4.444 visninger
|
Oprettet:
hvordan gør jeg min hund træt? {{forumTopicSubject}}
hvis jeg skal gøre min hund træt, hvad er så godt at lære ham? vi kan først komme på skole til november, så jeg mangler gode forslag om hvordan man gør. han er 6 mdr, er en labrador/rottweiler. Han bliver gået med en halv time om morgenen, ca 1 time over middag og en halv time om eftermiddagen
aug 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 51
aug 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Det bedste ville helt klart være at komme ud og gå noget spor, men det kræver selvfølgelig at du lærer hvordan man ligger sådan et først.
Men ind til da, så lad ham arbejde for sin mad... Spred det ud på græsset, gem det rundt omkring i huset, put det i en plastikflaske så han skal tænke for at få det ud.
Lær ham de basale øvelser som stå, sit, dæk, plads o.s.v.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 100
Jeg leger med ham og sørger for at vi bevæger os meget imens. Du kan også give ham en aktivitetsbold også put hans mad deri. Men det jeg gør er at lege mange aktive lege med ham, gå ture med ham og bare alt det han skal lære gør ham træt
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Selvfølgelig skal alle hunde ud og røres og bevæge sig, men vil man have en træt og rolig hund, er det hjernen der skal aktiveres - Ikke kroppen.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Aktiveringslegetøj hvor hunden skal arbejde for at få mad ud er en god ide at starte med, fx. twist'n'treat: http://www.hooked4pets.dk/shop/twist-n-treat-4210p.html
Smør den med leverpostej og skru den til så hunden skal arbejde for det. Øg trinvist sværhedsgraden ved at skrue den mere og mere sammen.
Du kan også fryse den når du har smurt den med leverpostej, så skal hunden arbejde endnu mere for at få guffet ud
Det kan du give hunden nogle gange om ugen. Udover det, er det som flere andre skriver en rigtig god ide at lade hunden arbejde for sin mad, ved at sprede den over noget græs hvor den kan rende og hygge sig med at snuse sig frem til det. Det er noget alle hunde ville have godt af
hvordan gør jeg min hund træt?