{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Ditte S
Ditte S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 40

lyt til lægen eller hunde elskerne? {{forumTopicSubject}}

hej derude smiley
i min familie er der desværre astma og allergi vi skal ikke have hund men vil egentlig gerne have svar på om der virkelig findes allergivenlige hunde har læst om mange forskellige familier hvor alle i familien havde astma og havde en hund osv. har hørt om coton de tulear, shih tzu, malteser, og hårløse hunde som gerne skulle være allergivenlige. selvfølgelig er det forskelligt hvad slags man er allergisk overfor men min moster har også astma men havde ikke engang en allergi venlig en men i stedet en labrador krydset men en springer og der var ikke problemer? så.... håber der er nogen som kan give lidt svar eller noget:-) kh ditte s.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lyt til lægen eller hunde elskerne?
  • Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

#1   12. jul 2012 tusind tak for svaret det er altid dejligt at være informeret især når man kommer fra en familie med allergi problemer smiley

• #2   12. jul 2012 Det er MEGET forskelligt hvad på hunden man er allergisk overfor. Jeg vil anbefale i finder ud af hvad det er på hunden der fremprovokerer allergi.
    Nu må jeg indrømme at jeg har hørt at det de fleste er allergiske overfor er fedtet i pelsen, og her er det netop at langhårs og ruhårsracer egner sig rigtig godt da de ikke har det der beskyttende fedtlag i pelsen.
    Prøv alle ting af smiley

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

#3   12. jul 2012 er helt enig nogen siger også at noget allergi kommer fra spyttet, skæl, pelsen eller som du siger fedtet fra pelsen tak for svaret smiley

• #4   13. jul 2012 Jeg har katte allergi så voldsom, at bare jeg krammer en katteejer, så slår jeg ud (røde øjne, løbende næse, væsende vejrtrækning, kløende øjne og noget eksem) ret så voldsomt, men så en dag var jeg hjemme hos en veninde, og hendes kat kommer ind og sætter sig på skødet af mig (tror jeg har kattetække, for alle katte elsker mig -.-') og der skete absolut ingenting! Jeg sad med den kat i "flere timer" uden reaktion... Den var norsk skovkat. Ved ikke om det også kan være sådan med hunde, at nogen reagerer man på og andre ikke.

• #5   13. jul 2012 Jeg reagerer på pelsen, og jeg har derfor en hund der ikke fælder, men de chihuahua jeg har været sammen med reagerer jeg ikke ret kraftigt på...
    Men katte hår, så er det ikke rart mere nyser, øjene klør og klør på kroppen...

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

#6   13. jul 2012 jeg har ikke en hund men reagerer heller ikke på andres men har også ret voldsom katte allergi der sker følgende når jeg er sammen med kat hævede øjne, lidt svært åndedræt, og det klør i hals, øre og øjne og på en måde i ganen... tak for svarene smiley

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

#8   13. jul 2012 tak for svaret smiley

• #9   13. jul 2012 Som sagt jeg tåler ikke pels, men har en griffon bruxellios.

• #10   13. jul 2012 Jeg har allergi/astma og testet allergisk overfor hund/kat ved blodprøve.

Havde Schæfer i mange år, som jeg så lige pludselig reagerede allergisk på. Rottweiler tåler jeg godt. Nogle dage er jeg nød til at tage en pille mod allergi, men det er til at leve med.Tåler ikke så godt, hvis de slikker mig på armen fx., men det kan man jo heldigvis lære dem at lade være med smiley

Har også kat, som jeg ikke reagerer på.

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

#11   13. jul 2012 ok tak for svarene:-) det er egentlig mærkeligt at folk med astma og allergi kan tåle nogen racer som ingen gang er allergivenlige selvom det kommer jo også an på hvad man er allergisk overfor ved hunden smiley

• #12   13. jul 2012 en af mine veninders veninde er seriøst katteallergiker - men sjovt nok tåler hun bedre tigerstribede katte end andre farver/mønstre. Så åbenbart spiller det osse ind med farver m.m. hvordan man tåler dem.

• Ditte S
    Ditte S Tilmeldt:
    jul 2012

#13   13. jul 2012 tak for svaret:-)

Kommentér på:
lyt til lægen eller hunde elskerne?

Annonce