{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Hyrdetræning / instinkttest {{forumTopicSubject}}

Har lige kigget lidt rundt på forumsiden om dette emne og kan se at der er mange metoder, meninger og erfaringer. Jeg er selv fåreavler af fine racedyr og går meget op i om mine dyr bliver behandlet fair.
Jeg tænker, at hvis nogen har lyst til at prøve at hyrde med deres hund eller har lyst til at lære lidt om grund principperne af denne arbejdsmetode vil jeg gerne tage et par timer ud af kalenderen til det. Har selv BC'er og bruger dem som arbejdshunde.
Vil dog påpege, at her kommer ingen på løse får, før der er 110% styr på dem og deres kommandoer. Jeg er ikke interesserede i at mine får kommer til skade eller lider overlast - endvidere skal hunden heller ikke komme i dumme situationer hvor hf'er ikke har kontrollen.
Jeg arbejder med fangefold - hunden er Udenfor! og arealet er sikret så hunden ikke kan komme til skade såsom fårene.
Jeg bor ved Fuglebjerg 20 min fra slagelse og næstved - nu er bolden givet op så hvis der er interesse i at se hvordan jeg starter hunde op eller træner så kom glad. Siger ikke min metode er den rigtige for alle, men det er den jeg bruger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyrdetræning / instinkttest
  • #1   24. maj 2012 Årh det kunne være rigtig spændende både at se og prøve =) Og det lyder som en rigtig fair måde du gør det på overfor fårene =)

Dog er min border kasseret til får fra avler af, så tror ikke der er så meget mening i at prøve med ham xD

Det kunne være rigtig spændende at se videoer fra dig med træning =)

• #2   24. maj 2012 Dejligt tilbud smiley

• #3   24. maj 2012 Hvorfor bor du ikke i jylland!!! :0)

• #4   24. maj 2012 Ja, hvorfor er det lige du ikke bor i jylland.
    Fedt tilbud, jeg håber der er masser der tager imod det.

• #5   24. maj 2012 Og jeg tilslutter mig: Hvorfor bor du ikke i Jylland? ;o)

• #6   24. maj 2012 Hva med at lave fælles tur til Sjælland så smiley

• #7   25. maj 2012 jeg var for første gang i herringløse Aggilitycenter vi var en 8 stykker der skulle se hvordan vores corgier reagerede på fårerne , de fleste var gode , men når de blev for ivrige gik det over i jagt, men alting skal jo læres. men nogle stykker deriblandt min Lotus blev overhovedet ikke tændt på fårerne, hun gad dem ikke, det var tilsidst fårerne der hyrdede hende, så lidt sjov havde vi da . Om hun vil igen ved jeg ikke , kan man lære dem det, hvis det ikke interesserer dem.

• #8   25. maj 2012 Det er bare et rigtig fint tilbud at give !

Thumbs up for det ! :))) Dejligt at se !

• #9   25. maj 2012 Jeg har mødt BC'er der ikke tændte på får før de havde set dem nogle gange. Jeg har ikke den store forstand på corgier, men mon ikke også de kan være lidt "bange" for de store får de første gange. Men at hun er blevet jagtet af fårene er nok ikke med til at forbedre hendes lyst.
    Mine ene bc'er er blevet dømt uegnet til får af andre hyrder fordi han ser "forkert ud" når han hyrder, men lur mig om ikke han altid kan flytte fårene og han får lavet arbejdet. Det er måske ikke korrekt haleføring eller efter bogen, men han elsker at få lov at lege om fangefolden, så hvorfor skulle han så ikke få lov når der nu ikke sker noget ved det. Synes det er trist at der ikke er nogen der siger JEG VIL GERNE.. men lader tråden stå. Kan jo være det kommer.
    mange hilsner Camilla

• #10   26. maj 2012 camilla nu var det ikke sådan at de jagtede hende ''smil'' de trissede rundt efter hende ninde i runden og det ene får puffede lidt til hende fåret var en drillepind. jeg syntes det er et godt tilbud, og ville da nok gerne komme og prøve igen.hvad skal du ha for det. hvis det er ? nu kan jeg ikke komme på nettet , da min pc bliver hentet i dag så får den først i næste uge.og jeg kan sikkert samle nogle flere.måske

• #11   27. maj 2012 æv, jeg ville også ønske du boede i jylland.
    har søgt flere gange efter en lære mester i jylland uden held

• #12   30. maj 2012 vi er et par stykker, der træner her næste tirsdag formiddag fra kl 10. Hvis der er nogen, der vil kigge med eller prøve - så skriv en besked til mig så kan I få adressen den vej. Ellers satser jeg på at lave træning torsdag aften - dog først fra d 14. juni.
    For mere info kig min hjemmeside virkelystgaarden.dk
    mvh Camilla

• Per   K
    Per K Tilmeldt:
    dec 2004

Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 7
    #13   19. apr 2013 Jeg går hos Karina i øjeblikket med min Kelpie, hun har mange forskellige racer, måske man skulle prøve der, hjemmesiden er www.hyrdehunde.dk

profilbillede
Kommentér på:
Hyrdetræning / instinkttest

Annonce