{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Mundkurv {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker smiley
Jeg står i den situation, at jeg har tre hunde. To Grand Danois'er og en Golden Retriever. Jeg kan desværre ikke gå ture med dem, da de to store er meget afhængige af hinanden. Vi kan sagtens tage i hundeskoven med dem, men så snart at vore tæve er i snor kan hun blive aggressiv hvis vi møder andre hunde. Så jeg har tænkt over at anskaffe en mundkurv. Hun har aldrig bidt en anden hund, andet end i leg selvfølgelig. Hvad mener I? Hun er tre år nu, og rimeligt stærk. Hun går normalt uden halsbånd her hjemme, da de bliver holdt i have, hus og gård. HJÆLP! Og hvis i mener det vil være en idé for at de kan komme ud at gå, med mundkurven, så kom gerne med forslag hvor man kan købe en nær Frederikhavn (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv
  • #1   19. jan 2013 Hun er ikke aggressiv når hun er der oppe, det er udelukkende kun når vi går med hende i snor inde i byen.

  • #2   19. jan 2013 Jeg har også tre hunde- dog ingen så stor som en grand danois.............
    To- store- schæferhunde og en bette gravhund.
    Jeg går ikke tur med dem sammen....................Eller det vil sige- gravhunden kommer ud og gå sammen med en af de store, men de to store gå aldrig tur sammen. De har det med at hidse hinanden op, når/hvis der kommer en anden hund.
    Du skriver ganske vist at de er afhæning af hinanden. men hvorfor ikke prøve at gå med dem hver for sig.
    Og ellers som batdog er inde på, få en adfærdsbehandler til at give dig noget "værktøj" at arbejde med, så også din tæve kan føle sig mere sikker


  • #4   19. jan 2013 Lea, jeg kan desværre ikke tage en for sig selv, da de andre så smadrer huset, så at sige. Vi har prøvet, jeg kan godt lade vores golden retriever blive hjemme, uden der sker noget, men bestemt ikke en af de andre. Vi har fået ødelagt sofaer og mere af det, de er helsøskende og fra samme kuld, og har altid været sammen.

  • #5   19. jan 2013 Isabelle, hun begynder at knurre og trække for at komme over til den anden hund. Men adfærden kan selvfølgelig godt vise tegn på angst eller nervøsitet.

  • #6   19. jan 2013 for det første erdu ikke gammel nok til at gå med 2-3 så store hunde ,i må træne den tæve til at gå i snor ,allene med en voksen ,de andre må i så lave en hundegår til som de ikke kan komme ud af ,hvad tror du jeg må gøre jeg har 6 hunde de kommer ikke ud i flok,

  • #7   19. jan 2013 Laika, jeg vil nu nok mene at jeg er gammel nok. Jeg har gået med mange hunde igennem tiden, flere på samme måde som nu. De går i forvejen i en gård. Jeg har til tider også min mor med, men da hun har en skulder der ikke kan klare at blive trukket i kan hun kun gå med broderen. Hun kan være stærk, men det betyder ikke at jeg ikke kan holde hende. Hun er den eneste der trækker på den måde, men som Isabelle siger, kan det være angst. Jeg er egenlig lidt ligeglad med, hvad du må gøre, ingen kan gå med 6 hunde på samme tid. Men eftersom at det kun er tæven der trækker sådan, er der ingen problemer med at gå med dem alle tre. De to andre kan, hvis man vil, gå helt uden snor og alligevel gå op ad en.

  • #9   19. jan 2013 Èn hund af gangen må være max i den størrelse - ikke engang en voksen mand vil kunne holde dem, hvis uheldet er ude.

  • #10   19. jan 2013 Jeg har også en hund der bestemt ikke vil hilse på andre hunde når hun er i snor, men har ikke de store problemer når hun er uden.. Det er altså meget normalt, og der er mange hunde der har det sådan.. Hvem ville bryde sig om, at blive tvunget ud i en masse andre, hvis man selv blev holdt fast? Derfor er hun ikke i hundeskov eller andre steder, hvor der er hunde når hun er i snor. Det er hendes grænser, og dem forstår jeg og respekterer jeg fuldt ud. Og det synes jeg også du burde.
    Så lad vær med at tage hende med i hundeskov når hun er i snor, i steder for at springe over hvor gæret er lavest, og gøre tingene værre ved at smide en mundkurv på hende.


  • #11   19. jan 2013 C&N, jeg tager også snoren af når vi er i hundeskoven, men vil bare gerne kunne gå med hende ellers, da det ikke er så nemt for os at komme i skoven smiley Men tak for dig råd!

  • #13   20. jan 2013 Tusind mange tak for jeres svar smiley Jeg vil forsøge med en klikker, og se om jeg kan øge noget af hende selvtillid. Hun må desværre ikke gå agility, af hensyn til hendes led. Men vil forsøge med nogle andre ting der kan styrke selvtilliden smiley

Kommentér på:
Mundkurv

Annonce