{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Agility - spring igennem ring {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg er begyndt at gå til agility træning, mere for sjov og for at få hunden aktiveret.

Vi har bare en forhindring som han absolut ikke er glad for. Og det er hjulet/ringen de skal springe igennem.
Allerførste gang gik Charley (hunden) hen og lagde poten på hjulet og fandt ud af at det kunne bevæge sig og dermed var løbet kørt.
Man kan allerede se når vi når hen til den, at han ikke vil. Han undviger og trækker væk.
Træneren har få gange løftet ham op og skubbet ham igennem, men det tror jeg bare ikke er vejen frem for ham.
Han virker slet slet ikke glad for det og stritter med benene, hvilket jo gør at han igen lægger mærke til at hjulet ikke er 100% fast.

Vi har stået på den anden side og lokket med godbidder, prøvet med tilløb og endda siddet lidt foran hjulet og lokket en anden hund igennem mens han stod ved siden af.

Hvad mener i? Droppe den forhindring eller har i gode fif til hvad vi ellers kunne prøve?

Har lagt et billede ind af forhindringen. (hapset fra google.dk)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility - spring igennem ring
  • #1   13. jun 2013 lær din hund at springe igennem en anden ring,som du holder fast i og hold den lige over jorden,så den i begyndelsen bare skal gå igennem,når den så er tryg ved det,begynder du langsomt at hæve ringen op fra underlaget, og du holder stadig fast i ringen,det er synd at tvinge den til noget den ikke bryder sig om,men det klan godt tage tid,førend den vil springe igen,hvis den forbinder det med dårlige oplevelser og eller er blevet bange for at springe gennem ringen,synes det er lidt mærkeligt, at din træner nærmest forstærker din hunds uvilje mod ringen ved bare at løfte ham op og skubbe ham igennem,en rigtig træner burde vide bedre

  • #2   13. jun 2013 Har du prøvet at se om det er selve dækket han er bange for?

    Kunne du evt. få fat i et gammelt dæk i ca. samme størrelse og prøv at se om det er det han er bange for, for så er det "lidt lettere" at træne væk, hvis du belønner for at være i nærheden af "det døde" dæk, som bare ligger eller står.

    Og gradvist forlange han kommer tættere på dækket, når han er klar.


  • #3   13. jun 2013 Det lyder som en god idé - jeg vil prøve at få fat i et dæk og få ham igennem. Det er ikke dækket som sådan han er bange for. Vi kan sagtens ligge en godbid på dækket og han spiser den uden frygt eller noget. Og han sidder også lige foran det. Men igennem vil han ikke - det er der ingen tvivl om.
    Men når nu jeg finder et gammelt og holder det kan det være han vil, for så er det ikke så bevægeligt smiley


  • #4   13. jun 2013 Ja det er med at prøve lidt forskellige ting, ikke alt virker på den korrekte måde smiley

    Har fx. en border blandings unghund på 8 mdr, hun er ved at indlære kommandoen "back" (i forbindelse med agility smiley ) en del anderledes end hvordan min Aussie lærte det i "sin tid" hun forstod ikke hvad jeg ville ved indlæringen jeg brugte på Aussieén, og så bakkede hun fuldstændig og ville ikke træne, så måtte jeg finde på noget andet, og det fungere bare super på hende, med den metode jeg bruger nu.

    Og hvis du mener din hund ikke vil lære hjulet ved at blive "tvunget" til det, så skal du finde en løsning der virker for jer begge smiley


  • #5   13. jun 2013 Ziga var også vildt bange for hjulet som den hedder i starten. Jeg lærte hende at springe i gennem en hulla hop ring, først som jeg holdt helt stille, hvorefter jeg fik en hjælper til at bevæge den lidt. Det hjalp, nu springer hun igennem hjulet som har hun aldrig lavet andet

  • #6   13. jun 2013 Hula ringen er fint til at lære at springe med,her springer vi både i hula ring,agilitydæk og arme.

  • #7   13. jun 2013 Tak smiley jeg tror jeg har allerede fundet en hulahop ring jeg lan låne.

  • #9   14. jun 2013 Ja er enig - jeg er heller ikke for at løfte igennem. Er spændt på om jeg kan lokke ham til det en dag ved at øve lidt hjemme stille og roligt smiley

  • #11   14. jun 2013 Ja jeg har en tosset corgi-veninde som kan træde til smiley

Kommentér på:
Agility - spring igennem ring

Annonce