{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg opmærksomhed? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er i gang med at træne roligt med min hvalp inde vi begynder på hold, men ville høre om nogle havde en eller to gode tips til hvordan man får hvalpens opmærksomhed, hun vil heller tulle rundt i haven når vi prøver, lejer og løber rundt.

Vi øver lige nu "sit" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg opmærksomhed?
  • #1   11. jun 2012 Du skal gøre dig selv interessant.. smiley Det kan være at stå og sige fjollede lyde.. Hoppe og springe som en anden idiot..
    I dit tilfælde når hun er så lille (som jeg regner med at hun er når det er hvalpetræning?) så skal du kalde på hende, og når hun så kommer skal hun have et eller andet lækkert.. Det skal du bare gøre hver gang hun kommer til dig så hun forbinder dig og din opmærksomhed med noget godt.. smiley


  • #2   12. jun 2012 Og måske var det kontaktøvelse du sku øge først for hvis du ikk kan få hende til at fokusere på dig bliver det svært... God atbejdslyst:-D er selv igang med en 13 uger hvalp

  • #3   12. jun 2012 tror jeg må vente lidt med gå så meget op i det hun er kun 9 uger? smiley

    kontaktøvelse hvordan mener du? hvergang jeg kalder på hende så kommer hun ikke eller jo nogle gange der får hun os ros, hun kommer os hvis jeg kalder og klapper i mine hænder eller sådan, hun må desværre ikke få nogle former for godbider lige pt.


  • #4   12. jun 2012 altså tag en godbid og sæt hende foran dig... så vil hun prøve at få godbiden men det må hun ikke...! så snart hun kigger dig i øjenen så siger du dyyygggtttiiiigggg og gir hende godbiden.. evt. i starten sig en lyd med munden så hun kommer til at forstå at hun skal koncentre sig om dig og ikke godbiden..

  • #5   12. jun 2012 Hvorfor må hun ikke få nogen godbidder?

    Du kan sagtens te dig tosset selvom hun kun er 9 uger.

    Jeg gør det, når jeg har hvalp, at jeg sætter mig ned på gulvet med masser af godbidder (og klikker) og hver gang hvalpen kigger på mig får den belønning. Det gør jeg hundrede gange.
    Modsat de andre, står jeg ikke og kæmper om hvalpens opmærksomhed, men venter på jeg automatisk får den. Jeg vil gerne have, at min hund selv opsøger kontakten, derfor gør jeg som jeg gør smiley


  • #6   12. jun 2012 Hvorfor må hun ikke få godbidder?

    Sæt en lang line på hende, når du øver indkald - så kan hun ikke opnå succes med at vælge dig helt fra.

    Vent med at kalde på hende til du har hendes opmærksomhed. Når hun kommer, roser du hende og tilbyder hende yndlingslegetøjet eller favoritgodbidderne smiley


  • #7   12. jun 2012 Jeg er helt enig med Irene.
    Desu.så skal hvalpen ikke udendørs når du/ I træner kontaktøvelser når hun ikke er ældre, der er ALT for meget der distrahere.

    Når hvalpe ikke er ældre så plejer de at være meget fixerede på ejeren.
    Jeg mener, hvis man er ude og gå så trisser hvalpen lige i r*ven af een, med midre den er i snor og den ikke har vænnet sig til den endnu.

    Den ìdè med at hoppe og danse og lyde som en lækker flæskesteg bruger man først når hvalpen nærmer sig teenager alderen og får selektiv hørelse, for først DA har man brug for alle trix for at lokke sin hund til sig "når den ser noget" som er mere spændende end ejeren.


  • #8   12. jun 2012 okay tak for det smiley



  • #9   12. jun 2012 Lad hende være nysgerrig udenfor og træn indenfor.
    Du skal nok lære det hele på hvalpeholdet. Vores kunne en del da vi startede og det var faktisk ret trist for så kunne vi bare stå og gentage en masse ting som han allerede kunne mens de andre først var ved at lære det.


  • #10   12. jun 2012 Det handler også om at udnytte det, at hun er lille og afhængig.

    Du kan jo bevæge dig væk fra hunden når der er lejlighed til det og belønne for at hun går med....

    Belønning kan også være hendes eget foder.


  • #11   12. jun 2012 hun må ikke få godbidder før de ved 100% hvad det er hun har , det kan være hun kun må få "naturlige" produkter smiley

    A&D:

    hvad lærte i alt på hvalpe hold? smiley


  • #12   12. jun 2012 Vi lærte sit og dæk også med håndtegn, indkald, lineføring, lineføring med distrahering, lidt forhindringsbane (små spring, vippe, tunnel, zigzag) kontakt og så kan jeg ikke lige huske mere

  • #13   12. jun 2012 okay, hvor gik i henne til det ? og hvad er prisen for det der? smiley

  • #14   12. jun 2012 Vi gik ved dansk terrier klub men jeg kan ikke huske hvad det kostede. Noget siger mig at vi gav 800 for 8 gange men jeg er ikke sikker.

  • #15   12. jun 2012 okay her koster det 600 for 8 gange men er det nok med 8 tænker jeg ? eller når man har taget hvalpe holdet kan man tage på det igen hvis den ikke har tingene på plads eller går man bare videre til næste "klasse" og øver det der

  • #16   12. jun 2012 Får hun ikke noget foder? Så bruger du bare det

  • #17   12. jun 2012 jo det gør hun men hun er vandt til at ha adgang til det hele tiden så hun orker ikke spise det som godbidder, men jeg prøver smiley

  • #18   12. jun 2012 Så er det en ide at tage maden fra hende og så lade hende løse opgaver for sin mad.

    Det er hamrende svært at motivere en mæt hund.


  • #19   12. jun 2012 ja det ku overvejes men kan vel bare ikke tage maden fra hende lige pludselig når hun er vandt til at spise når hun vil?

  • #20   12. jun 2012 Jo da smiley



  • #21   12. jun 2012 okay så må vi prøve det.. fordi huset stinker faktisk af hendes foder hele tiden fordi det er med laks og ris... så det lugter af fiske butik smiley

  • #22   12. jun 2012 Hehe - ja, det er jo en sidegevinst *GG*

    Jeg vil anbefale dig at starte med at dele foderet op i tre dele - og så huske at hun skal arbejde for hver en del.

    Om det så er, at træne ja/nej med en skål mad, eller at hun skal lave små øvelser med enkeltbidder af foderet.

    På den måde mærker hun i højere grad, at hun må "holde sig til" for at få foderet og hun vil være mere opmærksom på dig og på det, du tilbyder hende.



  • #23   12. jun 2012 Hov - de tre dele med henblik på at hunden i hvertfald til en start får tilbudt mad henover hele dagen smiley

    Men at alt maden kommer fra dig og på en betingelse af en eller anden form for arbejdsindsats.


  • #24   12. jun 2012 Når du er færdig med hvalpe holdet kan du starte på et lydighedshold hvis dy synes det er nødvendigt. Jeg synes ikke du skal prøve det samme igen.

  • #25   12. jun 2012 okay jeg er os blevet tilbudt klikke hold ? er det noget godt eller ?? smiley

  • #26   12. jun 2012 Jeg har ikke selv prøvet klikker træning på en træningsplads, men jeg træner selv med klikker herhjemme og det er en rigtig god måde at træne på.

Kommentér på:
Hvordan får jeg opmærksomhed?

Annonce