Viktor tisser når vi ikke er hjemme. {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Min familie og jeg har en Chihuahua, som har været ganske stueren og som stadig er det... Så længe vi er hjemme.
Om natten eller når vi ikke er hjemme, går han og strinter nogle ganske bestemte steder, som for det meste er op af vores sko, et bestemt sted i stuen eller på min søsters værelse.
Det burde ikke være fordi han ikke kan holde sig, for han kommer på tur 3 gange dagligt + kommer ud i haven eller ud foran huset for at løbe lidt rundt. Han kan også sagtens holde sig hvis han f.eks sover inde på mit værelse hele natten (han bestemmer selv hvor han vil sove).
Min søster er ved at være godt træt af, at han tisser på hendes værelse hver gang hun har glemt at lukke døren, og jeg er sådan set også træt af, at der er tis på mine sko, hvis jeg glemmer at stille dem på sko reolen.
Er der nogle, der har nogle gode råd til, hvordan man stopper dette? Som sagt er det kun når vi ikke ser det, og det er derfor svært at tage ham i det på stedet. Vi har prøvet med at sætte små skåle med mad mellem vores sko, da jeg har hørt de ikke tisser der, hvor de spiser. Dette hjalp et lille stykke tid, men så tissede han der alligevel.
Håber i kan hjælpe, alle råd modtages (:
- Anna Caroline
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
Til gengæld er han interesseret i hanhunde, samt naboens Chihuahua. De er for det meste gode venner, men de prøver til dels også at dominerer hinanden. Naboens hund kan ofte finde på også at strinte op af vores sko, hvis ikke han har tisset før han kom ind til os. Måske er det derfor, men Viktor gjorde det vidst også inden naboen fik hund og deres interne tisse-pjat begyndte. Vi tørrer dog altid op med rodalon, så han burde ikke kunne lugte, at han eller naboens hund før har tisset der.
Og det svære er, at vi aldrig ser ham gøre det. Vi får kun naboens hund på fers gerning, men vores egen, nej, han gør det kun i smug.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
For som regel er han ret opmærksomhedskrævende.
Men der er ingen konkurrence når naboens hund er her, for Viktor gør intet, selvom den anden tisser. Og vi har desværre ikke mulighed for at overvåge ham konstant, da jeg går i gymnasiet og mor, far og søster arbejder.
Det med bur bliver nok ikke let, da han aldrig har siddet i bur før. Han vil gerne være med over det hele, og sidder altid og kigger ud af døren når han er alene.
Vi har efterhånden levet med det et godt stykke tid, det er jo ikke som sådan et kæmpe problem, da han er en lille hund, men man vil vel altid gerne slippe for det tis (;
Viktor tisser når vi ikke er hjemme.