{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund bliver sur
  • #1   16. dec 2012 I sengen eller ?
    Så lær hunden ikke at være i sengen


  • #2   16. dec 2012 Hvis hunden ligger hos dig skal du rejse dig og fjerne hunden.

  • #3   16. dec 2012 det er ikke i sengen det er i sofaen

  • #4   16. dec 2012 KD . jeg skubber ham os ned når det er og siger nej til ham men det er somom han ikke vil ha min kæreste er hos mig


  • #7   16. dec 2012 Det er din kæreste og dig, der skal sætte grænserne for hvad I vil finde jer i - ikke hunden.

  • #8   16. dec 2012 Det er din kæreste der skal arbejde med hunden ikke dig.

  • #9   18. dec 2012 Christina.. Nu med tæve
    han hiver i min kæreste s trøje som om han siger til han at han skal gå væk


  • #10   18. dec 2012 cecilie og Amigo BV 4ever min kæreste er rigtigt meget alene med min hund da jeg tit er hjemme ved min mor og er tit væk det meste af dagen og det går og godt når jeg ikke er hjemme med lisesnart jeg kommer hjem kan min kæreste ikke bruges mere

  • #12   19. dec 2012 Når du er hjemme bruger så noget tid kun med din hund ?
    Måske savner den bare noget kvalitetstid med DIG


  • #13   21. dec 2012 Når Taiki er opmærksomhedssøgende på den måde, skyldes det oftest en af følgende muligheder:

    1) Han er overtræt og derfor bøllet.

    2) Han har brug for opmærksomhed.

    3) Han vil gerne lege.


    Forslag til løsninger:

    Ad 1) Nogle hunde har sværere end andre, ved at falde til ro selv. Taiki er oftest overtræt efter tur eller hvis han bliver vækket af sin lur, ved at én af os kommer hjem. Den bedste løsning for os, er at finde et tyggeben (vi har en del i oksehud) og ligge sidde med ham i sofaen eller på gulvet, mens vi aer ham og han tygger i benet. Nogle gange holder vi endda benet for ham imens - så synes han, at vi rigtig hygger. Andre gange tygger han bare selv og vi roser ham for det.
    Ved at ligge og tygge lidt i benet, falder han til ro og falder i søvn.

    Andre muligheder er at lære hunden kommandoen "Gå i kurven", men jeg er mere tilhænger af, at give hunden noget at hygge sig med og falde til ro ved.

    Ad 2) Har du været væk hele dagen og det første du gør, efter at have sagt hej, er at smide dig på sofaen, kan din hund have et helt reelt behov for at være sammen med dig. Det kan variere imellem racerne og den individuelle hund. Jeg bruger som regel samme løsning som ved 1'eren, hvis jeg er træt - ellers leger jeg lidt med Taiki, går en "hyggetur" hvor vi træner lidt eller laver et hundepuslespil sammen med ham (de skal menneske-overvåges, så man er nødt til at kigge på og sikre sig, at han ikke kvæler sig i brikkerne).
    Jeg anser det som en god investering. Får min hund opmærksomhed de første 10-15 minutter jeg er kommet ind af døren, er han "normal" resten af aftenen og har et normalt opmærksomhedsbehov, hvor han måske kommer hen med ben eller legetøj, men ikke decideret hiver i mig eller er terrorist.

    Ad 3) Hvis han gerne vil lege og jeg ved, at hans behov er opfyldt så han ikke er understimuleret hvis jeg siger nej - og jeg bare ikke orker at lege, så kender han kommandoen "Stop", som slet og ret betyder "Stop det, som du er i gang med lige nu".
    Men hunde er jo ikke kloge som os mennesker, så de kan ikke selv tænke sig til alternativer de kan gøre i stedet for. Så selvom de stopper, begynder de gerne at bølle igen hvis man ikke tilbyder dem noget andet at lave.
    Her tyer vi igen til tyggepindene, hans Kong Leo med mad i eller jeg binder nogle gamle strømpebukser fast til bordbenet, så han kan lege trækkeleg alene (advarsel: Det kan skabe en strømpetyv, så du skal overveje om du gider dette. Jeg bruger sjældent strømpebukser og dem jeg har, som skal gemmes, ligger sikkert i en skuffe. Så det er ikke et problem her, men det ER altså at skabe en uvane. Siger det bare).


    Ovenstående er mine forslag. En hunds behov for opmærksomhed er i mine øjne ofte på linje med behovet for mad og vand. Og hvis du ikke giver den opmærksomhed, så tager den opmærksomheden selv, ved at bølle rundt.

    Du kan så vælge at være den sure hundeejer, der skælder ud - eller du kan vælge at give din hund det, den har behov for.
    Ved at sørge for, at din hunds behov for kontakt og nærhed er opfyldt, får du også større frihed til f.eks. at slappe af ved behov. Så det kan godt betale sig, at afsætte tiden til det, fordi man så kan prioritere tiden bagefter med god samvittighed og uden en bøllehund.


Kommentér på:
min hund bliver sur

Annonce