10.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Min hvalp er bange for at gå tur... Min hvalp er bange for at gå tur...

Lidt mærkeligt...

Min lille bitte hundehvalp på 10 uger er bange for at gå tur. Han kommer naturligvis ud at gå, men når vi går ud så skal jeg kalde på ham hele tiden og han render mellem mine ben og er meget utryg. Han besørger ikke når vi er ude og gå tur, men venter til han kommer hjem i haven, hvor han er tryg.

Jeg har ikke oplevet det før, med de andre hvalpe jeg har haft, og tænkte om i måske har nogle gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp er bange for at gå tur...
  • #1   10. apr 2013 Hvalpe skal slet ikke på decideret gåtur, så det kan meget vel være jer selv, der har fremprovokeret utrygheden.
    Hvalpe fjernes fra alt de kender og er trygge ved, når ny køber henter dem. Derfra skal man selv bygge en ny verden op. Det gør man ved at lade hvalpen blive tryg i det nye hjem og den nye have. Man går til samme faste tissested hver gang, der skal tisses. Og først når hvalpen er helt tryg dér, kan man gå et skridt videre.

• #2   10. apr 2013 Lad evt. være med at gå så langt væk hjemmefra at han bliver utryg. NÅR han så er ude så sørg for at opmuntre ham med glad stemme, masser af ros og godbidder smiley Og forvent ikke at han besørger på turen. Som du jo også selv skriver så venter han til han er hjemme i trygge omgivelser.
    Så giv tid og hav tålmodighed smiley

• Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #5   10. apr 2013 min hund fik også et kæmpe chok da hun skulle gå i trafik og sådan, men da vi bor i byen skulle hun jo lære det, vi købte et "dækken" der hedder thunder code, og har virkelig hjulpet meget, nu går hun og svinger halen frem og tilbage og er faktisk ligeglad med nye lyde, hver 2 gang når vi skal gå tager vi det af og hun føler sig stadig tryg, kunne måske være en mulighed smiley

• #6   10. apr 2013 Da jeg fik hundehvalp, var han ikke vant til at være ude fra opdrætters grund - så hele verden skræmte ham, og var alt for stor..

Jeg har brugt timer på at sidde på en bænk nær mit hjem, og bare kigge på omgivelserne..

En bil her, en cykel, nogen børn der løber henad gaden nær ved, en mor med barnevogn, en bil der dytter, lastvogn, der skal læsse af osv..

Så længe jeg bare sad, var rolig og støttede hvalpen - så fik han mod til at være nysgerrig og undersøge på afstand smiley
    - Senere var mange ting afmystificeret, og vi kunne gå lidt længere, men stadig var det oplevelsestyre - at tisse og besørge var hjemme i haven smiley

• #7   10. apr 2013 Min hvalp var først tryg ved at gå tur 3-4 uger efter jeg fik ham (som 10 ugers). Lad endelig være med at presse de små... de skal nok tage initiativ, når de har lyst til at opleve mere.

• #10   10. apr 2013 Tak for alle de gode råd...

Vi har taget det meget stille og roligt og han er ikke blevet presset. Vi gik en tur den første dag og da jeg godt kunne se det var alt for meget ventede jeg et par dage før vi gik ud igen... Og de ture vi går er alle lige her omkring og max. 10 min. Den anden dag gik jeg tur med ungerne til den nærmeste legeplads og det tog vel 15 min at gå derover. Jeg bar ham så hele vejen hjem, så det ikke blev alt for meget for ham.

Og det er da også blevet en smule bedre. Så snart vi er ved at være hjemme efter turen så går han helt frem i snoren og viser vej... Jeg tænkte bare at i måske havde nogle gode tricks til at lette det lidt, og det havde i. Masser af ros og kærlighed får han allerede, men jeg må have lommen fuld af gode guffer også sætte mig et sted hvor vi kan sidde og kigge lidt.

Der er ikke meget trafik hvor vi bor. Hverken af mennesker eller biler. Her er meget stille og fredeligt.

Min konklusion er lidt at han er en meget lille hund der er klar over sin størrelse.... Og det må vi jo så bare tage de nødvendige hensyn til... Og det gør vi gerne.

Søren - Han er fra køkkenopdræt, hvor han har været over alt i deres hjem og ude på deres gårdsplads sammen med søskende, mor og tante Unik, som er en meget stor hund i forhold til.

Jeg bor i et kvarter med rækkehuse hvor der ikke er nogen store veje i nærheden og her kører ikke knallerter eller busser. Her er MEGET stille og fredeligt. Den dag vi var på legepladsen mødte vi en person der var ude og gå med en hund, og vi var vel ude i 45 min samlet.

Moderens temperament er lidt nervøst og hun gør af fremmede. Men en sød og kærlig hund...

• #13   10. apr 2013 Det er slet ikke menneskerne eller hunde eller andet han er bange for. Det er omgivelserne og det at komme væk fra hjemmet. Jeg kan sagtens få ham med ud af døren, men når vi begynder at gå væk hjemmefra, så bliver han utryg. Jeg har endnu ikke villet lade ham møde andre hunde, for han er ikke færdig vaccineret. Men fremmede mennesker vil han meget gerne møde og tager imod klap og kæl med kyshånd... Så tror bare det er den store verden der er skræmmende...

• #15   10. apr 2013 Det er meget normalt. Min første tæve var på nøjagtig samme måde men et par måneder efter var hun ikke til at drive ind. smiley

De fleste hvalpe er ikke meget for at tisse på fremmed territorium, så hold jer i nærheden af hjemme til renlighedstræningen. Decideret gåture skal små hvalpe jo ikke på (1 minut pr. uges alder pr. gåtur (ca. 1-3 gange om dagen) er en god tommelfingerregel), lad være med at pyldre, men giv masser af opmuntring og godbidder, sørg for at det er positivt at gå tur og hold øje med at han ikke bliver for træt eller for overvældet.

Kommentér på:
Min hvalp er bange for at gå tur...

Annonce