{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Halsgivning kontra bringsel {{forumTopicSubject}}

Hej hundegallere

Jeg træner med min 1 år gamle hund i DcH, og vi stiler mod konkurrencer både indenfor agility og lydighed, måske også det nordiske program - nu må vi se hvad tiden bringer.

Jeg er kommet meget i tvivl om hvorvidt jeg ønsker at min hund giver hals ved figuranten eller den tager et bringsel og derefter fører mig til figuranten. Jeg har selv flere tanker om både for og imod begge dele, men vil gerne høre nogle af jeres meninger om hvorfor det ene fremfor det andet.
Måske har nogle af jer skiftet kurs undervejs, måske har nogle af jer fået nogle input via konkurrencerne....bare kom med jeres erfaringer.

Dette er ikke en tråd om at lære det ene eller det andet, blot en meningsudveksling om hvorfor man ønsker det ene eller det andet.

Håber I giver jeres besyv med

Mvh

Winnie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsgivning kontra bringsel
  • #1   10. feb 2013 Min hund er snart 1½ år og jeg har ikke besluttet mig endnu. Jeg regner heller ikke med at stille i en nordisk konkurrence før i 2014, så der er stadig lidt tid at løbe på. Vi nøjes med at træne løbearbejde og glæde ved at finde mennesker.
    I redningshundearbejdet skal hunden gø, så der er fuld hals på, men hun kører op, når hun løber sine 50 meter udslag i skoven, så her tror jeg at det bliver til bringsel.

Kommentér på:
Halsgivning kontra bringsel

Annonce