689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Ivrig hund under tricks-træning Ivrig hund under tricks-træning

Hej alle. Jeg har en Chihuahua, som jeg til tider øver nogle tricks med. Han har lært nogle stykker, men når vi øver bliver han meget "overgearet". Han kan sine tricks og ved hvad han har lært, men det er som om han nogle gange ikke lige hører efter, og bare gør det hele samtidig :b Ved ikke om det er fordi, at han er en smule forvirret omkring, hvad han skal. Prøver så vidt muligt at tale tydeligt og give tegn, men da han jo er en lille hund, føler jeg, at jeg er for langt væk, når jeg står op. Samtidig synes jeg ikke, at jeg kan give ordenlige tegn, når jeg sidder nede hos ham.

Hvad gør i andre med små hunde, når i øver tricks?
- Og hvis samtidig har nogle gode ideer til tricks, der er sjove, men samtidig ikke er for svære, så er jeg også modtagelig overfor dem smiley

Håber i kan hjælpe! smiley

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ivrig hund under tricks-træning
  • #2   11. mar 2013 Tror ikke han stresser, vi øver ikke ret tit nemlig. Tror bare gerne han vil have sin godbid.

• #3   11. mar 2013 For lige efter vi har øvet, kan han sagtens bare lægge sig til at sove. Når jeg siger slut og at der ikke er mere, så bliver han ikke ved. Det er ikke sådan at han ikke kan finde ro eller noget smiley

• #5   11. mar 2013 Men når vi i forvejen næsten ikke øver os, vil det så hjælpe med en pause? Kan man ikke på en måde få ham til at forstå, at han hurtigere får sin godbid ved at fokusere mere?

Når vi skal øve, reagerer han lidt på samme måde, som når nogen kommer hjem, eller når han skal ud for at gå tur. Kan det ikke bare være fordi han er glad?

• #6   11. mar 2013 Indøv 'rolig' kommandoen. Det hjælper her smiley

Jeg træner forskellige ting stående eller siddende på gulvet. Langt det meste indlæring sker siddende

• #7   12. mar 2013 Jeg sidder altid nede på gulvet sammen med hunden. Jeg rejser mig kun hvis vi skal træne dæk, sit eller bliv på afstand.

• #8   12. mar 2013 Klikkeren kunne være smart, ja. Men vil det så være bedst først at lære ham, at være rolig med den? Altså at klikke hver gang han bare sidder og venter, i stedet for at sidde på bagbenene og vifte med forpoterne? Og skal jeg sig noget, eller skal jeg vente med kommando, til han ved, hvad jeg vil have ham til? (:

Mette - træner du altid tingene hver for sig, og aldrig på samme tid? Sådan at du bruger den samme kommando i noget tid, og han skal lave det samme trick?

• #9   12. mar 2013 Dejligt, har lige været ude for at købe en klikker og nogle nye godbidder, så det bliver spændende at gå i gang med! I skal have tak for de gode råd! smiley

• #10   12. mar 2013 Nu hvor jeg så lærer ham klikkeren at kende, altså at klik = godbid, hvad skal jeg så, når han sidder og skaber sig og ikke sidder stille? (Han bakker tilbage, bjæffer, sætter sig på bagbenene og vifter med forpoterne, stadig mens han bjæffer og piber). Det er jo det jeg gerne vil vænne ham af med smiley

Skal jeg bare ignorerer ham indtil han selv sidder pænt, eller skal jeg sig "læg dig" eller andet, og gøre noget ved det?

• #11   12. mar 2013 Jam det er dejligt at han har lyst til at være med!
    Han bliver dog lidt forskrækket over klikkerens lyd, men det er vel bare indtil han forbinder den med godbid, og ved at han ikke behøver trække sig væk fra den :b

• #13   12. mar 2013 Jeg kan selvfølgelig heller ikke være sikker på, at han ikke er stresset, så tror jeg prøver klikkere og ser om det hjælper. Hvis ikke, må jeg jo tage den derfra smiley

Kommentér på:
Ivrig hund under tricks-træning

Annonce