{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hvilken slags træning? (DcH) {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget info fra Jer der går til div. træning - evt. i DcH.

Jeg har Tucker på 7mrd. som jeg pt. går til hvalpetræning med. Det er vi begge glade for, og siden vi kun har 2 gange tilbage, er jeg begyndt at tænke på, hvad slags træning man skulle tage bagefter - regner med at finde noget ved DcH.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve agility (uden at konkurrere) bla. fordi Tucker viser stor interesse for tunnel og vippe til træningen, men han er jo ikke gammel nok endnu.
Samtidig har jeg hørt, at det jo kræver en lydig hund, men hvor lydig? Hvad krav er der på det punkt?

Jeg har så overvejet, at gå til noget i form af lydighed indtil han er gammel nok. Men her kan vel vælges både lydighed og rally? Er der noget af det man lærer til en af de ting, som måske er at foretrække?
Ellers har jeg set noget præ-agility for hunde over 6mrd - er det noget værd i stedet?

Jeg er slet ikke inde i noget hundetræning, da det er første gang jeg har hund.

Evt. hvis der også er nogle der har erfaringer med træning i DcH i Skanderborg, Odder, Hasselager - eller der omkring (bor i Skanderborg).

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken slags træning? (DcH)
  • #3   17. mar 2013 Når han endnu kun er 7 mdr vil jeg også sige lydighed..
    Du vil jo formodentligt fremadrettet opdage at han kommer i lømmelalderen, og så er det fint at fortsætte med noget han kender, idet nye ting nogengange tager meget lang tid og tålmodighed at lære i de faser hvor hunden udvikles..
    Præ-agility har jeg også hørt nogen være glade for, så dette kombineret med lydighed tror jeg kunne være fint..
    Går jo selv lydighed og rally, hvilket jeg synes er en rigtig god kombi..


  • #4   17. mar 2013 Tjah, det er jo lidt delte meninger smiley

    Tænker lidt mht. rally, er det med/uden snor?
    Han skal jo netop gerne trænes noget mere uden snor, så hvis det kun findes i lydighed, så er valget jo ret enkelt.
    Hvad laver man til præ-agility?


  • #5   17. mar 2013 Enig med alfisten. Rally eller præ- agility... Lydighedsøvelerne skal du intet bruge til hvis du skal løbe agility... Plus det er ud til på dit profilbillede, at du har en lill pelsbolle? Noget selskabshund af en art... Helt fordomsfuldt vil jeg derfor mene, at I vil få det langt sjovere til rally end til lydighed....

    Til prægility laver man fx dirrigeringsarbejde, fremadsendelser, kropskontrol-øvelser o.lign. Jeg hr gået til det med begge mine da de var yngre, og været meget glad for det... Det giver en god ballast når man begynder på forhindringsarbejdet...


Kommentér på:
Hvilken slags træning? (DcH)

Annonce