Rally-O vs. Lydighed Rally-O vs. Lydighed
hej alle sammen!
jeg har en Welsh Corgi på 8 år, som jeg overvejer at starte til træning med igen, og kan ikke beslutte mig for om det skal være alm. lydighed eller Rally.
vi har trænet lydighed før i c-klassen og også trænet lidt Agillity, og det er ca. 2 år siden vi stoppede, men nu har jeg fået lysten igen. grunden til vi stoppede var lidt fordi vi ikke nåede at rykke op i b-klassen (det var eller tæt på) og både jeg og max var træt af at lave de samme øvelser igen og igen, for man kan alle c-øvelserne perfekt.. når han gider.. så når vi når til konkurrencen syns han ik det er spænende nok. han elsker at lave nye ting og få udfordringer, han lære utroligt hurtigt! så når han skal lave de samme øvelser hver gang til træning så keder han sig og begynder at lave unoder..
men nu har han haft en Laaang pause, vi har kun trænet lidt for os selv indimellem, han plejer at være rigtig god efter en pause for så syns han det er sjovt igen.
men ved ikke om jeg skal gi den alm. lydighed en chance mere eller prøve noget nyt og tage Rally? måske senere begge dele men vi skal lige igang igen så vi starter med én.
jeg elsker lydigheds træning men det er der jo også i rally?
jeg vil gerne høre jeres erfaring med Rally-lydighed, hvad syns i om det? hvad syns jeres hunde?
min bekymring er om det bliver meget ensformigt?? da man jo går meget lineføring men mange vender og lidt tricks, hvor jeg tænker man måske lave flere forskellige til til alm lydighed?
håber i kan hjælpe
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 54
Rally-O vs. Lydighed