{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Braser ind i folk? {{forumTopicSubject}}

Har I nogle ideer til hvordan man for lært en unghund, stor hvalp, at den ikke skal løbe for fuld knald ind i mennesker, så knæskallen ryger om på siden af benet?
Nogle unghunde og hvalpe ved det ligesom, men nogle er fuldstændig blinde og ser slet ikke menneske benene, og brager der for lige ind i dem....Ikke særligt sundt for mennesket og heller ikke for unghunden...
Jeg har pt. problemet med min bjæffer som er ca. 7 mdr. med en vægt på 30 kg.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Braser ind i folk?
  • #1   23. okt 2012 Nej men fortæl mig om det hvis du finder løsningen. Har en på 5 der stadig kan finde på det!

• #2   23. okt 2012 Jeg har for år siden haft en tilsvarende hund... Omplaceringshund. Den fik aldrig lært det. De 3 andre jeg har pt. kunne ikke drømme om at jorde lille m ig sådan...De løber alle fint uden om...
    Jeg overbvejer, at hundesnoren kunne bruges som en propel. Så får hunden ganske vist en ordentlig een, men hellere den end mig..

• #3   23. okt 2012 Hende jeg har gør det ikke hele tiden... Men hun kan finde på at løbe ind i gæster når hun er overgearet og vil hilse, plus hun hopper gerne op af gæster.

Men udenfor når hun løber glemmer hun engang imellem at bremse igen og så er jeg altså bremseklods.

Har opgivet at lære hende at lade være i en alder af 5 år smiley Heh

• #4   23. okt 2012 Ej..Hende her hun er nødt til at lære det...Ellers ender det galt for mig gamle kone.

• #5   23. okt 2012 Hehe jeg håber det lykkedes for dig. smiley Det er heller ikke hver gang og hver dag min gør det, men hun KAN finde på det. Hun er en strid banan smiley

• #6   23. okt 2012 Mit råd ville være at man skal være MEGET opmærksom på når den gør det og så løfte benet så den løber ind i det nu 'spidse' knæ, vi har før haft problemet her hjemme, men også hvis de mindre hunde hopper op af en når man kommer hjem eller finder snoren frem.. Jeg ved godt det er hårdt mod hunden, men der skal til gengæld ikke så mange gange til før den fatter at det er ikke noget man lige skal gøre smiley

• #7   23. okt 2012 Anne...Det ville slet ikke lade sig gøre uden skader på hvalpen, og mig på r....i græsset...Der er virkelig fart på..
    Det er noget andet hvis en hund står stille og så springer op...

• #8   23. okt 2012 Jeg vil foreslå at råbe rigtig højt AV!!! Der kan nogen gange få dem til at vågne lidt op. Men det kan altså være meget svært, især når de ikke selv ænser det. smiley

• #9   23. okt 2012 Min gamle amerikansk Bull dog er 6 år og gør det stadigvæk under leg, og det bare at sige til folk de må flytte sig. Alle jeg kender med den race siger det normalt.. Tror bare de så optaget af leg smiley

• #10   23. okt 2012 Jeg vænnede en lidt overkåd og totalt jeg-overser-dig-lige - hov-var-du-i-vejen-schæfer af med vanen ved at bruge en vandpistol, han fik simpelthen et sprøjt, når han kom for tæt på. Men det indebærer, at man altid skal være bevæbnet. Fordelen er at man kan bruge midlet FØR hunden rammer. Det er jo opmærksomheden på os, der glipper - og den får man på den måde.

Men han gjorde det nærmest også konsekvent, hvorimod vores bernere kan komme til at gøre det mere uforsætligt og heldigvis sjældent - det ved jeg ikke hvordan man skal bekæmpe, andet end ved selv at være opmærksom på, hvor hunden er.

• #11   23. okt 2012 Kirsten...Det er der for jeg overvejer at bruge hundesnoren som en propel foran mig når jeg kan se nuuuu kommer den.

• #12   23. okt 2012 Snow, problemet er så bare, at den så når at ramme dig alligevel, du skal egentlig have dens opmærksomhed INDEN sammenstødet, ikke?
    Så en eller anden opmærksomheds-slå-til-knap, der kan aktiveres på lidt afstand, det er det vi skal opfinde, hvor kunne vi blive rige, ikk!!!!

• #13   23. okt 2012 Jeg tænker om du ikke kan lære den kommandoen "STOP", og så sige det højt når det er ved at ske?

• #14   23. okt 2012 Kirsten...Ja men den lære så forhåbentlig også at det gør ondt at ramme mig...
    Nu hvor den har ramt mig 3 gange, er jeg meget opmærksom på, hvor den er...

• #15   23. okt 2012 Synes det lyder som en RIGTIG dårlig ide at begynde at brugen snoren som en propel, og hvorfor skal den lære at "det gør ondt at ramme dig"?Der findes bedre alternativer til at lære den at lade være.. -Det andet der tror jeg giver bagslag i sidste ende smiley

• #16   24. okt 2012 Ville nok heller ikke bruge snoren til det.... Hunden skal jo ikke forbinde snoren med noget ubehageligt.

Giv hunden en SIT eller DÆK kommando når den nærmer sig, og beløn så for det.
    (kan den ikke SIT eller DÆK, så træn det først)

• #17   24. okt 2012 Har tænkt og prøvet de gængse metoder...Meen når hun er tændt og kommer i fuld fart efter tanten som aldrig løber ind i mig fordi hun ser mig, så er der lukket af for høresneglen og øjnene...
    Det vil også give bagslag hvis hun får min knæskalm om på siden ikke?
    Jeg skal have hende til at kunne fokusere både på det hun jagter og samtidig kunne se jeg står der...
    Men det kan være at tanten kan hjælpe hende på vej, for hun ser snoren og mig og drejer lidt mere af, og så gør hvalpen det også...
    Men i det hele taget, så er det sååå træls at ha fået en hvalop som ikke kan det fra starten. Vi går hver dag ture hvor hun kan løbe igennem for fuld hammer, som de 3 andre...Men når hun er med, så er det bestemt ikke afslappende for mig, for jeg skal have et øje på hver en finger, så jeg hele tiden ved hvor jeg har hende...

• #18   24. okt 2012 Knæbeskyttere smiley

• #19   24. okt 2012 "Men i det hele taget, så er det sååå træls at ha fået en hvalop som ikke kan det fra starten."

-Det er vel ik hvalpens skyld at DU ik har lært den det fra start??

• #20   24. okt 2012 Det jeg mener er, at de fleste af de mange hunde jeg har haft har kunnet det fra starten....Det er ikke noget som skulle være nødvendigt at skulle løre..Det må være en helt naturlig ting at løbe uden om en forhindring på vejen...Tænk dig om, hvis hunde ikke løb uden om deres forhindringer, så ville de ikke leve længe vel...Et træ flytter sig ikke vel.

• #21   24. okt 2012 Tjaa, den gyldne regel når man har hund(e). stå altid med let bøjede knæ når vilddyrene løber løs, det mindsker risikoen for knæskader når man bliver løbet ned. *GGG*

• #22   24. okt 2012 Nu er der også forskel på et træ og en person... Træet flytter sig ik nej, men det gør folk som regel smiley

Jeg tænker lidt, om det kan være fordi vovse har lært det i leg i et tidligt stadie?? -At den så stadig gør det nu hvor den er vokset, fordi den stadig tror at det er i leg, og selvfølgelig ik ved hvor stor den er smiley

• #23   24. okt 2012 Anette...Ja det hjælper altid, men så skal jeg stå stille, og så kommer vi jo aldrig nogen vegne.
    Men nu kender jeg så problemet, så jeg holder hele tiden øjen med den mens jeg går...Og Nej den har ikke lært det fra starten af...`Tvært imod, har den været nødt til at flytte sig fordi jeg kan ikke ög skal ikke lege slalom omkring mine 4 bjæffer...De skal flytte sig for mig og ikke omvendt...
    Så hvis den igen prøver på at ommøblere mig, så får den sådan en på snotten.
    Og hvis det ikke hjælper, så ryger den ud.
    Blev I provokeret der???? Ja så ved I hvordan jeg har det i forhold til vovsen.
    Faktisk så er hun løbet ind i en træstub, så jeg troede der var trykket nogle riben, for luften var slået helt ud af hende....
    Måske skal vi klige forbi dyrlægen...
    Den sidste hund med samme problem var en stor hanschæfer som jeg fik som omplaceringshund...
    Han bed igebnbnem mit ventre ben, fordi han ikke kunne se jeg stod imellem ham og en hvalp på 6 mdr. Han løb også lige ind i mig når vi var ude, og som sagt så bed han mig istedet for hvalpen ikke 1 gang men hele 3 gange....
    Som om hean slet ikke var klar over forskellen.

• #24   24. okt 2012 Det er sjovt med Albert, for mig pløjer han uden at opdage det, men omkring Nellie på 10 måneder, ja så er han forsigtigheden selv.
    Jeg har ham mistænkt for at han synes det er lidt sjovt når jeg ligger der og roder rundt smiley
    Anette, jeg har også lært den med letbøjede knæ, ellers tror jeg jeg havde brækket et ben eller to på nuværende tidspunkt.

• #25   24. okt 2012 Så hvis hunden ik makker ret, så får den bare en på hovedet??? smiley Stakkels hund da... Ved godt det kan være frustrerende, men derfor begynder man sku da ik og slå...

Tror du skal i gang med en omgang seriøs træning, uden at de tre andre render rundt omkring til at starte med... Hvis altså ik du gider at holde øjnene åbne og flytte dig i tide...

• #26   24. okt 2012 Hold da op. En på snotten, det ville jeg aldrig gøre. Det synes jeg helt ærligt er en falliterklæring, så hellere få den sendt til et hjem der magter den.
    Hvis den er løbet ind i et træ, har du i den forbindelse fået tjekket øjnene. Det lyder da lidt mærkeligt.

• #27   24. okt 2012 Det er altså de færreste hunde der bevist provokere deres ejere.

• #28   24. okt 2012 Jeg ser det abselut ikke som en provokation, sådan tænker vovser jo slet ikke...Men det er mange år siden jeg er vokset fra ikke at hvis en dum hund ikke vil, ja så kan det komme til at gøre ondt...
    Men jeg er nok blevet for ganmmel til at vide noget som helst om vovserne jeg har og har haft..

• #29   24. okt 2012 Snow:
    Blev i provokeret der, skriver du...

Nej ikke provokeret men forundret....
    Måske du bare skal opgive at holde schæfere da du måske ikke magter dem mere?!?
    Tænker der findes en del små racer som vil passe bedre til dig og som ikke kan "ommøblere" dig...

• #30   24. okt 2012 Lise...Ja det ender det nok med engang...Men helt seriøst så slår jeg ikke mine bjæffer...
    Men jeg kan godt blive lidt træt af sådan en møgunge her...
    Og så er det lidt sjovt at provokere de helt frelste folk her bare engang imellem...
    En schæfer er utrolig klog, så jeg tror hun fatter den lynhurtig...Hvis ikke kan der være noget neurologisk i vejen med hende...

• #31   24. okt 2012 Jeg kan sagtens forstå at du bliver træt af hende og jeg kan også godt følge dig i tanken om at man har lyst til at give kræet en på snotten i frustration.
    Hvis du nu havde skrevet det i stedet for at provokere "de frelste", havde jeg fuldt ud forstået det, for sådan tror jeg de fleste har det på et tidspunkt, i hvert fald dem med den type hunde. Men til at skrive at man giver kræet en på snotten, vi har ingen chance for at vide at du ikke mener det.

• #32   24. okt 2012 De skal også passe på hunden ikke forbinder det med den kommer glad ind til dig, til noget negativt. Om du så bruger snor eller andet til at den ikke skal hoppe op.

• #33   24. okt 2012 Hvad med en fløjte, igen for at give dig hendes opmærksomhed. Den skal enten KUN bruges, når "fare"situationen opstår = overraskelse eller alternativt som en "højlydt klikker", der får hende til at forbinde fløjtet med en overlækker godbid. Kunne det ikke få hende til at stoppe op?

• #34   24. okt 2012 Så sender du hende bare herhjem. Så kan hende og Zenta løbe ind i hver deres knæ smiley

• #35   24. okt 2012 Kirsten...Jeps, en fløjte kunne være løsningen...
    Medløber, ja tak fore tilbudet. Hun er en fantastisk smuk og dejlig kolg hvalp...Er bare såå glad for hende...Men ind imellem, så skal jeg godt nok lige trække vejret helt ind og puste ud...
    Kan være jeg skal til at få hende oprette engang her inde.

• #36   24. okt 2012 Orv, jeg troede det var hvalpen fra 2011, så jeg havde lige været inde og kigge på hende. Jeg kan vist ikke helt regne omkring hendes alder. Hehe.

Ja opret hende endelig, vil gerne se hende den lille laban der ikke opføre sig pænt smiley

Kender det godt, Zenta var os strid som hvalp, virkelig. Pyyyha!

• #37   24. okt 2012 Medløber..Hun er fra mit kuld 2012..

• #38   24. okt 2012 Glæder mig til at se hende smiley

• Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #39   24. okt 2012 Min hvalp på 7 mdr. har lige væltet min mand i sidste uge, så han måtte på skadestuen, med sit knæ, så det er bestemt ikke sjovt at få en 27 kg hvalp bragende ind i en bagfra.I dag jeg gik med ham fik han lige krudt i røven, og på et split sek.sprang han ind i maven på mig .Vil prøve at have en godbid i min hånd og lokke ham til siden, ellers køber jeg en fløjte.
    Jeg kan sagtens forstå at man kan få trang til at give den en på snotten, når nok er nok ,så må andre tage over når man får nok:)

• #40   24. okt 2012 Er glad for at høre du ik slår dine vovser smiley Ja, det med at de kan være en mundfuld, det kender de fleste vist til smiley

Jeg stemmer også for at du bare "smider" vovse over til medløber, så skal jeg nok tage hendes Tøsen så hun ik skal døje med to banditter smiley Hahahahahaaa smiley

• #41   24. okt 2012 Love, Tøsen er ikke en bandit smiley

• #42   24. okt 2012 Hahahahahaha, neeeeeeeej da smiley

• #43   24. okt 2012 Hvad man skal gøre ved jeg ikke.
    Men jeg har selv kørt en på skadestuen med et brækket knæ, og et brækket håndled på den bekostning, så passe på det skal man.!

• #44   24. okt 2012 Min havde en idé med at spæne hen imod mine ben med en stor kæp i munden. Så var hun ihvertfald sikker på at kunne ramme selvom jeg flyttede mig smiley Men jeg begyndte så at bukke mig ned og tage hænderne frem imod hende når hun kom ræsende, og det hjalp.

• #45   26. okt 2012 Så har jeg oprettet den frække hund...Venter optagelse Puk.

• #46   26. okt 2012 Uhhhhhhh kigger straks smiley

Kommentér på:
Braser ind i folk?

Annonce