Ringtræning - kedelig ?? {{forumTopicSubject}}
Emmi og jeg har her til aften været til ringtrænig, men jeg har meget svært ved at holde kontakten til hende ret længe af gangen.
Havde tørret kylling med som plejer at været et hit, men i dag havde det ingen interesse overhovedet.
Prøvede så med vores lege pive hive ting som vi kun bruger til træning, og det hjalp da lidt på det - i starten.
Hun virkede ikke til at have lysten og var ikke glad på samme måde som hun fks. er til lydighed. Hun virkede måske endda en smule trykket ind i mellem.
Snakkede med træneren om det, hun foreslog at jeg skulle gøre mig mere interessant og måske endda spille fransk klovn
Jeg kan dog ikke lade vær med at tænke på om udstilling bare ikke er noget for alle hunde, det jeg mener er om man må opgive at udstille nogen hunde, fordi de simpelthen ikke bryder sig om den form for træning eller aktivitet??
Jeg forsætter til holdet slutter, men bliver hun ikke mere samarbejdsvillig i løbet af sæsonen er det åbenbart ikke mening at hun skal være udstillings hund, og så kan det være vi skal prøve med noget andet..
Er der nogen der evt. sidder inde med nogle gode fif jeg måske kunne bruge, for at gøre ringtræningen sjovere for Emmi, så kom endelig med dem - det skader jo ikke at prøve
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Nogle bruger ikke guffere, men det gør jeg. Men sørg endelig for ik at tabe dem, så de andre hunde stikker snuden i jorden og ødelægger deres træning.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Næste gang tror jeg at jeg tager pølse eller frikadelle med, og håber det kan fange hendes interesse.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Min tæve når hun er i løbetid så er hun sletter ikke til og få kontakt med,
feb 2012
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
Hvis man som erfaren udstiller bruger ringtræningskurserne, må man trække sig hvis hunden keder sig. Eller tage 2 hunde.
feb 2012
Hvis det virkelig keder hende bliver vi selvføleglig ikke ved, tror vi har 4 gange tilbage. Er spændt på om det er bedre næste gang, med nogle lækre godbidder og en mor der er lidt mere interessant.
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 51
Træn når du er hjemme.. Gør det igennem leg.. Evt stå med en bold i hånden og få hunden til at stå pænt inden du kaster.. Lav nogle lyde, ikk nødvendigvis høje, men bare lige nok til at hun kan høre det og fokusere på dig..
feb 2012
Det vil jeg prøve, hun er ret vild med bolde så det burde ikke være svært at fange hendes opmærksomhed.
Tak for tippet
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
Credo, min gamle pige der nu er i himlen, var i stand til at spotte en udstillingsring på lang afstand, for derefter at give sig til at "halte".. blot for at være rengående når hun fandt ud af det ikke var hende der skulle udstilles, men kun var med for hyggens skyld
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.198
mar 2008
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.829
jan 2012
Jeg har udstillet Blodhunde, basset hunde,gravhund, afghanhounds, borzoi, saluki, whippets, beagle, scottish deerhound, irish woulfhound, english foxhound, english springer spaniel, pulik, kuvaszok, komondorok og sikkert nogle jeg har glemt.
Jeg havde nr.1 udtillings blodhund i USA med 37 BIR i 1993.
Jeg har udstillet i Danmark, Tyskland, Holland, Polen, Frankrig, Sverige, Canada og USA.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Tjahh, så burde der gøres noget mere ud af det, har sg set min del af RINGE ringtrænere nu, til at jeg da VIRKELIG ikke håber at der ligger en uddannelse bag.....
Til TS
Ja, der er hunde der ikke er til det halløj, og så skal man lytte til sin hund, og bare acceptere at sådan er det.... Men tror ikke din hund er derude...
Jeg ville tage hende med næste gang, og så ikke have den store forventning til selve træning, og stå pæn mm... og i stedet gøre det til en leg for dig og for hende...
Jo mere du har forsøgt at få kontakten med hende, og det ikke lykkes, jo mere frusterert er du sikkert blevet, og det går lige i snoren på hunden, og så kommer usikkerheden...
Jeg går ud fra i stadig træner ude ?
Så kunne du evt gå uden for de andre (rundt om) med afstand selvf. og så lave jeres lydigheds træning, sætte stå ind i istedet for sit og dæk, og så gå den vej med hende, så er i på mere "hjemmebane" og du slipper for at blive frusteret og smide det lige i hende....
Håber det jeg skrev gav mening, noget nemmere person til person :o)
jan 2012
Hvilke proffesionelle handlere underviser DKKs ringtrænere?
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.806
maj 2008
Eccola har heller aldrig været den store ringtræning elsker (hun har aldrig rigtig været en lege hund, før jeg fik rubin), men hun har så tilgengæld tjek på hendes egne ben så hun stiller sig bare og står hun faktisk som hun skal... Men Rubin han er et stort legebarn som elsker at træne og vil gøre alt for en godbid...
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
Men med de rette godbidder kan vi sagtens klare en udstilling (de må bare ikke være alt for gode, for så begynder hundene at lave tricks for at få dem).
maj 2008
mar 2008
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.082
Når de ikke har lysten, mangler de jo den x-faktor der gør, at de får de gode placeringer.
feb 2012
Laika.. jeg går et privat sted, samme sted som jeg går til lydighed. Synes træneren er rigtig god og træningen er bestemt ikke kedelig - synes JEG!! Vil prøve med nogle mere lækre godbidder næste gang.
Krumme.. Tak for rådene. Jeg vil tjekke den lokale BK´s hjemmeside med jævne mellemrum for at se om Gert Popp kommer på disse kanter
Det der med at kaste et stykke legetøj og stå bagved hunden har jeg set brugt før - det ser godt ud
M&R... Håber da heller ikke hun er derude, og tager bestemt afsted næste gang, og så må jeg skrue ned for forventningerne.
Tror du har ret i det med at jeg blev frustreret, eller det BLEV jeg. Hun var mere interesseret i de andre hunde og i at snuse og kigge på omgivelserne. Jo mere hun trak jo mere brændt snoren i mine fingre. Skal vist forøvrigt ha fat i en anden snor..Det du skrev var både forståeligt og brugbart - tak
Tror Emmi ville have godt at få tålmodigheden trænet - det er ikke altid hendes stærke side
Bumble bee.. Du har helt ret, mangler hunden lysten er det både synd for hunden at fortsætte og det er også spild af tid - en hund der ikke er glad og har lysten, er vel heller ikke en vinder hund..
Er rigtig glad for alle jeres indlæg og gode forslag. Tusind tak
feb 2012
Vil lige se om jeg kan overtale hele familien til at tage med
Hvornår skal boxerne i ringen??
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 391
Fra hende med Shar Pei, som skal udstilles søndag
feb 2012
Hvis vi kommer kigger jeg bare efter en flot han boxer
apr 2005
feb 2012
feb 2012
Hvilken farve har han, siden han skiller sig ud? Det er forøvrigt et rigtig godt billede
apr 2005
feb 2012
Ringtræning - kedelig ??