{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Gå pænt i snor {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..
Nu har jeg forsøgt siden vi fik Cocio for snart 2 år siden, at lære ham at gå pænt i snor og det duer bare ikke.. Vi har flexline, men den er låst, så han har ca 1-1½ m snor når vi går almindelig tur.. Er vi i skoven eller andet er linen ikke låst.. Mit problem er, at han trækker helt vildt de første 3/4 af turen - altså næsten det hele.. Han er meget glad for at snuse og sætter ofte alle 4 poter hårdt i jorden hvis han vil snuse videre, selvom vi har stået på samme sted i flere minutter.. Har forsøgt at stoppe op og blive stående når han trækker og så først gå videre når han stopper (det kan godt tage 5 minutter), men uden held.. Hvad gør jeg for at lære ham at gå pænt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå pænt i snor
  • #1   25. sep 2013 Meld jer til træning så I får styrket samarbejdet.
    Gåturen er hundens jagt. Den skal være et samarbejde mellem jer to.

Hvis hunden er fuldstændigt ufokuseret på dig, så start med at indlære lineføring derhjemme. Gå først ud af døren når hunden ikke trækker.

En line føring foregår i løs line med hunden ved venstre ben. Skift retning ofte, så hunden afbrydes og skal vælge at følge med.
    Dette gør du også på gåturen. Hunden må kun komme fremad hvis den går pænt. Vend rundt, skift retning, skift fortov osv.

Ignorer fejl. Ros korrekt adfærd. Beløn med guf eller lok med guf i starten, indtil hunden fanger opgaven.

• #2   25. sep 2013 Du smider flexlinen væk! Så køber du en god tynd sporline på 5 eller 10 m;)
    Så gør du det at hver eneste gang linen bliver stram så vender du omkring og går modsat vej, bare træk hunden med, ikke kalde,lokke eller rose, stram Line betyder vi går væk fra det du ville hen til lille hund;) en flexlinen lærer hunde at trække, de skal jo trække for at linen ruller ud, så det lærer simpelthen hunden at jo mere den trækker jo længere kommer den frem;)

• #3   25. sep 2013 Og der er enorm forskel på at gå pænt ved venstre side og at lufte i lang Line, i lang Line skal hunden hos mig ikke være på venstre side, den må gå hvor den vil, den må bare ikke trække;)

• #4   25. sep 2013 Vi bruger også metoden som Bodil foreslår. Det er to forskellige måder at gå tur/træne.
    Den lange liner fungerer først når hunden har lært lineføring, synes jeg. Den skal forstå at den ikke må gå ud på vejen, hoppe efter andre hunde osv. Ellers er lang line for farligt.

• #5   25. sep 2013 Jeg ville droppe flexlinen, og så lærer ham først at gå i en alm snor ved din side... når han så skal snuse, osv, så kan du give ham snor igen.
    jeg gør det at min får en alm snor på de første 5-7 min af turen, indtil jeg er i skoven.. og her går han ved siden af mig, og det er ikke snusetid osv. det er lige ved siden af mig....
    når vi så er kommet ned i skoven, så slipper jeg ham løs, her kunne du evt give ham flexlinen på og så sige fri..
    herefter kan du bare låse flexlinen, så vil han forstå at når du siger at han skal gå ved siden af dig, så er det bare sådan.

• #6   25. sep 2013 Hvor på Fyn bor du?

• #7   25. sep 2013 Fang Nina - majestæten.

Hun kan ting.

Kommentér på:
Gå pænt i snor

Annonce