{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Træning af hund! HJÆLP gerne:) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en flatcoated/labrador blanding. Jeg har meldt hende til hvalpetræning om en lille måned, der er hun 4 måneder. Er det en god alder at træne hende i? træningsperioden er over 12 gange, 1 gang om ugen, og jeg ønsker at hun på et tidspunkt skal træne dummy jagt efter eller mellem, disse træninger. Hvordan er det bedst sammensatte Træningsprogram til hende, hvis hun på et tidspunkt skal kunne tage markprøver og komme ud og "jage" Håber i har nogle gode forslag. Og evt ideer til at hjælpe agia, så hun kan blive rigtigt dygtig, i spor, lydighed, og apportering osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af hund! HJÆLP gerne:)
  • #1   22. jan 2013 og er der nogle der kender start- jagttræningsteder i nærheden af kolding, hvor det ikke skal være en ren race hund. som har opstart snarest.???:)

  • #2   22. jan 2013 Hvis det er med henblik på jagt du træner, hvorfor melder du dig så ikke til træning i retrieverklubben?

  • #3   22. jan 2013 http://www.naturlig-hund.dk/spor/spor-index.htm her står alt om spor, en min træner har sendt. Men vil sige få hjælp af en som har styr på det først, så du får startet rigtigt op.
    Er meget vigtigt at gøre det rigtigt. Og spor skal helst begyndes så tidligt som over hovedet mulig.


  • #4   22. jan 2013 Jeg har ikke fået mit jagttegn endnu.. men fremadrettet ville jeg gerne kunne gå på jagt med hende.. Men første mål er at hun skal trænes i lydighed, dummy apport, og lære at spore, derfra må jeg se hvad potentialet er.. Hvor kan man med en blandingshund, træne hvalpe jagt træning, så de lærer "gamet" det skal være i nærheden af kolding. Tror ikke retriever klubben tager blandinger ind?? eller hvad

  • #5   22. jan 2013 sara r: hvordan startede du ud? med træning af din hund?

  • #6   22. jan 2013 Lasse

    Jeg ved det faktisk ikke? Synes da bare det er tosset hvis ikke man kan få lov at træne mod jagt fordi den ikke har stamtavle


  • #7   22. jan 2013 ja meget, men så kunne det være man skulle gøre det i en jagtklub i nærheden af kolding, ved bare ikke så meget om det, det ville næsten være avgant hvis de ikke kunne tage blandinger med retriver i? kan godt se der skal være retriver i racen, men helt ren? jeg ved det ikke , nogle der er inde i det?

  • #8   22. jan 2013 Du kan ikke træne i Dansk Retriever klub, men tage i den lokale jagtforening, de plejer at ha hundetræning, og normalt starter der hold op her i løbet af januar når jagtsæsonen slutter

  • #9   22. jan 2013 Jamen da skal være en pind i jorden, og der stamper du godt om.
    Så skal du slæbe føder efter i jorden og hele tiden lægge godbidder max med dit hunds skridt længde. Også en sluts pæl hvor du lægger masser af godbidder eller bold noget din hund er glad for.

    Hunden skal side pænt og kig mod sporet inden du lader den gå i gang, og den skal gå stille og roligt igang. Og du må aldrig gå foran hunden. Og vinden skal komme bagfra. Man må aldrig skælde ud, kun vejlede hunden.

    Men syntes du skal få hjælp af en da har styr på det, er meget vigtigt man gør det rigtigt. er ik selv så langt i det endnu. Men linket er rigtigt godt syntes jeg, og fortæller rigtigt meget omkring det.


  • #10   22. jan 2013 Men jeg vil spøger på trænings pladsen om du kan få hjælp til det.

    Vi har sådan i den klub jeg gå i at da kan man møde op hver søndag til spor.


  • #11   22. jan 2013 det lyder dejligt, sara r. det ville være rart med lidt hjælp så man kan komme ordentlig igang.. dit link virker ikke på min computer, kan du sende det igen evt.:) har snakket med kolding jagtforening, de starter bare først i marts:( og der er min hund på vej i puberten:(

  • #12   22. jan 2013 ps linket virker nu sara r;)

  • #13   22. jan 2013 Jeg er selv først lige gået igang med spor med min tæve er lige knap otte måneder, og tror mig din hund vil elske det.
    Så pubertet eller ej, din hun vil glemme hele verden når den først har forståelsen af det. Og det kræver to tre spor, så kan den gå et lige spor uden meget hjælp.


  • #14   22. jan 2013 Da jeg boede hos mine forældre trænede jeg da med deres weimaraner ved retrieverklubben en overgang, så er der plads på et holddå tror jeg godt du kan få lov. Jeg ved dog ikke om vi bare var heldige med hold og træner, men prøv at spørge?

  • #15   22. jan 2013 ok, ja, man kan vel altid spørge:)

Kommentér på:
Træning af hund! HJÆLP gerne:)

Annonce