{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Søger udstyr til træning af tjeneste hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Da jeg er igang med at træne min Luna op til at blive tjenestehund, har jeg brug for at erhverve mig en masse nyt udstyr.

Jeg tænker så, at i stedet for at gå ud og indvistere i helt nyt, kunne det være nogen af jer havde noget liggende der aldrig blev brugt mere. smiley

Jeg søger specifikt: Bideskind, stort - Bidepølse, stor med 2 håndtag og træningsapport.

Skulle du ligge inde med andet der kan være relevant lige til opstart, hører jeg meget gerne om det.

På forhånd tak smiley

(Ps. Til de opmærksomme læsere kan jeg oplyse, at jeg er i fuld gang som medlem i en brugshundeforening. Det er derfor ikke en træningsvej/metode jeg er på vej ud i alene.)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger udstyr til træning af tjeneste hund
  • #2   21. aug 2013 Tror hun mener at hun vil træne brugshundesport. en tjenestehund er vel en hund ansat hos politiet som oftest er en schæfer og altid med DKK papir.

TS: Som Ulla skriver er c-arbejde ikke bare noget man lige kan gøre og slet ikke som begynder. Start i en brugshundeklub såsom PH, schæferhundeklubben, dobermannklubben eller lignende. Nogle af disse klubber godtager de fleste hunderacer.

• #3   21. aug 2013 Nej jeg mener (som skrevet) tjenestehund og ikke brugshundesport.

Jeg er ansat i Forsvaret, og der har vi tjenestehunde smiley

Men rettede lige mit indlæg, for i har fuldstændig ret. Det er ikke en gren af træning man skal begive sig ud i på egen hånd, men alene under skarp og ikke mindst korrekt træning.

• #4   21. aug 2013 Ulla: Begrebet tjenestehund, dækker over stort set det samme som politiet. Dog med primær anvendelse under bevogtning og afsøgning.
    Dvs. vi træner afsøgning af ting/mennesker (hvis personer forsvinder eller der skal findes springstoffer, ammunition mv.) og ikke mindst kunne standse og tilbageholde indtrængende på et område.
    Prøverne er næsten identiske, og så alligevel forskellige grundet vinklen på hundens anvendelse.

• #6   21. aug 2013 Jeg troede der var restriktioner for hunde i forsvaret mht. til race og stamtavle.
    Men har din klub ikke noget aflagt udstyr du kan købe billigt? Ved at nogle klubber sælger ud af det brugte udstyr

• #7   21. aug 2013 jeg ved fra en der havde hvalp fra mig og igennem samtaler så skal hunde igennem en test inden de kan bruge dem inde i Militæret ,så nøjes du med at træne din hund der og ikke privat da der kun skal et lille forkert vink til at ødelægge en hund så den ikke kan bruges nogle steder

• #8   21. aug 2013 Ulla, Jo vi har trænere i forsvaret. Og hundene bliver mentalttestet inden man får adgang til træningen. Man skal så bestå 2/3 prøver før hunden er færdiguddannet og kan anvendes hele vejen rundt.

Casper: Som fastansat hundefører, er der restriktioner. Men der er en del funktioner i både forsvar og hjemmeværn, hvor man får et mindre honorar for at stile hund til rådighed, og man så indgår i en deling som hundefører. Til gengæld er restriktionen så, at hunden ud over at skulle bestå mentalttesten, skal være af en race, så den kan være "truende". Ordlyden i truende virker forkert. Men det handler om, at man skal have en hund som en evt. indtrængende skal have respekt for.

• #10   21. aug 2013 Laika: Jeg træner i Forsvaret. på deres hundeskole og med deres instruktører. Jeg er ikke i en privat klub. smiley

Det her opslag er ikke ment som en debat om hvorvidt man skal træne c arbejde uden en træner. Det er vi enige om man under ingen somstændigheder skal. - Men det ændrer ikke på, at jeg skal ud og invistere i noget af basis udstyret til brug for træningen.

Jeg spørger bare til om nogen har noget udstyr de ikke længere bruger. Så ville jeg købe det, så jeg ikke behøvede at købe splinter nyt. Der er jo folk som mister interessen eller deres hund bliver for gammel. Derfor nogen muligvis lå inde med noget de ikke længere brugte.

• #12   21. aug 2013 Prøv i markedet smiley

• #13   21. aug 2013 har flere hvalpe fra mig af der har været uddannet i hjemme værnet ,ved også en der var i militæret med hund gerne ville træne i hjemme værnet det kunne han ikke da han var til knytte militæret .prøv at spørge dem oppe i Karup om de ikke har noget du kan låne af dem ,

• #14   21. aug 2013 Normalt er det jo figuranterne, der køber deres udstyr - de bruger det, der passer til dem.
    Og jeg er da ret sikker på at forsvarets hundeskole forsyner instruktører og figuranter med de ting, de har brug for.

De ting du søger tænker jeg i første omgang handler om at indlære bevogtninger - og apporten, naturligvis.
    Det er ikke ting, der koster en bondegård, så det ville jeg bare købe i en hundeudstyrsforretning der handler med brugshundeudstyr. Der findes jo et væld af dem - mon ikke dine instruktører kan anbefale dig noget, eller måske købe via dem?

• #15   21. aug 2013 Jeg vil da lige skrive også, at dem jeg kender der er ansat som hundeførere ved forsvaret i den grad træner selv ud over det, de laver på hundeskolen.

Ellers når man jo ingen vegne.
    Ingen kan dog gøre det uden en figurant, når vi taler om den del af arbejdet. Bevogtningerne kan godt trænes på og af føreren når vi taler hvalpe/unghunde og indlæring.

• #16   21. aug 2013 Camilla: Bare af personlig interesse, hvor i forsvaret har eu tjenestehund?

• #17   21. aug 2013 Jeg er mere interesseret i at høre hvor i forsvaret du er tjenestegørende smiley

• #18   22. aug 2013 CH* Det er nemligt rigtigt. Vores fugurenter har også deres eget udstyr, men det er til det jeg selv kan hjemme jeg søger mit eget. Har lånt noget af deres, men jeg foretrækker bare at have min egen bidepølse, skind mv. da det jo også bliver ødelagt og slidt op. smiley
    Jeg er i den grad også nød til at træne hjemme, men det er som du siger, bevogtningsdelen, søgning, og ikke mindst lydighed. Luna er 11 måneder, så hun er stadig på unghund/begynder niveau og har i den grad en tendens til at glemme hvad hun lige har lært. Ha Ha. Derfor går det ikke kun at træne to gange om ugen på pladsen.

Hundenørd & Pia* jeg er tilknyttet HJV Vestegnen mhp. træning. Og ellers har jeg kontrakt i Karup. smiley

• #19   22. aug 2013 alle os der har bruges hunde køber vores ting ved de forhandler der har det hjemme vi står og skal brug ,så har vi det i mane år ,tag mine bidepøller er over 15 år dem sælger vi ikke ,så du må købe dig noget nyt eller være til freds med det du kan låne, jeg bruger mange gamle bukseben ,til at ruske med

• #20   22. aug 2013 Du må en tur til Per Lærke - Vordingborg Hundesport. Han er ved at afvikle forretningen og har billige sager til salg.

• #21   23. aug 2013 Okay, jeg troede ikke at de brugte andet end schæfere/maller i bevogtningen i Karup... Der kan man bare se smiley

Kommentér på:
Søger udstyr til træning af tjeneste hund

Annonce