{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

Fransk gør og snapper - hjælp {{forumTopicSubject}}

Go' aften folkens..

Vi har et problem! Vi har en fransk bulldog på 7 måneder. Næsten siden vi fik ham hjem, har vi haft et "problem" med at han nogle gange får et flip hvor han gør og knurre af en, samtidig med han hopper rundt i sådan nogle legebuk. Nogle gange kan han også finde på at hoppe op og snappe ud efter en.

Han virker ikke aggresiv på nogen måde. Det er en leg for ham. Men meget frusterende for os.
Vi har forsøgt at aflede ham med øvelser (Sit, stå, dæk mm) Men det er han fuldstændig ligeglad med. Nogle gange virker det med legetøj, andre gange ikke. Ofte ender det med at vi må få "indfange" ham, og sidde lidt med ham til han falder til ro. Vi har også forsøgt at ignorer det. Men han stopper ikke. Heller ikke hvis vi går fra ham, så følger han bare efter/bider efter ens bukser.

Det som om han køre mere og mere op i en spids, og til sidst begynder han at hoppe op og snappe i finger/ben eller hvad der nu lige er først før. Og det gør ondt hvis han får fat! :o( Det er også svært og "indfange" ham, da han jo hopper rundt, og når man række hånden mod ham forsøger han også at snappe.

Hvad gør vi forkert her? Jeg har overvejet at kontakte en adfærdsbehandler, da det virkelig er ved at være for voldsomt. I starten var det meget tydligt når vi havde leget med ham, at det kunne ske. Nu er det næsten hele tiden - når vi sidder i sofaen og slapper af, står i køkkenet mm. Det både når vi er sammen, og alene. Dog gør han det i meget større grad af min kæreste end mig.

Men der heller ikke nogen tvivl om at min kæreste er "leg" og jeg er "slap af/træning"

Jeg håber virkelig i har nogle guldkorn til mig!
PS. Han ved godt hvad "Ah!" betyder (altså nej) men det har ingen effekten når han er dette humør. Jeg har forsøgt at træne det igen, for at se om det kan hjælpe.. men ak nej..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk gør og snapper - hjælp
  • #1   21. nov 2012 Har i prøvet at forlade rummet, når det går over gevind? Altså så han ikke bare kan følge efter jer?

  • #2   21. nov 2012 Danielle
    Ja, eller.. Vi prøver.. Men vi kan næsten ikke komme væk fra ham. Han hopper jo rundt om os, og prøver at bide fat i ens bukser :o(


  • #3   21. nov 2012 Ignorer det og gå - og jeg mener virkelig gå, og ikke bare lade ham rende efter, for så er det ren leg. Forlad rummet så han er alene.

  • #4   21. nov 2012 Natasja

    Vi møfler rigtig meget med ham :o) Specielt min kæreste.. Så jeg må springer for livet smiley Faktisk så meget at jeg har været bekymret for om det var det, der gjorde det.. Men skal vi gøre det hver gang han får sit "flip"? Altså jeg mener bare.. Nogle gange kan det være svært hvis man lige står midt i maden eller lignede.

    Men jeg er glad for at høre du siger det er god adfærd - for jeg var/er godt nok ved at være nervøs for det!


  • #5   21. nov 2012 fanta gør det altid når man kommer hjem og når vi skal lege:P

  • #6   21. nov 2012 Puha, hvor er det dejligt og høre! Så må vi igang med at møffe løs :O)

  • #7   21. nov 2012 polly har gjort det samme, og gud hvor var det irreterende, altid når jeg var igang med alt mulig andet, synes bestemt ikke det var en god adfærd, virkelig det eneste jeg synes var belastende ved hende - det er gudskelov slut nu smiley

  • #10   21. nov 2012 Jeg vil sige at det ikke er ualmindelig hvalpeadfærd, dog vil jeg ikke tilråde at man bare leger med den, hver gang den selv opfordrer til det. Derimod, hvis tidspunktet passer dårligt, så afled den med noget legetøj den ikke kan modstå, så den ikke bider i jer.

  • #11   22. nov 2012 Synes heller ikke man skal lege med hunden hver gang DEN vil, det kan hurtig blive meget leg...

  • #13   22. nov 2012 Det kræver jo os man selv har tid, når den vil..

  • #15   22. nov 2012 Det har du sku da ret i, jeg må hellere aflevere den tilbage, dohh

  • #16   22. nov 2012 Hold tonen tak smiley

    Mange tak for de gode råd. Vi har prøvet at slå ham i hovedet med en bamse ;0) det ikke altid det virker haha..

    Jeg er især glad for at høre andre også oplever det, at det er normalt og at det sandsynligvis går over igen.

    Vi kommer nok ikke til at lege med ham hver evig eneste gang han gør det - for så kan vi simpelthen ikkr få hverdagen til at hænge sammen (ihvertfald ikke de dage hvor det nærmest er konstant :0) )





  • #18   22. nov 2012 Ulla

    De fleste dage gør vi. Jeg møder som regle sent så om morgen træner jeg tit en halv time på vores gå tur.. om aften får han tit en aktivitets bold/håndklæd el. Selvf er der nogle dagen hvor vi ikke lige får trænet, men jeg har ikke tænkt over om der er en samnenhæng - men det lyder meget sandsynligt smiley


  • #20   22. nov 2012 Vi har desværre ikke en have da vi bor i lejlighed. Men vi gemmer også pap/plast ting smiley Synes bare det svært og blive ved med at finde på nye ting.

    Vi prøver dog så godt vi kan ;0)


  • #22   22. nov 2012 Specielt i hvalpe/unghundetiden leger jeg med mine hunde hver evigt eneste gang de tilbyder det om det så er 50 gange i døgnet.
    Ingen har sagt man skal lege i timevis, et par minutter kan gøre det.

    Hvorfor, jeg ønsker en hund, der glad og gerne tager kontakt til mig, en hund, der synes jeg er fantastisk at være sammen med, fordi det er ensbetydende med skæg, ballede og gode oplevelser.

    Har hunden det billede printet i sin hjerne, er den langt nemmere at træne.

    Det er nemmere at aflede uønsket adfærd og nemmere at få kontakt med hunden, eks. hvis man på gåturen ønsker at hunden skal ignorere andre hunde/mennesker.

    Senere med den voksne hund kan indlæres en kommando, så leg kan vente nogle minutter, hvis behovet er der, hos mig er det "om lidt".
    Det bruges, hvis jeg står midt i madlavning eller andet som kræver fuld opmærksomhed.
    Hundene ved udmærket hvad det betyder, og venter pænt til jeg kan slippe, hvad jeg har i hænderne og lege.



Kommentér på:
Fransk gør og snapper - hjælp

Annonce