{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Tricks {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Dansk Svensk Gårdhund der hedder Fister. Jeg vil rigtig gerne lære ham flere tricks end dem han kan i forvejen. I kan se dem han kan på hans profil her:

http://www.hundegalleri.dk/galleri/112070-dansk_svensk_gaardhund_fister_min_bedste_ven3

Men aner bare ikke hvad jeg skal lære ham mere? smiley

Hvis i har nogle ideer til hvad han mere kan lære, andre end dem han kan i forvejen så må i meget gerne byde ind smiley
Og i må også meget gerne give links til hjemmesider hvor jeg også kan se tricksene? smiley

Håber i vil hjælpe, fordi har ikke trænet med ham i særlig lang tid fordi jeg netop ikke kan finde flere tricks som jeg kan lave med ham, og han begynder lidt at kede sig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tricks
  • #1   8. okt 2013 http://www.rolighund.dk/Sjove%20tricks.htm

http://www.superhunden.dk/D-tricks.htm

Her er lidt at gå i gang med, med en god beskrivelse smiley

God fornøjelse smiley

• #2   8. okt 2013 hvis du ikke bruger klikker ville jeg starte med det og træne det og her er nogle ideer som mine kan eller arbejder med lige nu
    Højre/venstre
    Gå smukt (med løftede forben som en dressurhest)
    Target
    At løbe omkring de ting du peger på (også på afstand)
    Søge (feldt/spor osv)
    Slalom imellem pinde eller ben
    Kende forskel på legetøj (give legetøj navne)
    Rydde legetøj op
    Gemme sig
    Bakke / bakke mod genstand
    Stå på ”hænder/forben”
    Åbne/lukke døre
    Slukke/tænde lyset
    Grave
    Apport
    Vinke
    Elefant (stå på en omvendt balje med forbenene og dreje rundt) herefter kan den laves omvendt (hunden står med bagbenene på baljen og drejer rundt)

• #3   8. okt 2013 CMP: Ja altså jeg bruger jo ikke klikker fordi jeg har den opfattelse at jeg ikke føler at jeg vil bruger den og i stedet bruger jeg bare ordet "dygtig".

Men fx tricksene: Elefant, Rydde op, gemme sig og kende forskel på navne. Kan du give mig en forklaring på hvordan jeg fx kan træne det med ham? Jeg har nemlig ingen anelse om hvordan jeg øver det med ham og vil ikke begynde at indlære ham noget forkert.

• #4   8. okt 2013 jeg træner meget ud fra hundens initiativ (fri-shaping om man vil). Elefant det har jeg en plasticbalje på gulvent (omvendt) Ser hunden på den klikker og belønner jeg, herefter klikker og belønner jeg så når hunden går tættere på osv. Det er meget afhængig af hunden hvornår det giver mening at forstærke. Men som sagt jeg forstærker for den adfærd hunden tilbyder. Så er det sådan set bare at se å hunden og forstærke for de delmomenter hunden tilbyder og så på den måde bygge øvelsen op. Altså først klikke når hunden fx ser på baljen, så når den bevæger sig mod den, så når den rør den, så når den rør med poten, så når poten kommer op på den, så når begge poter kommer op, så når de bliver, så når hunden lægger vægten på højre den, så lidt mere, så når hunden tager et lille skridt mod høje osv osv.

Den omvendte elefant træner jeg ved først at lære hunden at bakke mod et objekt (jeg bruger her baljen), så klikker jeg når hundens pote rører baljen osv. osv som i den første øvelse. Egentlig træner jeg langt de fleste øvelser på den måde.

• #5   8. okt 2013 Okay tak smiley Men fx hvis du gerne vil have at han skal rykke bagparten der er på jorden hvad gør du så?

• #6   8. okt 2013 at gemme sig træner jeg på samme måde som med elefanten (egentlig træner jeg næsten alle øvelser på samme måde) Jeg bestemmer mig for hvad jeg vil have hunden gemmer sig bag fx et gardin. Jeg stiller mig tæt på (jeg bruger evt min kommando "den her" og peger på gardinet så ved mine hunde nemlig at det er denne genstand de skal fokusere på at tilbyde adfærd i forhold til. OG ja så klikker jeg som beskrevet tidligere når hunden orienterer sig mod gardinet osv.

• #7   8. okt 2013 At rykke baglæns lærte jeg mine hunde ved vente til de selv tilbød adfærden og så klikke. Tilbyder hunden ikke adfærden eller bliver den usikker eller giver op før den tilbyder adfærden vælger jeg at guide hunden med min hånd (evt. med godbid i) Hunden såt foran mig og jeg fører hånden ind mellem hundens bagben så vil hunden ofte rygge tilbage. I det den gør det klikker jeg og belønner. Nogle hunde bakker bedre tilbage hvis man tager et skridt imod hunden men dette er op til den enkelte hund hvad der virker bedst for den

• #8   8. okt 2013 at kende forskel på legetøj lærte jeg ved at apporterer med hunden (det havde de lært her) og så brugte jeg kommandoen hr. jensen når det fx var tøjbamsen jeg bad dem hente. Derefeter havde jeg to stykker legetøj liggende det ene var hr jensen og det andet var et som ikke har navn endnu og som ikke er så sjovt som hr jensen. Så bad jeg hunden hente hr jensen. herfeter introducerede jeg flere stykker legetøj Hår hunden havde lært det lærte jeg den navnet på et andet stykke legetøj. når hunden var sikker heri lagde jeg begge stykker legetøj med navn sammen med andet legetøj og bad igen hunden hente fx hr jensen osv.

• #9   8. okt 2013 at rydde op lærte jeg hundene ved at kaste eller ligge et stykke legetøj hunden løber hen og henter det (det har de lært) eneste ændring her et at hunden skal slippe legetøjet over kurven de har legetøj i i stedet for i min hånd som de plejer Når hunden er sikker heri sætter jeg kommandoen "ryd op" på. Når hunden kan det lader jeg være med at kaste legetøjet men lader det ligge og beder hunden rydde på. Herefter med to stykker legetøj osv.

• #10   8. okt 2013 Okay tak for hjælpen smiley

Du vil altid være i mit hjerte min skat :Tak for hjælpen smiley

• #11   8. okt 2013 Det var så lidt - hvis der er nogle af tingene jeg ikke fik forklaret ordenligt eller grundigt nok så spørger du bare så forsøger jeg gerne at uddybe smiley
    Held og lykke med træningen smiley

• #12   8. okt 2013 Tak smiley Han har allerede nu lært Zig-zag så det er meget godt smiley

Kommentér på:
Tricks

Annonce