{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Ringtræning - kedelig ?? {{forumTopicSubject}}

Emmi og jeg har her til aften været til ringtrænig, men jeg har meget svært ved at holde kontakten til hende ret længe af gangen.
Havde tørret kylling med som plejer at været et hit, men i dag havde det ingen interesse overhovedet.
Prøvede så med vores lege pive hive ting som vi kun bruger til træning, og det hjalp da lidt på det - i starten.
Hun virkede ikke til at have lysten og var ikke glad på samme måde som hun fks. er til lydighed. Hun virkede måske endda en smule trykket ind i mellem.
Snakkede med træneren om det, hun foreslog at jeg skulle gøre mig mere interessant og måske endda spille fransk klovn smiley

Jeg kan dog ikke lade vær med at tænke på om udstilling bare ikke er noget for alle hunde, det jeg mener er om man må opgive at udstille nogen hunde, fordi de simpelthen ikke bryder sig om den form for træning eller aktivitet??

Jeg forsætter til holdet slutter, men bliver hun ikke mere samarbejdsvillig i løbet af sæsonen er det åbenbart ikke mening at hun skal være udstillings hund, og så kan det være vi skal prøve med noget andet..

Er der nogen der evt. sidder inde med nogle gode fif jeg måske kunne bruge, for at gøre ringtræningen sjovere for Emmi, så kom endelig med dem - det skader jo ikke at prøve smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringtræning - kedelig ??
  • #1   23. aug 2012 Hvad bruger du til beløning?

Nogle bruger ikke guffere, men det gør jeg. Men sørg endelig for ik at tabe dem, så de andre hunde stikker snuden i jorden og ødelægger deres træning.

• #2   23. aug 2012 Jeg havde tørret kylling med som hun plejer at være vild med, bare ikke i dag.

Næste gang tror jeg at jeg tager pølse eller frikadelle med, og håber det kan fange hendes interesse.

• #3   23. aug 2012 Kunne det tænkes det er en løbetid på vej?

Min tæve når hun er i løbetid så er hun sletter ikke til og få kontakt med,

• #4   23. aug 2012 Det kunne egentlig godt være.. Hun er 9 mdr. så det er vel så småt ved at være tid ?

• #5   23. aug 2012 Det er vigtigt at stoppe når det bliver kedeligt for hunden. Hvis det er ejeren der skal trænes, er det en god ide at låne en erfaren hund.
    Hvis man som erfaren udstiller bruger ringtræningskurserne, må man trække sig hvis hunden keder sig. Eller tage 2 hunde.

• #6   23. aug 2012 Housebuster..

Hvis det virkelig keder hende bliver vi selvføleglig ikke ved, tror vi har 4 gange tilbage. Er spændt på om det er bedre næste gang, med nogle lækre godbidder og en mor der er lidt mere interessant.

• #7   23. aug 2012 Jeg gik til udstilling med on ældste hund i 5-6 år.. Og fra den ene gang til den anden, gad han bare ikke mere..

Træn når du er hjemme.. Gør det igennem leg.. Evt stå med en bold i hånden og få hunden til at stå pænt inden du kaster.. Lav nogle lyde, ikk nødvendigvis høje, men bare lige nok til at hun kan høre det og fokusere på dig..

• #8   23. aug 2012 Colle..
    Det vil jeg prøve, hun er ret vild med bolde så det burde ikke være svært at fange hendes opmærksomhed.

Tak for tippet smiley

• #9   23. aug 2012 Ja løbetid kan også her være årsag til man ikke gider...

• #10   24. aug 2012 og jo, der findes hunde der bare ikke gider det der gejl... Jeg har selv en der elsker det og en der haaader det...

Credo, min gamle pige der nu er i himlen, var i stand til at spotte en udstillingsring på lang afstand, for derefter at give sig til at "halte".. blot for at være rengående når hun fandt ud af det ikke var hende der skulle udstilles, men kun var med for hyggens skyld smiley

• #11   24. aug 2012 undskyld hvor var du til ringtræning henne ,man skulle måsked prøve med nogle andre godbider,,det er normalt at hunde der er til ringtræning de første gange er lidt ud til en side,

• #12   24. aug 2012 Housebuster hvormeget forstand på ringtræning har du ,nok ikke så meget som os ringtræner ,der er udannet i det ,godt nok udstiller jeg ikke så meget merre som jeg har gjort ,det er på grund af dårlig ben ,så kenner godt til det selv med min og andre raser,

• #15   24. aug 2012 Hold da op ....

• #16   24. aug 2012 Laika Jeg har ringtrænet i usa under George Alston, Sue Whaley og andre.
    Jeg har udstillet Blodhunde, basset hunde,gravhund, afghanhounds, borzoi, saluki, whippets, beagle, scottish deerhound, irish woulfhound, english foxhound, english springer spaniel, pulik, kuvaszok, komondorok og sikkert nogle jeg har glemt.
    Jeg havde nr.1 udtillings blodhund i USA med 37 BIR i 1993.
    Jeg har udstillet i Danmark, Tyskland, Holland, Polen, Frankrig, Sverige, Canada og USA.

• #17   24. aug 2012 Uddannet ringtræner ???

Tjahh, så burde der gøres noget mere ud af det, har sg set min del af RINGE ringtrænere nu, til at jeg da VIRKELIG ikke håber at der ligger en uddannelse bag.....

Til TS

Ja, der er hunde der ikke er til det halløj, og så skal man lytte til sin hund, og bare acceptere at sådan er det.... Men tror ikke din hund er derude...

Jeg ville tage hende med næste gang, og så ikke have den store forventning til selve træning, og stå pæn mm... og i stedet gøre det til en leg for dig og for hende...

Jo mere du har forsøgt at få kontakten med hende, og det ikke lykkes, jo mere frusterert er du sikkert blevet, og det går lige i snoren på hunden, og så kommer usikkerheden...

Jeg går ud fra i stadig træner ude ?

Så kunne du evt gå uden for de andre (rundt om) med afstand selvf. og så lave jeres lydigheds træning, sætte stå ind i istedet for sit og dæk, og så gå den vej med hende, så er i på mere "hjemmebane" og du slipper for at blive frusteret og smide det lige i hende....

Håber det jeg skrev gav mening, noget nemmere person til person :o)

• #18   24. aug 2012 Og Laika jeg gav mine råd med bagrund i de mange hunde jeg har haft mellem hændene, som ejerne spolet som udstillingshunde ved ikke at gøre det sjovt for hunden.
    Hvilke proffesionelle handlere underviser DKKs ringtrænere?

• #22   24. aug 2012 Det lærer vel også hunden at have tålmodighed. En udstilling kræver utrolig meget tålmodighed fra både hunden og ejerens side, når man bruger så meget tid på at vente - og så er det fint for hunden at lære at bare fordi vi er ude behøver der ikke ske noget hele tiden.

• #24   24. aug 2012 Krumme nu anbefaler du et ringtrænings kursus, men hvor kan man se hvornår de er ? og det samme med handler kursus...

Eccola har heller aldrig været den store ringtræning elsker (hun har aldrig rigtig været en lege hund, før jeg fik rubin), men hun har så tilgengæld tjek på hendes egne ben så hun stiller sig bare og står hun faktisk som hun skal... Men Rubin han er et stort legebarn som elsker at træne og vil gøre alt for en godbid...

• #27   24. aug 2012 Vores hunde gider hverken ringtræning eller alm. lydighed. Der sker jo ikke en skid, og det der sker, er gentagelse på gentagelse. Det er alt for kedeligt og alt for langsomt for dem.
    Men med de rette godbidder kan vi sagtens klare en udstilling (de må bare ikke være alt for gode, for så begynder hundene at lave tricks for at få dem).

• #28   24. aug 2012 Okay Vil prøve og holde øje med den anden så...:)

• #29   24. aug 2012 hundene skal lære selv at stille sig og ikke som nogle udstiller bruger at de står uden for og råber på hunden eller smider legetøj ind i ringen til deres hunde,for så kan de blive bort vis med et 0 det skal man huske, ved os der er ringtræner under DKK er løben på kursus ,rundt i kresen,ved også der er blevet sådan at man skal havde nogle af de åben kursuser ,som DKK afholder ,inden man kan blive ringtræner nu i dag,

• #30   24. aug 2012 Til TS, hunden skal faktisk lære at lære, jeg går meget på udstillinger, men har indset at den ene af mine bare ikke bryder sig om det, hun fungerer helt normalt i alle andre sammenhænge, og er en god jagthund, så det får hun lov at være, hun elsker også at træne lydighed, men udstillingshund, nej.
    Når de ikke har lysten, mangler de jo den x-faktor der gør, at de får de gode placeringer.

• #31   24. aug 2012 Ej hvor er der kommet mange forslag, dejligt og mange tak smiley

Laika.. jeg går et privat sted, samme sted som jeg går til lydighed. Synes træneren er rigtig god og træningen er bestemt ikke kedelig - synes JEG!! Vil prøve med nogle mere lækre godbidder næste gang.

Krumme.. Tak for rådene. Jeg vil tjekke den lokale BK´s hjemmeside med jævne mellemrum for at se om Gert Popp kommer på disse kanter smiley
    Det der med at kaste et stykke legetøj og stå bagved hunden har jeg set brugt før - det ser godt ud smiley og smart er det også..

M&R... Håber da heller ikke hun er derude, og tager bestemt afsted næste gang, og så må jeg skrue ned for forventningerne.
    Tror du har ret i det med at jeg blev frustreret, eller det BLEV jeg. Hun var mere interesseret i de andre hunde og i at snuse og kigge på omgivelserne. Jo mere hun trak jo mere brændt snoren i mine fingre. Skal vist forøvrigt ha fat i en anden snor..Det du skrev var både forståeligt og brugbart - tak smiley

Tror Emmi ville have godt at få tålmodigheden trænet - det er ikke altid hendes stærke side smiley

Bumble bee.. Du har helt ret, mangler hunden lysten er det både synd for hunden at fortsætte og det er også spild af tid - en hund der ikke er glad og har lysten, er vel heller ikke en vinder hund..

Er rigtig glad for alle jeres indlæg og gode forslag. Tusind tak smiley

• #34   24. aug 2012 Krumme.. Uhh det ville jeg gerne, men har lovet børnene en familie hygge dag.
    Vil lige se om jeg kan overtale hele familien til at tage med smiley
    Hvornår skal boxerne i ringen??

• #35   24. aug 2012 Kære Maj-Britt; jeg kan kun sige tak for din hjælp til ringtræning. Jeg kommer bestemt igen

Fra hende med Shar Pei, som skal udstilles søndag

• #37   24. aug 2012 Ved ikke om vi når det, vi har et stykke vej. Men vil prøve smiley

Hvis vi kommer kigger jeg bare efter en flot han boxer smiley ( er det ikke ham på dit profil billede? )

• #38   24. aug 2012 Maj-Britt: Det lyder ski da super hyggeligt. Dig ville jeg gerne gå til ringtræning hos ;D

• #39   24. aug 2012 Det vil jeg da også gerne Maj-Britt - meeen der er vist lidt langt smiley

• #42   24. aug 2012 Krumme..

Hvilken farve har han, siden han skiller sig ud? Det er forøvrigt et rigtig godt billede smiley

• #43   24. aug 2012 Der er bare så skide langt til københavnstrup for at tage til ringtræning smiley

• #45   25. aug 2012 Øvvv kom ikke afsted. Kom det er gået godt for jer alle sammen smiley

Kommentér på:
Ringtræning - kedelig ??

Annonce