{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Træne ung chi/poms i ikke at gø af alt og alle.... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg vil hører om det er muligt at lærer en ung chi/poms blanding ikke at gø af alt og alle?????
Det er ej min hund, men naboens og jeg tror og synes ikke de har det vilde begreb om at opdrage hunden.

Tænker bare om i kan give nogle råd, som jeg måske kunne give videre eller henvise dem til nogen der kan hjælpe med at give dem nogle redskaber, for de er vist selv ret træt af at de ikke kan tage den udendøre uden at den står og bjæffer....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne ung chi/poms i ikke at gø af alt og alle....
  • #1   27. jul 2012 Det er vel muligt..sådan.. hvis heldig og med rigtigt meget arbejde.
    Begge hunde er alarm hunde. Avlet til at "råbe" op


  • #3   27. jul 2012 Det tænker jeg da godt man kan..men det er svært... Det bedste råd jeg kan give er at lære den at gø på kommando... Det lyder skørt men på den måde får man mere kontrol på hunden.. Men ellers så skal man indøve et meget stærkt nej signal...det er bare lidt svært med det at hø, da hunden måske også hopper, snurre rundt, løber eller andet imens den gør..og hvad er det så man siger nej til .....

  • #4   27. jul 2012 Altså jeg mener selvfølgelig gø og ikke hø smiley
    Og er også enig med forrige svar omkring afledning...


  • #5   27. jul 2012 Hmmm så har jeg allerede mistet modet, for jeg kender ikke naboen så godt, men hvad jeg kan hører er at de bestemt ikke er sådan gennemtrængende overfor den når de siger NEJ...det er sådan et lille forsigtigt et og da jeg var derovre, så blev den blot lukket ind.



  • #6   27. jul 2012 vi har/har haft samme problem, dog med vores egen Coda, han er simpelthen vil-døv når vores nabo's hund er i haven. Dog er det blevet bedre, vi har simpelthen kaldt ham ind (dog har vi til tider måttet ud og hente ham og genne ham ind), og det har hjulpet gevaldigt, nu kan jeg nøjes med at gå ud, så kommer han luskende. Men det hjælper jo ikke dig når det ikke er din hund:(

  • #7   27. jul 2012 Næe, men jeg kan håbe på at det bliver bedre, jo ældre den bliver....lige nu er den blot en stor hvalp.

  • #8   27. jul 2012 Anja. Det hjælper næppe at skælde ud på hunden! Det vil den enten overhøre eller tage som opbakning. Et nej virker kun, og kun hvis hunden har lært ordet.! Og så bør et lille men bestemt nej i nogle tilfælde være nok.!

    Hvis det kun er i haven der er problemer vil jeg indøve nej-øvelsen, jeg vil så afskære hunden fra det den gør af. Evt. Sende den ind hvis den ikke stopper, det vil jeg gøre indtil den forstår at jeg ikke accepterer opførslen, stopper den udenfor belønnes den, og så forfra!

    Er det på gåtur vil jeg gå ned i hundens niveau i hug når folk går forbi, fange dens opmærksomhed med godbidder og ros så den lærer det er = godt når der går nogen forbi!
    I meeget slemme tilfælde hjælper det ikke! Her skal man konsekvens gå i den anden retning når hunden reagerer på noget, og rose når den giver en god opførsel, på den måde skulle hunden kunne komme tættere og tættere på til sidst.

    Jeg har brugt de to første med positiv effekt. Den sidst nævnte har jeg desværre ikke fået til at lykkes, men et råd jeg har fået af to forskellige adfærdsterapeuter. Så formentlig er jeg ikke god nok!


  • #9   27. jul 2012 Med at afskære hunden mener jeg at jeg fysisk stiller mig i vejen. Det er muligt at det i en rum tid skal foregå i snor!
    smiley


  • #10   27. jul 2012 vi har for første gang fået en lille have i et rækkehus for omkring en måned siden og min franske kan godt lide af skælde ud på folk der går forbi haven... dette gider jeg virkelig ikke høre på dagen lang! har siden vi flyttede ind sagt NEJ når hun gøede, men uden nogen fremskridt. prøvede at distrahere hende med leg eller andet. det hjalp heller ikke. så begyndte jeg at sig IND (hun ved hvad ud og ind betyder) og så pegede jeg mod døren. så skulle hun fise ind, hvis hun stod og bræede løs af folk og hun blev først lukket ud noget tid efter, så hun forstod budskabet at hun røg ind hvis hun gøede. det skal lige siges at min hund ELSKER at være ude, så hun vil helst ikke ind hehe. det har jeg gjort næsten siden vi flyttede ind og det har resulteret i at hvis hun går rundt derude alene og hun føler at hun ikke kan styre sig og gerne vil gø. så løber hun selv ind eller hen til døren for at ''køle ned'' hehe.. hun kan så godt finde på at brumme lidt indenfor i sin utilfredshed, men hun står ikke og pisker en stemning op udenfor smiley

    måske de skulle prøve det.... men det kræver selvfølgelig at man bliver ved og ikke giver op efter et par gange! smiley


  • #11   27. jul 2012 Oki Ida H....det kunne jeg måske prøve at forlægge dem....det er da værd at prøve. *S*

  • #12   27. jul 2012 afskære eller bodyblock som jeg kalder det, er noget at det eneste Misha (min franske) forstår hvis hun er kommet så langt op i sin ophidselse at hun intet høre. så det kan man også bruge i sammenhæng med at sende hunden ind f.eks smiley

  • #13   27. jul 2012 Vi har lært vores hunde at holde deres gøen på et minimum- helt at ta det fra dem vil jeg ikke- hun er alarmhund og er netop meningen hun skal gø når der kommer mennesker eller dyr i nærheden, hvis der er nogen ved døren, haven, en edderkop eller mus! smiley Men bor man dør om dør med andre så fatter jeg ikke man ikke A vælger en anden race eller B sætter sig ind i det logiske ved at man må lære dem ikke at være til gene for andre. For det er bestemt muligt- men om det er logisk ved jeg ikke. Hvorfor vælge en larmende race hvis man ikke har behov for lyden ?

  • #14   27. jul 2012 ved godt man ikke skal rose dem for og gø ....men når mine begynte løbe hen i den anden ende af haven og gø ....hjalp hverkan kom her eller et højt nej .....jeg begynte så med at sige (se hvad mor har) ....og nu kommer de i fuld fart hen og går med ind til godbiderdåsen og får så en godbid de ved også at nu kommer de ikke ud igen før om et par timer ......på den måde bliver det højest til et par enkle vuf....de er næsten blevet helt stille når de løber og lege i haven ...da de jo ved at godt nok får de en godbid ...men de kommer også ind .....og det er ikke meget sjovt ved og stå og se ud til mor og far i haven og ikke få lov til og være med smiley

Kommentér på:
Træne ung chi/poms i ikke at gø af alt og alle....

Annonce