{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Privat IPO / lydighedstræner - anbefal! {{forumTopicSubject}}

Efter gårsdagens lydighedstræning i schæferhundeklubben med Ducati snakkede vi om, hvor folk der gerne vil nå noget med deres hunde ellers træner / får ekstra hjælp.

Igår gik jeg nemlig lidt frustreret hjem endnu engang med en "nu skal du huske det bare er en hvalp", til de spørgsmål jeg stilte ifb med udførelsen af nogle øvelser. Men om jeg øver en sjuske-dæk eller en præcis dæk med min hvalp er den jo ligeglad med. Og det kan jo lige så godt gøres ordenligt fra starten --- det fik jeg ingen respons på. Igår havde vi så vikar og normalt er jeg egentlig glad for vores træner - men jeg vil tro jeg har 5 minutters undervisning i alt - resten går til de andre.

Jeg har kun trænet Dch-s lydighedsprogram og der er kravene til præcision jo ikke de samme som i IPO. Samtidig har jeg et ambitiøst sind, og jeg føler jo at med hende Ducati jeg har nu - så er den eneste begrænsning for hendes udvikling jo mig :S

Jer, der træner IPO evt lydighed på højt niveau, kan I anbefale nogen, hvor jeg kan få noget privat undervisning eller kursus ? - meget gerne enten jylland eller fyn så mit SU-budget kan magte det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat IPO / lydighedstræner - anbefal!
  • #1   27. sep 2012 Vi træner i schæferhundeklubben, men sætter tydelige grænser for hvad og hvem der står f.eks fig. for vores hunde da vi klikkertræner alt ind. Dette er ikke udbredt i de kredse. Derudover træner vi i PH og en privat Ipoklub.

  • #2   27. sep 2012 Vibe R: Det var da også en mærkelig holdning fra træneren smiley Jeg har informeret mine trænere om, vi gerne vil træne hen imod konkurrencer, så derfor skal de rette på ALT jeg gør forkert lige fra små fejl. Vi er vel 8-10 hunde på holdet med 2 trænere og 1 aspitanttræner, og jeg er SÅ glad for al den opmærksomhed vi får smiley

    IPO ved jeg desværre intet om, men følger lige med, da jeg synes det ser så spændende ud.


  • #3   27. sep 2012 Vi er ikke igang med gruppe C endnu, så det er primært en lydighedstræner der kan sit kram vi mangler nu. Jeg klikkertræner også. Træner I både IPO og PH??

  • #4   27. sep 2012 Rikke: De fleste på vores hold vil konkurrere i IPO (sch), og trænerne ved godt at jeg vil noget. tror vi er 8 hunde til en enkelt træner på 3 kvarter. Så det er jo heller ikke meget ift dit hold smiley

  • #5   27. sep 2012 Det bedste man kan gøre er, at finde nogen ligesindede, der ser på hundetræning på samme måde som en selv ..

    Der ligger en malleklub i Horsens - Them er det vist - hvor du kan henvende dig og høre, om det er muligt at få noget undervisning.
    Du kan se deres hjemmeside her :

    http://www.sbh-14.dk/side.asp?Id=76102

    De tilbyder ikke for tiden noget træning, men det kan være de kan henvise dig til nogen, der gør smiley


  • #6   27. sep 2012 Vibe: ja.

  • #7   27. sep 2012 Vibe: Nej det er godt nok ikke meget smiley Vi har lige fået nye trænere der er rigtig gode til at få hund+ejer op i nuveau. Har kun haft dem en gang, så glæder mig meget til fremtidige undervisningstimer. Synes også det er vildt lidt med 1 træner, 8 hunde og 45 min. Vi har som sagt de 3 trænere og så halvanden times undervisning som ofte ender i 2 timer

  • #8   27. sep 2012 Der er ikke rigtig kultur inden for IPO for, at man som sådan hyrer private trænere. Man hyrer nogen til endagskurser eller en weekend en gang i mellem. Du kan jo foreslå din træner at I får jer et.

    Personligt ville jeg også finde det voldsomt utilfredsstillende at blive tvunget til at lære sjusk fra starten, når det er noget andet man vil - og jeg tror alternativet for mig ville være at finde en kreds, der tilbyder hvalpe/ungehundetræning med et lidt mere ambitiøst niveau.

    Jeg er enig med Martine i, at privattræning er vejen frem - det er dog ikke lige noget, der kan skaffes på bestilling, der skal arbejdes noget for sagen.


  • #9   27. sep 2012 Martine: Ja, det ville være en fordel at finde nogle sådan. Men lige nu er mit netværk jo ikke så stort smiley Skal dog til at selvtræne sammen med de andre om søndagen - måske jeg kan finde nogle der.

    sbh14 havde jeg snakket med inden jeg bestile Ducati, og havde aftalt at træne dernede. Det var faktisk en af grundene til at vi i sidste ende "turde" købe malle, fordi vi kunne få hjælp af mallefolket. Men ja, så stoppede de med træning og jeg snakkede først med Jens og så med en anden fra bestyrelsen og de foreslog begge at jeg fandt en rottweiler eller schæferklub istedet. De selvtræner jo så sammen, men det lå lidt mellem linjerne at de kun ville have folk med, der selv kunne lidt. Og eftersom jeg er helt ny, såe... smiley


  • #10   27. sep 2012 CH: Hvis man skulle have arrangeret sådan et endags/weekendkursus, hvor finder man så de rigtige til at undervise på det?

    Jeg synes bare det lød til at være seriøst i denne her klub. Vi går ikke på hvalpehold fordi Ducati allerede kunne hvad de ville lære der. Så vi går på begynder B holdet. Og min træner går egentlig normalt op i detaljerne og at få os klar til konkurrence. Det er bare ikke meget tid der er til mig, fordi mange af de andre bøvler med kontakten.


  • #11   27. sep 2012 Vibe -

    Ja, alt begyndelse er svær - og det er svært for en ny hundefører at komme ind de rigtige steder ...

    Men se dog om selvtræningen søndag ikke bliver god - så kan I måske udvide den til endnu en dag eller to om ugen smiley


  • #12   27. sep 2012 Martine: ja det er ihvertfald en start smiley bare det at have nogle øjne på gør jo en stor forskel.

  • #13   27. sep 2012 Jeg sidder lige og kommer i tanke om, at Ismael kommer til Møn og holder et weekendkursus i november .. ved ikke om det måske var noget for dig ?

  • #14   27. sep 2012 Ham der de vos? Et lydighedskursus mon?



  • #15   27. sep 2012 Ja ham - nej det er både B og C

  • #16   27. sep 2012 Selff. skal det gøres rigtig - nu er det ikke alle kredse af Schæfferhunde klubben, som ligger inde med den holdning til indlæring.

  • #17   27. sep 2012 Martine: OK, det ku da være lidt fedt, selvom vi ikke er igang med C endnu sådan figurantmæssigt. er det slået op nogle steder? ved du om man kan nøjes med at melde til B eller skal man betale for begge?

  • #18   27. sep 2012 Jeppe: nej det er det nok ikke. Men jeg havde bare hørt at denne kreds skulle være god. Og de er også i IPOkonkurrencer modsat nogle af de andre i området.

    Men det er sgu svært, når man er ny i feltet smiley


  • #19   27. sep 2012 Vibe -

    Det er slået op på face https://www.facebook.com/groups/44777357199/

    Tal med Jeanette - det er hende, der står for det smiley


  • #20   27. sep 2012 Tak Martine, det kigger jeg lige på smiley

  • #21   27. sep 2012 Der findes jo faktisk klubber hvor man kan få præcisionen ordentligt med.
    At træne privat med dygtige menesker er noget man gør sig fortjent ved, ved først at vise sig som en mødestabil, flittig og ambitiøs hundefører.


  • #22   27. sep 2012 Nico P : ja lige præcis + man jo helst skal have noget at byde ind med, så det ikke kun er en selv, der modtager kritik.

Kommentér på:
Privat IPO / lydighedstræner - anbefal!

Annonce