træning af at være alene {{forumTopicSubject}}
Hejsa.Vi har en hvalp på knap 13 uger en GR. Vi fik hende for 3 uger siden og har fra start øvet alene træning, når vi går hjemmefra er der heller ik de store problemer de få gange hun altså er alene der lige for aflevering af børn. der piver hun lige kort når vi går ud af døren men stopper så rimlig hurtigt igen ( er det normalt eller er det stadigvæk ikke godt hun piver bare lidt?).. nå men det største problem er faktisk når vi går oven på, på 1. sal, der begynder hun ofte meget hurtigt at hyle pg pive, afhængigt af hvor meget oppe af køre hun er kan piveriet variere fra 2 min til knap 10 min. vi har trænet meget med at gå oven på i 2 sek også ned igen også langsomt forøget det, og nåede op på 5 min uden hun sagde noget, men hvis man så går oven på uafhængigt af træningen er hun der med det samme og piver og hyler, er det normalt taget hendes unge alder i betragtning? eller har hun evt. noget seperationsangst ? har jeg nemlig lidt på fornemmelsen, da hun gerne hele tiden skal være i samme rum som os, også selvom hun sover i stuen, med det samme man rejser sig op og går ud i k'kkenet følger hun med og sover videre der ude... er det normalt adfærd, eller kunne det tyde på lidt adfærdsproblemer ? det skal siges hun er knap nok alene i løbet af dagen, da jeg går hjemme på barsel, så det er kun når der blir afleveret børn, og om natten har min mand sovet i stuen, da hun jo piver når alle går oven på, så for ikke at vække børnene har han sovet der og gør det stadigvæk
nogle gode råd der ude?
dec 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
dec 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
dec 2012
dec 2012
Hvis hun starter med at pive venter jeg indtil hun har været stille i 1-2 min før jeg går ned igen.
dec 2012
dec 2012
dec 2012
træning af at være alene