{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Øjenkontakt på gåture {{forumTopicSubject}}

Hej. Har i nogen gode forslag til, hvordan jeg får min lab til at holde en konstant Øjenkontakt når vi går tur. ( selvfølgelig ikke når han får fri til at snuse osv. ) han er 2,5 år gammel. Jeg har prøvet med bold og godbidder. Det er som om at trafikken mennesker og andet er mere vigtig end mig.

Han kan holde fokus i max 5-10 sek.
Godbidder er pølse stykker samt frolic

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenkontakt på gåture
  • #1   15. maj 2012 skift retning for det bliver lyn hurtigt kedeligt bare at gå lige ud. 3-4 skridt også skift retning. hvis den kigger ned skifter du også retning. også er det altså bare at rose i form af godbidder og bolde. men du bliver nød til at træne på en græsplæne først. et sted hvor den er tryk.
    husk også når du giver godbid kigge hunden ned for at kunne synke så der vil miste kontakten et kort stykke tid.

ellers meld dig til hundetræning der helt sikkert nogen der kan hjælpe.

• #2   15. maj 2012 Ville det hjælpe hvis jeg styrkede føre-hundforholdet i form af leg og andet aktivitet ydeligere end jeg gør?

• #3   16. maj 2012 Må jeg spørge hvorfor han skal holde øjenkontakten konstant?

Jeg kan se det i forbindelse med lydighed og andet træning, men på gåturen forstår jeg det ikke helt...

• #4   16. maj 2012 Gåtur = jagt. På en jagt har man ikke øjenkontakt. Der går man derudad og søger/snuser sig frem til spændende ting.
    På træningspladsen har man øjenkontakt.

At hunden skal lære at gå pænt er noget helt andet. Der skal være plads til snusen.

• #5   16. maj 2012 min hund ved at når jeg siger "se her" ved hun skal kigge på mit ansigt og det har jeg trænet op ved at have nogle gode guffer med i haven og ved køkknet. og når jeg så ud af det blå sagde se her og hun kiggede på mig fik hun en. men hun ser også kun mig i sin linieføring hvis jeg har mad. har også god kontakt ved en pivbold eller hvis hun er hel umulig vender jeg om med pivstemme og så kigger hun på mig.

• #6   16. maj 2012 Ja ja øjenkontakt er jeg helt med på, gerne ofte på gåturen, men jeg forstår ikke den konstante..

• #7   16. maj 2012 jeg vil heller ikke mene hele tiden. men hvis hunden bliver forstyret i sin snusen og vil heller jagte biler eller blive vild fordi der kommer folk er det dejligt man kan få øjen kontakt ved en komando og så har man styr på situationen igen. men man er jo nød til at træne og så bliver det jo lidt en konstant kontakt til at starte med.

jeg bruger også se her, hvis vi er i hundeskoven og hun ikke kommer når jeg kalder, så ved hun at se her, så det nu.

• #8   17. maj 2012 forstår ikke en lab der ikke er interesseret i pølser? he he... de jo kronisk sultne... mine er i alt tilfælde og er lige før jeg kan få mine til at lave kaffe,bare de får en godbid

• #9   17. maj 2012 Konstant øjenkontakt er ikke noget man "bare lige" får trænet...

Det tager måneders træning og med træning hver eneste dag. Det er måske ovenikøbet en underdrivelse - her er hunden snart to år, og den sidder stadig ikke 100% i skabet selvom det er trænet intensivt.

Helt ærligt, så synes jeg det er noget der hører til banelydighed og ikke til gåture.
    Den energi og drift, det kræver for hunden at opretholde øjenkontakten er enorm og det vil være alt for krævende på en almindelig gåtur.

• #10   17. maj 2012 Måden man træner det - et skridt ad gangen. Og det mener jeg bogstaveligt.

Lær hunden det på en enkelt kvm og gå så stille fremad et skridt ad gangen.

Der går LANG tid inden man kan gå normalt.

Kommentér på:
Øjenkontakt på gåture

Annonce