13. sep 2006 Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Lhasa Apso - hjælp til adfærd Lhasa Apso - hjælp til adfærd
Hej
Jeg er blevet kontaktet af en bekendt der vil høre hvad jeg mener kan være sket med deres Lhasa Apso... Er god til de fleste racer men lige præcis denne race kender jeg ikke så meget til??? Hvad man kan læse ud fra racebeskrivelsen er det en glad hengiven hund som har humor og som gerne vil være sammen med sin familie men som er mistroisk overfor fremmede indtil man har opnået dens fortrolighed.
Det er lidt langt, men håber i vil læse det.
Om hunden skriver hun:
Loui, vores hund er en kærlig og kælen hund ….. men han ændre lige pludselig adfærd til det modsatte L
I starten troede vi, at han var jaloux når vi sad sammen to …. Men når vi sidder og f.eks. Kæler med ham kan han også finde på at vise tænder og vi tør ikke rør os.. ellers bider han os … (han har bidt Lars en gang) … vi prøver at rette fokus på noget andet – ved at tage hans lege dyr og så hopper han ned.
Ellers hvis vi er i nærheden tager Lars eller jeg ham i nakken og vi skælder ham ud.
En dag sad jeg på gulvet med stephanie hvor Loui sad ved siden af os og da Stephanie bare lige rørte på sig kom han farende og viste tænder ….
Det er vildt mærkeligt og skræmmende nu … idet han kan finde på at være sådan over for fremmede.
Patrick havde besøg af hans kæreste og hun sidder oppe i sofaen med Loui som lige pludselig viser han tænder overfor hende …. Hun har intet gjort bare været sød.
I starten var det som regel om aften men det sker også i løbet af dagen.
Da vi fik Loui var han meget forsigtig og bange for mange nye lyde… nu opfører han sig som en ”rotvejler”…. J
Hans adfærd bliver værre og værre …. Man kan se når det kommer så dirre hans undermund og tænderne vises….
Det er vildt mærkeligt og vi har igen ide hvad det skyldes…. Vil det måske hjælpe at få ham kastreret?
Vi har fået fortalt, at denne race ser skygger ….kan det have noget med det at gøre?
Jeg håber du har et bud …. En dag bider han og så er det jo slut….. er vildt bange for, at det skal gå ud over andre
Ser frem til at høre fra jer.
Selv vil jeg mene at der muligvis er kommet et brud i fortroligheden og der skal en masse positiv træning til og ingen afstraffelse som fx at hive i nakken, men lad mig høre fra jer der kender racen.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
Lhasaer kan være meget dominante... Har kendt et par stykker, som desværre fik lov at tage lillefingeren for mange gange af ejeren, og derfor rendte med hele armen, (hvis du forstår min metafor).
Vores Charlie, er ½ Lhasa, og han bærer en del præg af bla. at være mistroisk ved folk han ikke kender, samt ret dominerende overfor især børnene i hjemmet, hvis han får lov, hvilket han så ganske enkelt ikke får lov til at bestemme, og det har han det fint med. Er ikke i tvivl om at HVIS han fik lov at styre showet om hvem, hvor og hvornår han skulle sove, klappes, opholde sig osv, så havde vi en rigtig lille tyran i hjemmet.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Hvis han er blevet kønsmoden, KAN det hænge sammen med beskyttertrang ell. ejendomsret over for dem, han mener er hans
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Lhasa Apso - hjælp til adfærd