{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Stormer ud af døren - nogen tips? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min sheltie på 10 mdr har noget med døre, låger etc - hun skal absolut storme ud af dem og således køre sig selv helt op. Hun forstår et "vente" signal så jeg kan åbne døren imens hun står stille, men så snart hun får et "værs'go" stormer hun afsted.

Hvordan træner jeg hende til at have ro på også når hun går ud af døren?

Mvh

Cathrine og Jess'

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stormer ud af døren - nogen tips?
  • #1   11. nov 2013 Musashi får ikke lov til det, han vil ellers gerne smiley Jeg tager museskridt, og siger vent, vent. Så han ikke har chancen for at storme ud, og det hjælper her smiley

• #2   11. nov 2013 Jo det kan prøves smiley

Jeg har bla prøvet at gå tilbage og lukke døren igen når hun gjorde det og gav hende proceduren om igen. Sådan kan jeg gøre 8-10 gange før der er ro nok på til at vi går videre. Det er bare lidt træls at bruge 15-20 minutter på smiley

• #3   11. nov 2013 Lav kommandoen "værs'go" om til f.eks. "kom gå", og hver gang hun styrter afsted, vender du om og går du ind igen, indtil hun finder ud af at gå pænt ved siden af dig.
    Måske forbinder hun "værs'go" med det samme, som min forbinder "fri" med. D.v.s. så er der frit løb fremad, indtil jeg kalder.

• #4   11. nov 2013 Hov, skrev imens du postede indlæg. Men prøv evt. at indlære en ny kommando.

• #5   11. nov 2013 Hun forbinder helt sikkert værs'go med "fri"

Det er også sådan at der bor 5-6 gårdkatte hos os som ofte er lige bag hoveddøren nærmest... Det vanskeliggør opgaven lidt. Men når det er sagt så er det ALLE låger og hoveddøre hun gerne vil storme ud af smiley

• #6   11. nov 2013 Det kan godt være, at det tage 15-20 minutter hver gang, men det er jo kun en periode. Så begynder hun at fatte hvad der foregår, og så går det hurtigere og hurtigere for hver gang. :o)

Jeg vil bestemt mene, at det er ventetiden værd. :o) Man skal altid være tålmodig, og bruge den tid det tager, når man træner. :o)

• #7   11. nov 2013 Det er rigtigt CTS, det ved jeg inderst inde godt smiley
    - og jo længere tid jeg lader det stå på, jo længere tid tager det at få rettet op på.. Jeg kan jo også træne det med børnegitteret herinde hvis ikke lige jeg er i humør til at underholde dem der bor i stuen med dør smækkeri.

• #8   11. nov 2013 Det gør det nemlig, det bliver kun værre. :o)
    Jo hurtigere man får det trænet, jo bedre :o)

• #11   11. nov 2013 Mine får lov til at storme ud, men de skal "tjekke ind" inden vi kan gå videre.

Det vil sige at efter vi er gået igennem døren, skal de vende sig mod mig, inden de får lov at gå videre.

Har indlært det ved at gå gennem døren med snor på og derefter bare vente til hunden af sig selv vender mod mig, når den gør det, kan den få en godbid eller få lov at gå videre.

Når hunden har lært det ser slut-øvelsen sådan ca her ud: http://youtu.be/GPlqoTn_lwU

Jeg har nemlig også en der vil æde katte eller evt andre hunde der måtte være udenfor døren, i den situation er det meget rart med den kontrol det giver at hunden altid skal tjekke ind på den anden side af en port.

• #13   12. nov 2013 Randi beskriver faktisk en rigtig god metode, der minder rigtig meget om noget fra Leslie McDervitts bog Control Unleashed, der er en supergod bog at blive inspireret af når man har den slags hunde. Jeg har lært min doberdut fuldstændig det sammen som på Randis video i forbindelse med porte og låger og den slags, da jeg ellers blive slæbt igennem dem smiley
    ... mine stormer også ud af døren, men jeg ser det ikke rigtigt som noget problem for de løber jo bare ud i haven og de stopper hurtigt med 'stormeriet' derude.

Kommentér på:
Stormer ud af døren - nogen tips?

Annonce