Men du kan også få en hund som har et stort hyrdeinstink og et højt aktivitetsniveau, som snarere minder om en border collie i behov. Og en sådan hund vil gå dig på nerverne dels med gøen, dels med hyrden på forskellige ting og dels med rastløs adfærd - hvis den ikke får dækket sine behov for aktivering.

at gå en tur på 10-20 km trætter ikke en islandsk fårehund, den skal kunne arbejde en hel dag med at hente heste/får hjem fra fjeldet. Derimod skal du lave en masse mental aktivering - og hvis jeg skal være ærlig så var det da noget nemmere at kunne gå den træt istedet smiley
    Du skal være opfindsom, for de samme øvelser bliver for nemme i længden og det trætter ikke at øve ting som man kan. Næsearbejde er selvfølgelig et must. OG så er det vigtigt at du lærer den at slappe af, når den er indendøre, for jo en islænder kan skam også kravle på væggene især når du lige har gået en lang tur..

Begge mine (nu er den ene så gammel) er aktive hunde og jeg aktiverer lige så meget som dem jeg kender der har border collie/brugsschæfer osv, ellers har jeg to larmende hunde og især en der gerne vil hyrde på alt der bevæger sig.

Kommentér på:
Islandsk Fårehund

Annonce