{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Klikkertræning - Triks {{forumTopicSubject}}

Jeg har trænet min lille hvalp ved at bruge klikkertræning. Han er super lærenem selv om jeg aldrig har brugt klikker før.

Har lavet en lille video med nogen af de triks han allerede har lært (inspiration fra Silvia Trkman DVDer).

I kan se den her:
http://www.youtube.com/watch?v=4_qU12Yi5e8

Jeg er jo helt ny med hensyn klikkertræning, men syntes selv han fanger tingene rigtig hurtigt smiley

Når i træner med klikker laver i så mest shaping, captioning eller luring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikkertræning - Triks
  • #1   23. aug 2013 Hvor er han sød, dejlig video smiley

• #2   23. aug 2013 hvor ser det bare godt ud smiley Han er vel nok dygtig og dejligt at se hvordan du træner ham. smiley
    Når jeg træner veksler jeg meget- ofte frishaper jeg meget. Men andre gange guider jeg meget for at hunden ikke bliver usikker eller giver op. Så det kommer meget an på hunden og hvad jeg vil indlære. Men jeg elsker frishaping, at fangen en adfærd og forstærke, det er bare en fed måde at træne på

• #4   23. aug 2013 ser super godt ud smiley

og han er da dejlig fokuseret, bliver han bare ved og ved så du må holde pauser? eller siger han selv pause (træt eller ufokuseret?)

jeg har kun klikkertrænet mine katte og Sasha for sjovt, men det har nok mest været ved shaping, dog af og til lokke, fx ved dæk

Django kommer jeg nok til at bruge det mere på, men han har ikke været vandt til at tilbyde adfærd fra lille så indtil videre har vi ikke gjort meget i det

• #5   23. aug 2013 Han har da den sødeste "vane" at smække hovedet helt ned på jorden i starten af dæk smiley
    Hvis det er noget du vil fremme så klik der og beløn direkte på jorden.
    Han ser ud til at være en klog lille en smiley

Jeg skiftede i øvrigt fra "almindelig" træning til klikkertræning med min hund for knap et halvt år siden. Vi elsker det og han tilbyder så meget mere og yder også mere på den her måde. Han bliver 5 år i næste weekend, så det er aldrig for sent at skifte metoder smiley

• #6   24. aug 2013 Tusind tak for de søde ord allesammen og de gode råd til videre klikkertræning, det er jo en helt ny verden jeg er kommet ind i og indtil videre elsker jeg det! Tror jeg skal prøve det med at fange en adfærd, han har nemlig tit den vane at han indimellem tager poten op på snuden (ligesom trikket "shame") så måske jeg skulle prøve og fange det.

Maiken T:
    Jeg prøver at belønne bedst muligt, ved bakke prøver jeg at smide godbidden til ham så han ikke skal gå hen til mig for at få den, men jeg er ikke så god til at smide den så den lander lige der hvor han er smiley
    Ved heeling bærer det desværre præg af at vi har trænet lidt for meget med henblik på udstilling (skal på vores første udstilling i morgen) og der har han lært at så snart jeg står stille skal hen ind foran mig og "free-stande" så jeg prøver meget at klikke kun når han er ved siden af mig og ville gerne hen og give belønning på venstre side, men han smutter stadig lidt ind foran. Grunden til at jeg ikke har godbidden i venstre lomme og giver fra venstre hånd er at det er den hånd en evt. line ville være i. Men måske jeg skal være lidt hurtigere med at få den hen til ham på venstre side?

Louise P:
    Jeg træner ham kun med han normale mad i forbindelse med måltider. Så når måltidet slipper op er træningen slut. Derfor varer vores træningspas som regel kun 5-6 minutter og på den tid holder han perfekt fokus. Eneste tidspunkt vi træner længere er når vi tager til undervisning, men der har man jo mange små pauser indimellem.

Zpcn:
    Det med at smække hovedet ned havde jeg slet ikke tænkt over smiley Kan godt se det nu du siger det. Ved ikke om det er så god en ting at fremme da jeg ikke ved om det er ok i forbindelse med evt. rally/lydighed hvis nu vi vil prøve det senere hen. Men sødt er det.

• #8   25. aug 2013 Maiken:
    Jeg tænkte på at til udstilling har man jo linen i venstre hånd. Men jeg har prøvet at træne lidt med ham nu hvor jeg har godbidden i venster og det fungerer virkelig godt! Så det skal helt klart fortsættes og så er det kun når jeg lige når jeg udstiller at jeg ikke kan gøre det sådan smiley

Kommentér på:
Klikkertræning - Triks

Annonce