{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Rally {{forumTopicSubject}}

Jeg synes det kunne være lidt sjovt at høre hvad i andre går og bøvler med.
Hvilke øvelser driller jer mest? Eller hvilke øvelser "frygter" i aller mest at skulle tage hul på?

Eller hvilke øvelser har i haft sværest ved - som i har fået på plads? -Og hvad gjorde i?
smiley

Jeg kan godt ligge ud;

Den øvelse jeg frygter, som vi allerede bøvler lidt med er bakke øvelserne. Især hvor hunden skal bakke tilbage ved siden af mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally
  • #1   4. dec 2012 Det er også en af mine værste øvelser. Den har vi også lidt problemer med.

  • #2   4. dec 2012 Det er også bakkeøvelserne vi bøvler med her smiley

  • #5   4. dec 2012 Vi bøvler med at Viska er alt for hurtig til at sætte sig på plads, når det er meningen man skal direkte frem. Dvs jeg er nødt til at begynde at gå mens hun nærmest stadig sidder foran mig (hvis det er sid foran øvelse) - ellers mister vi jo øvelsen. Kan jo knap bebrejde hende det, for vi har jo netop trænet på en hurtig plads. Det samme med den vending på stedet, hvor man også skal direkte frem uden at hunden sætter sig.

    Derudover kan 8-tallets duft godt drille, hvis den står tæt på en af de andre øvelser! Til træning er hun genial til 8-tal, og går en super fokuseret plads :S

    Keglen har vi kun fået lov at prøve lige op til en tunnel, ikke nogen succes, så det håber vi ikke på at møde igen smiley I træningen er hun god til keglen...

    Bakke foran får vi slet ikke trænet nok, hun har kunnet - men er ik så god til at holde det ved lige smiley

    OG så er der den skide æresplads! Jeg haaaaaader at træne den, så det er jo ris til egen røv smiley Og så er det lidt svært for viska at tro at man efter at have givet sig fuldt ud på rallybanen pludselig skal sidde helt stille. Vi har fået den to gange, hvor det var plads/dæk ved siden - men jeg tror sgu aldrig vi får den, når det er sit/dæk foran. For foran mor betyder jo at man skal begynde en eller anden øvelse!



  • #6   4. dec 2012 ærespladsen er vi slet ikke begyndt at træne endnu - jeg frygter den også lidt, da alpha meget ofte begynder at tilbyde sig.

    Keglen har vi lige lært - super fed fornemmelse i øvrigt.
    Vi forsøgte at lære den ind i onsdags, med et target - hvilket resulterede i at hun (da vi tog keglen frem) forsøgte at dutte/stikkehovedet ned i/vælte keglen. Efter nogle forgævedes forsøg, begyndte hun at gø i frustration og vi måtte opgive af hensyn til alle de andre på holdet.
    I søndags var der så kun mig og en intruktør, til noget selvtræningshold hvor jeg spurgte hende om øvelsen og havde indset at et target duer ikke til alpha.

    Da vi gik derfra kunne jeg sende hende afsted fra 5-6m og den var lige i skabet! Så skal vi bare have øvet med de andre kegler også, så det ikke kun er en slags kegle hun kan med.

    Se DET var en fed følelse smiley


  • #7   5. dec 2012 Vibe: du og Viska skal have STOR ros for underholdningsværdi mht. send til kegle og tunnel! TOP! - i hvert fald som det så ud til DM smiley

    Jeg , vi, kæmper generelt med opmærksomhed/koncentration når vi går plads, både i rally og i lydighed - så har valgt helt at holde pause med det andet end når vi går bane..
    Det ender altid ud i div. hop fra hundens side, så det ligner mere en "IPO" hund jeg har med (for på billeder ser hun ud til at gå efter armen) hvis ikke hun hopper så hyrder hun mine ben..

    Derudover driller æresplads helt vildt, er meget træt af ekspert, og frygter at det måske får mig til at synes lidt mindre om at komme ud til konkurrencer.. Puha der er noget at træne på!
    Nå ja, og så spring, hun elsker det, men når altid at rende mig i møde, så det træner vi også.. Roo påå smiley
    Yndlingsøvelser er twist/danse, bakke (begge slags), sideskift og tulipan/springvand.


  • #8   6. dec 2012 Erika: Jamen jo tak smiley Jeg er også ret sikker på at Viska synes det var mega fedt!! har det heldigvis på video, så det kan genopleves smiley

    Ja, ærespladsen er træls - jeg gider faktisk ikke rigtig expertklasserne for tiden smiley


  • #9   7. dec 2012 Sofie: forhåbentlig da ikke på rally-banen?? smiley

  • #10   8. dec 2012 Altså en af vores hundeførere har en terrier som har en dum vane med at tage fat i sko/snørrebånd under gang, men ligefrem at tage hele skoen har jeg heller ikke set på banen før smiley

  • #11   11. dec 2012 Med Liva bøvler vi med bak ved siden af. Det går tit for stærkt og for skævt.
    Ellers er vi ved at være der, hvor vi har nogenlunde styr på alle øvelserne, men mangler mere stabilitet, så de sidder i skabet hver gang.

    Med Maggie bøvler jeg meget med 90 og 180 vendingerne til venstre. Dem har hun bare ikke helt fattet meningen med endnu.
    Heldigvis skal hun først op i øvet-klasse til sommer/efterår


  • #12   11. dec 2012 uha nu du nævner venstre sving drejninger , vores bagpartskontrol halter GRUNDIGT! smiley men vi træner og måske lærer vi det en gang, ellers ved jeg da hvad en ny hund skal lære fra start!

  • #13   12. dec 2012 Netop fordi Liva er så elendig til at bakke, er det noget af det, som Maggie kan - fordi jeg har trænet det meget fra start. For det problem ville jeg ikke stå med igen .... der er så bare kommet andre problemer.

    Men vi skal igang med noget baljeøvelse her i løbet af vinteren


  • #14   12. dec 2012 Dorte S: super med baljetræning smiley Vi har aldrig trænet bak, men når hunden har lært at klistre til benet via baljetræning, så følger den automatisk med, når det går baglæns.

    Så det skal Liva helt sikkert nok få lært!


  • #15   13. dec 2012 Bakke! den sværeste øvelse af dem alle.
    Den sidder efterhånden i skabet og jeg er rigtigt godt tilfreds. Men hold nu op, hvor tog det laaang tid, at indlære.
    På et tidspunkt. var "vi" kommet rigtig langt i indlæringen og så skete der det frygtelige, at jeg trådte på min hund og vupti.... så var den øvelse ødelagt og jeg måtte starte helt forfra.
    + skiltet: sit, et skridt til siden, sit.
    Hvor nogle dommere VIL have, at hunden SKAL gå sidelæns.
    Der er lidt træning til lange vinteraftner hjemme i stuen smiley

    Nu er vi rykket op i champion kl (DKK). Der bøvler jeg med bakke på højre side smiley


Kommentér på:
Rally

Annonce