Ideer til aktiviter/lege for hunde? {{forumTopicSubject}}
Jeg har selv samlet nogle ideer rundt omkring på nettet og igennem tråde herinde fra som man kan aktivere sin hund med, herudover er der selvfølgelig diverse træningsøvelser.
Men jeg tænkte om der er nogle der har flere gode lege/aktiviteter, end dem jeg har fundet her? også evt nogle forhindringsbaner eller lilignende, det må gerne både være indendørs og udendørs lege (vi har en stor indhegnet have)
* Gemmeleg i skoven, hunden skal finde os
* Fylde en opvaskebalje med vand, sætte en plastikskål/tallerken med godbidder til at flyde rundt, hunden skal fange godbidderne.
* Sætte pølsestykker fast eller leverpostej rundt omkring i haven på træer/buske og lukke hunden ud så den skal finde det.
* Stof som søgeredskab, binde en knude i f.eks. et gammelt håndklæde, viskestykke eller lignende, om nogle godbidder og lade hunden kæmpe for at få det fri
* Gemme godbidder rundt omkring indenfor, forskellige steder så den ikke altid kan regne ud hvor det er. 2 varianter, den ene hvor den trænes i lydighed, den sidder og kigger imens man gemmer dem, den anden hvor den ikke ved hvor tingene gemmes men blot skal snuse sig rundt.
* Leg med andre hunde
* Gemme godbidder i papkasser hvor den selv skal finde ud af at åbne dem og tabe godbidden, for at gøre legen sværere, evt. sætte flere kasser oveni hinanden, når den er øvet, så kun godbid i den inderste.
* Godbidder i en plastik colaflaske
* Lade hunden selv samle sit legetøj sammen i kurven
Har i flere ideer, hører jeg dem meget gerne, min hund elsker aktiviteter og lege
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.727
Smid en håndfuld godbidder i en kasse fyldt med sammenkrøllet papir.
Få fat i nogle af de helt små marmeladeglas. Lav et par huller i lågene, og put godbidder i. Grav dem ned i sand eller løs jord - så låget er lige i overfladen. Så skal hunden finde dem, og markere, og have hjælp til at få dem åbnet. Evt. kan man lære dem, at de skal apportere glassene, før man hjælper dem.
Godbidder ned mellem plastikbøtter (creme fraische-bøtter fx.) så hunden får én, hver gang den løfter en bøtte af.
Ideer til aktiviter/lege for hunde?