517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Hjælp til gi pote Hjælp til gi pote

Hej HG

Vi har en dejlig border pige på fire måneder og vi er ved at have godt styr på alle grundlæggende kommandoer. Men jeg kan simpelhen ikke få hende lært at give pote.

Jeg har prøvet følgende metoder:

Have en god bid i en lukket hånd og prøve at hende til at kradse på hånden, men hun kigger bare på hånden og slikker på den.

Har også prøvet at tage hendes pote og give hende en godbid og sige kommandoen samtidig.

Nogen der har andre ideer til at lære hende det?

På forhånd tak smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til gi pote
  • #2   2. okt 2013 Okay synes bare jeg har prøvet i lang tid nu, men vi må bare væbne os med tålmodighed for eller har hun haft let ved de andre kommandoer smiley

• #3   2. okt 2013 Nogle ting er bare svære for dem end andre. Måske er hun ikke sådan en pote-skrabende hund af natur. Jeg lærte fx min at sitte og dække på en halv dag, da han var hvalp. Så gik vi videre til pote- ingen problemer. Så prøvede vi rullle rundt. Og det prøver vi så stadig på her 7 år efter. Han kan en laaaang liste af tricks, men rulle rundt- nej fandme nej

• #4   2. okt 2013 Jeg lærte min hund atgive pote ved denne metode (hun kunne allerede efter 15 min.):

Tag en godbid i højre hånd mellem fingerspidserne.
    Hold venstre hånd fladt frem med håndfladen opad.
    Vis hunden godbidden, men lad den ikke få den.
    Hold godbidden ned mod håndroden på venstre hånd.
    Vent roligt mens hunden laver forskellig tigge-adfærd for at få godbidden.
    Første delmål er blot at hunden løfter poten.
    Så i det øjeblik hunden løfter en pote fra jorden, så siger du "DYGTIIG" og giver hunden godbidden.
    Næste delmål er at hunden skal røre din hånd med poten, så du starter forfra, men denne gang får hunden først ros og godbid, når den har løftet poten helt op til din hånd.
    Dette skal du sikkert øve nogle gange før hunden helt forstår hvad du ønsker den skal gøre.

Når hunden lægger poten på din hånd straks når du holder godbidden mod hånden, så nøjes du med at række hånden frem og har blot godbidden inden for rækkevidde. (evt. gemt på ryggen i den anden hånd).
    Det giver måske lidt usikkerhed, men hunden vil ret hurtigt forsøge at løfte poten mod hånden (det gav jo godbidder før), og så: ros og godbid.

Når du har trænet det nogle gange, så har hunden fattet ideen, og først nu begynder du at sige din kommando samtidigt med at du rækker hånden frem. Det kan fx. være "Giv pote", "Davs" eller hvad du kan finde på.
    Der kan laves varianter af dette trick, fx. hvor du holder hånden op til "High five" eller begge hænder til "Give me ten".

Kommentér på:
Hjælp til gi pote

Annonce