{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Menneske møde/passage træning {{forumTopicSubject}}

Hej kære HG

Jeg har nu trænet med min genbrugshund Goofy, en dobermann på nu 1½ år, i lidt over 6 måneder. Det har været en hård tid med mange nedture men heldigvis flere opture.
Træningen er nu nået der til hvor jeg skal til at øve passage/møde med fremmede mennesker på gaden.

Når vi går på gaden er der 95% af tiden ingen problemer med mennesker. Der hvor problemerne opstår er hvis folk har store ting i hænderne, larmende poser, cykler eller "have-redskaber"
(med have redskaber mener jeg alt fra skovle og river, til koste, tørrestativer, persienner eller guitare)

Jeg søger derfor hundevandte mennesker som kunne tænke sig at hjælpe med denne del af træningen (når det er mennesker Goofy kender er der ingen problemer).

Til at starte med er det ren passage træning, senere vil jeg meget gerne træne at folk stopper op og jeg kan snakke med dem. INGEN hilsen på hunden endnu.

Goofys reaktioner bunder i utrykhed og lavt selvtillig. Han reagere ved at gø, hoppe og gøre udfald. Vi bor på vesterbro i københavn, træningen, tænker jeg, skal foregå på området omkring Matthæus kirken, da det er et sted Goofy kender godt og der er plads til at træne.

Råd, tips og trick modtages gerne. Håber på at der findes venlige sjæle der har tid og lyst til at hjælpe med denne træning.
Fortsat go dag til jer alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Menneske møde/passage træning
  • #1   17. apr 2013 Hvis du da bare havde boet i mit nærområde, havde jeg med glæde hjulpet dig. Synes det er så dejligt når nogen tager det ansvar det er at træne de dagligdags ting under ordnede forhold. Hvis du kommer til Vejle en dag, så skal jeg gerne være passage figurant ;0)

  • #2   17. apr 2013 Jeg ville måske godt kunne hjælpe dig. Hvor meget tid drejer det sig om? Kommer nemlig en i en lidt travl tid, men vil gerne hjælpe.

  • #3   17. apr 2013 Winnie: det lyder jo ellers dejligt at du ville stille op, ærgeligt du er lidt langt væk. men skal nok sige til hvis vores vej en dag slår forbi vejle. Jeg mener at man som ejer bør varetage det ansvar at træne sin hund så den kan færdes på gaden, i skove og gennerelt ude i verden på en acceptabel måde. Men føj, det tager lang tid! og det er ikke fordi folk giver en rum eller plads til at træne, eller for den sags skyld tid til at forklare at end hund ikke er psykopat, men blot bange.

    Ida: tja, her session behøver ikke være mere end 20-30 minutter af gangen. husk på Goofy er lige på grænsen af hvad der er sjovt, så ikke for lag tid. antal gange kan jeg ikke sige noget om. Men det behøver heller ikke være lige i næste uge. Vi gør det bare når du har tid. Er så glad for at du overhoved vil overveje at hjælpe!


  • #4   17. apr 2013 Ok, det ville jeg nok sagtens kunne få tid til, når det ikke drejer sig om længere tid. Vil meget gerne hjælpe. Skal i gang med opgaveskrivning og eksamen snart, så der trænger jeg nok til lidt pause engang imellem smiley

  • #5   17. apr 2013 Du siger bare til hvornår du kan presse det ind i dit skema så får vi det til at fungere.

    Igen tusind tak!


  • #6   17. apr 2013 Jamen, det var da så lidt smiley skal nok lige kigge på kalenderen, men kan faktisk de fleste hverdage, så er forholdsvis fleksibel

  • #9   23. apr 2013 Gabrielle: det vil jeg have i mente.

    True: det vil jeg tænke over. Bliver højst sandsynligt brug for din hjælp når træningen skal trækkes ud på fremmet grund.


Kommentér på:
Menneske møde/passage træning

Annonce