{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Sabrina S
Sabrina S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

træning af at være alene {{forumTopicSubject}}

Hejsa.Vi har en hvalp på knap 13 uger en GR. Vi fik hende for 3 uger siden og har fra start øvet alene træning, når vi går hjemmefra er der heller ik de store problemer de få gange hun altså er alene der lige for aflevering af børn. der piver hun lige kort når vi går ud af døren men stopper så rimlig hurtigt igen ( er det normalt eller er det stadigvæk ikke godt hun piver bare lidt?).. nå men det største problem er faktisk når vi går oven på, på 1. sal, der begynder hun ofte meget hurtigt at hyle pg pive, afhængigt af hvor meget oppe af køre hun er kan piveriet variere fra 2 min til knap 10 min. vi har trænet meget med at gå oven på i 2 sek også ned igen også langsomt forøget det, og nåede op på 5 min uden hun sagde noget, men hvis man så går oven på uafhængigt af træningen er hun der med det samme og piver og hyler, er det normalt taget hendes unge alder i betragtning? eller har hun evt. noget seperationsangst ? har jeg nemlig lidt på fornemmelsen, da hun gerne hele tiden skal være i samme rum som os, også selvom hun sover i stuen, med det samme man rejser sig op og går ud i k'kkenet følger hun med og sover videre der ude... er det normalt adfærd, eller kunne det tyde på lidt adfærdsproblemer ? det skal siges hun er knap nok alene i løbet af dagen, da jeg går hjemme på barsel, så det er kun når der blir afleveret børn, og om natten har min mand sovet i stuen, da hun jo piver når alle går oven på, så for ikke at vække børnene har han sovet der og gør det stadigvæk smiley

nogle gode råd der ude?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning af at være alene
  • Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    dec 2012

#1   16. jan 2013 slet ingen??:(

• #2   16. jan 2013 Er hunden aktiveret når den er alene? og har den fået brændt krudt af inden du forlader den. Det har hjulpet mig, at gå nogle længere ture inden hun skal være alene. Jeg har også lagt godbider ud så hun har noget hun kan lede efter, og en bold med godbider så hun er aktiveret når hun er alene, ?

• #3   16. jan 2013 og så husk hvis du går tilbage til den, så vent for guds skyld til den ikke piver.. ellers tror den det hjælper at pive, for så kommer mor jo alligevel.

• Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    dec 2012

#4   16. jan 2013 hun bliver rigtig meget aktiveret. hun er som sagt ikke særlig meget alene hjemme fordi jeg pt går på barsel. men jou hun er ude og gå ture hver dag, og leger i haven med hende, og vi træner lydighed og så har hun også sådan noget aktiverings legetøj hvor hun skal bruge snuden, samt gemmer jeg godbidder for hende som hun skal finde nogle gange. så tror bestemt ikke på det er der den er gal, og selvom hun er træt og næsten sover når man går oven på, kommer hun alligevel hen til trappen og piver. jeg har også prøvet lige inden jeg gik at give hende noget aktiverings legetøj, men når hun så er færdigt med det så piver hun.
    Hvis hun starter med at pive venter jeg indtil hun har været stille i 1-2 min før jeg går ned igen.

• #5   16. jan 2013 Ja ok, det er jo nok bare at kæmpe videre så:( Jeg startede på anden dagen stille og roligt med at gå ud og ind af døre og være lidt alene i et af rummene og så videre, og så lidt efter lidt vendte hun sig til det.. Men det er jo også meget forskeligt hvordan hundene reagere? keep fighting;)

• Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    dec 2012

#6   16. jan 2013 ja synes bare det er mærkeligt hun kan sagtens være i haven alene.

• Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    dec 2012

#7   16. jan 2013 frem igen smiley

Kommentér på:
træning af at være alene

Annonce