{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.215 visninger | Oprettet:

Gå pænt, og ignore andre hunde og katte {{forumTopicSubject}}

Hej med jer på HundeGalleri

Jeg har en halvandet år gammel schæfer, og nu synes jeg det er på tide, at han stopper med at trække, når vi går tur. Vil hellere have at han går pænt ved min side.

Nogle som har en god måde, at lære ham det på??

Så har jeg også et andet problem. Hver gang han ser en hund, eller en kat. Vil helt vildt gerne hen og snakke og lege med dem.

Har i også nogle gode råd til at han ignorer dem??

Mvh.

René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå pænt, og ignore andre hunde og katte
  • #1   28. mar 2012 Hvad med at træne på et hold? Eller ringtræning der lærer de at gå pænt. Eller hvis der kommer en hund eller kat forbi, så prøv at få dens opmærksomhed inden. Måske sig nej når han prøver at trække derhen, når han stopper så giv en godbid. Er ikke ekspert, men det var måske de ting jeg ville prøve

  • #2   29. mar 2012 Angående trækkeriet findes der flere metoder.. En af mine favoritter er: Hver gang han trækker det mindste vender du om og går den modsatte vej, schæfere er lærenemme så tror han vil fange den rimelig hurtigt at han ik kommer nogen vegne ved at trække smiley -Altid husk masser af godbidder smiley

    Angående andre hunde, skal der en masse godbidder til/yndlingslegetøj.. Distraher ham hver gang der kommer nogen med hund, eller der kommer en kat... Hav tålmodighed, han skal nok lære det til sidst smiley


  • #4   29. mar 2012 Da Silje var lille kunne hun ikke ignorere hverken, mennesker, biler, cykler, hunde, katte, og hvad man nu ellers møder af den slags. Det kan hun nu.

    Du gør det at:
    Når du ser en hund komme gående får du din hund til at sætte sig, samtidig med at du sætter dig på hug, således at I sidder med ansigterne mod hinanden, og kan have øjenkontakt. Tag nogle ekstra lækre godbidder med (f.eks. skinkestykker, pølse stykker, hamburgerryg, ost, eller andet). Når du ser hunden og I sidder der, begynder du at rose hunden og give den pølsestykker imens den anden hund passere. I starten skal der bruges en del pølser, men med tiden kan det kortes ned til et stykke.

    Silje gør nu dette når der kommer mennesker/hunde: sætter sig ved min side, og søger øjenkontakt med mig. Når personen er væk, giver jeg hende en godbid, og vi kan gå videre.

    Håber rådet kan hjælpe dig. smiley


Kommentér på:
Gå pænt, og ignore andre hunde og katte

Annonce