{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Gø når der kommer nogen, tak! {{forumTopicSubject}}

Undskyld den underlige overskrift smiley

For at gøre en lang historie kort havde min kæreste og jeg indbrud i går smiley De har ødelagt døren, og stjålet nogle ting som havde stor personlig værdi (argh!!!), heldigvis er intet andet ødelagt. OG heldigvis var hunden i hundegården så de har slet ikke kunne komme til ham, fysisk. Ingen af os var hjemme.
Men selvom min lille hvalp på 19 uger (lab. blanding og efter planen skal HAN ikke kastreres) stod i hundegården da det hele skete, er han blevet "mærket" af det på en måde. Ham er MEGET opmærksom på døren nu, og det var han ikke før. Han gør ikke, men ved den mindste lyd kigger han over mod døren.
Og nu kommer mit nok underlige "krav".
Jeg vil lære min hund at gø når der kommer nogen! (Vi bor på landet, og var også lidt for min sikkerheds skyld at vi fik hund, da jeg i perioder er meget alene i huset) Men han gør altså ikke, han logre bare med halen og vil lege. smiley Han er helt fantastisk. Men han siger ingenting overhovedet.
Jeg ved godt at det lyder som et mærkeligt ønske at ens hund skal gø når der kommer nogen. Og jeg forlanger heller ikke at min hvalp skal beskytte mig smiley Men med tiden må han jo godt lege farlig - hvis i forstår hvad jeg mener?
Han er jo ikke vagthund - det ved jeg, han er 110% familie hund, men han måtte nu gerne sige til når der kom nogen synes jeg smiley bare så folk der ikke kender ham i hvert fald bliver lidt usikker smiley

- I tænker måske hvordan hunden skal "beskytte" hjemmet når den er i hundegården, men han er også indenfor nogle gange smiley Men hundegård eller ej, så hvis han står og gør kan det jo være at de ubudne gæster i hvert fald bliver nervøse over at den står og "skaber" sig og så bliver naboerne måske også opmærksomme smiley

Har i nogen idéer til hvordan man træner hunden til det? smiley Altså at gø når der kommer gæster, hvis det nu ikke kommer af sig selv med alderen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gø når der kommer nogen, tak!
  • #1   6. jun 2012 Altså først og fremmest så skal du vente på at hunden bliver gammel og modig nok til at gø når der kommer nogen. Og det tror jeg bestemt ikke at en hvalp på 19 uger er. Så skal du huske på at en lab nok ikke er den aller bedste vagthund. MEN du kan måske lære hunden at gø på komando. Og så dernæst lære den at gø når der kommer nogen. Ved at give den "gø" komandoen når der er nogen ved døren. Måske vil det virke. Måske ender du med en hund der gør ved den mindste lyd. Jeg ved det ikke.

  • #2   6. jun 2012 Suzy... Nej det er nemlig lige det. Labber elsker gæster. Det gør min golden også. Hvis jeg siger "gø gø" når der kommer nogen så ligner han en der tænker "er du rigtig klog mor. Jeg kunne jo komme til at skræmme de dejlige gæster væk"

  • #3   6. jun 2012 Ja super træls smiley

    Jeg ved godt at en lab. ikke ligefrem er en god vagthund. Men man kan vel altid give ham vaner? Og håbe at hormonerne gør at han bliver lidt territorial?
    Han kan allerede gø på kommando, så kan da prøve at give ham kommandoen når der er gæster.
    Havde jeg købt hund efter at være vagthund havde jeg også valgt noget andet smiley Men håbede/håber da på at han i det mindste vil "advare familien" om at der kommer nogen. smiley


  • #4   6. jun 2012 Vores Berner Sennen gøede aldrig når der kom nogen, og familie og venner kunne bare gå ind i huset uden noget. Men så da jeg var alene hjemme en aften, gik hun helt amok ude ved hoveddøren, dum som jeg er flyver jeg ud og river døren op, og når kun lige at se en person styrte ud af indkørslen med hunden i hælene. Garage porten stod på vidt gab, og den ukendte person havde i flugten væltet min stedfars 200.000kr motorcykel... Jeg var alt for bange til at følge efter vores Berner (45kg stor hund med meget store tænder), og der gik gudskelov kun et par minutter før hun vendte tilbage.

    Hvad jeg vil frem til er: Uanset hvor meget kylling eller gæste-glad din hund kan virker som, så skal den nok være der og passe på hvis du er alene hjemme, og føler dig truet smiley

    Men er ked af at høre at i har haft indbrud - idioter! smiley


  • #5   6. jun 2012 Tror også hunde har en speciel fornemmelse af når der er noget galt eller som det ikke burde være smiley
    Men kan godt forstå du var for bange til at følge efter! Puha smiley jeg er bare glad for at vi ikke var hjemme.

    Ja, er også bare SÅ gal over det smiley og med det de har stjålet, det er bare småpenge. Altså vi snakker max 5000 kr. kan de have tjent på mine smykker. smiley Ville sq næsten hellere have givet dem de penge end at ødelægge min sikkerhed i min eget hjem og miste minder smiley


Kommentér på:
Gø når der kommer nogen, tak!

Annonce