991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Øv sperationsangst :( - har jeg overset noget?? Øv sperationsangst :( - har jeg overset noget??

Ja, vi sagde jo farvel til gamle Smilla for godt tre uger siden, og det har desværre gjort at Viska har fået udpræget seperationsangst smiley

Hun græder, når jeg går i et andet rum - og er helt oppe at køre, når jeg kommer ind igen. Jeg har heldigvis ferie, så er i fuld gang med træningen - og det er da også blevet LIDT bedre. Men slet slet ikke nok.

Status: Vi har babygitter, som jeg med jævne mellemrum lukker efter mig. Hun er ok og kan nu blive liggende i 30 sekunder, før hun så rejser sig og står og hopper pivende ved lågen. Jeg kan være på badeværelset i et helt kvarter uden brok, dog kun få sekunder i andre rum. jeg kan ikke gå ud af hoveddøren uden hun står længselsfuldt og kigger, og efter 10 sekunder begynder hun at græde. Jeg kan give hende kong med kattemad i, som hun kan bruge op til 2 minutter på NOGLE gange, andre gange vil hun den slet ikke og står kun ved døren.

Træningen bliver selvfølgelig tilrettelagt sådan, at hun ikke skal komme til at blive ked af det - men jeg kan ikke forstå, hvorfor hun får de tilbagefald som nævnt ovenfor. Det gør jo, at vi aldrig kommer videre:(
Skal jeg droppe at give hende noget lækkert? Og kun træne uden mad, camuflere maden evt for at hun egentlig ikke er tryg ved den tid hun er alene? Før i tiden var hun alene med masser af spiseligt, og det gik helt fint, og der kunne hun næsten ikke vente til jeg gik ud af døren. Og nu går hun også straks om bord i maden og kigger ikke at jeg går.

Undskylder hvis det blev lidt rodet, kunne bare godt bruge nogle andre øjne på problemet. Er der noget jeg skal gøre anderledes??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv sperationsangst :( - har jeg overset noget??
  • #1   14. jun 2012 Har du kun hende tilbage nu? Altså 1 hund?

• #2   14. jun 2012 Ja, der er kun hende - i to uger endnu ihvertfald.

men det har jo taget helt overhånd, for før kunne hun godt være selv også - men var kun i længere tid alene sammen med Smilla.

• #3   15. jun 2012 Ved godt to uger er læænge.. Men tror du ikke det hjælper når du får en mere?

• #5   15. jun 2012 hvad sker der hvis der er en anden person i rummet med hende og du går?

da vi havde adfærdsbehandler ude, anbefalede hun at vi i starten af træninger (også seperationsangst) trænede ved at min kæreste læsesede lækre godbidder af når jeg gik, og efter hunden blev mere opmærksom på ham end døren gik der længere tid mellem godbidderne..

men hvis hun er helt ligeglad med at du går når der er en anden person er det nok ikke så effektivt

• #6   15. jun 2012 Tak for jeres svar. Den nye hvalp skal helt sikkert lære at være alene uden viska. og jeg havde også håbet det kunne blive bedre med hende, inden den kommer.

Ang medicin, så vil jeg prøve at købe noget baldrian evt supplere med zylkene. Jeg føler egentlig selv, at jeg er kommet rimelig oven på efter Smillas død. lige nu mindes vi hende med glæde og ikke længere blot sorg.

Hun kan heller ikke være hos andre, når jeg går. Så vi vil prøve dit forslag Louise. I det hele taget tror jeg bare det er godt at hun får en masse positive oplevelser med andre end mig. For til daglig er det kun mig, der har rigtig med hende at gøre.

• #8   16. jun 2012 Selvfølgelig skal man ikke sætte sig passivt ned og vente på hvalpen kommer hjem om 2 uger.

Men man har jo lov at håbe at det bliver en hjælp og din hund falder til ro igen. Så kan du jo fortsat træne alene hjemme træning med begge hunde smiley

Kommentér på:
Øv sperationsangst :( - har jeg overset noget??

Annonce