604 visninger
|
Oprettet:
Stormer ud af døren - nogen tips? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min sheltie på 10 mdr har noget med døre, låger etc - hun skal absolut storme ud af dem og således køre sig selv helt op. Hun forstår et "vente" signal så jeg kan åbne døren imens hun står stille, men så snart hun får et "værs'go" stormer hun afsted.
Hvordan træner jeg hende til at have ro på også når hun går ud af døren?
Mvh
Cathrine og Jess'
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
Jeg har bla prøvet at gå tilbage og lukke døren igen når hun gjorde det og gav hende proceduren om igen. Sådan kan jeg gøre 8-10 gange før der er ro nok på til at vi går videre. Det er bare lidt træls at bruge 15-20 minutter på
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Måske forbinder hun "værs'go" med det samme, som min forbinder "fri" med. D.v.s. så er der frit løb fremad, indtil jeg kalder.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
jul 2012
Det er også sådan at der bor 5-6 gårdkatte hos os som ofte er lige bag hoveddøren nærmest... Det vanskeliggør opgaven lidt. Men når det er sagt så er det ALLE låger og hoveddøre hun gerne vil storme ud af
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Jeg vil bestemt mene, at det er ventetiden værd. :o) Man skal altid være tålmodig, og bruge den tid det tager, når man træner. :o)
jul 2012
- og jo længere tid jeg lader det stå på, jo længere tid tager det at få rettet op på.. Jeg kan jo også træne det med børnegitteret herinde hvis ikke lige jeg er i humør til at underholde dem der bor i stuen med dør smækkeri.
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Jo hurtigere man får det trænet, jo bedre :o)
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Det vil sige at efter vi er gået igennem døren, skal de vende sig mod mig, inden de får lov at gå videre.
Har indlært det ved at gå gennem døren med snor på og derefter bare vente til hunden af sig selv vender mod mig, når den gør det, kan den få en godbid eller få lov at gå videre.
Når hunden har lært det ser slut-øvelsen sådan ca her ud: http://youtu.be/GPlqoTn_lwU
Jeg har nemlig også en der vil æde katte eller evt andre hunde der måtte være udenfor døren, i den situation er det meget rart med den kontrol det giver at hunden altid skal tjekke ind på den anden side af en port.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
... mine stormer også ud af døren, men jeg ser det ikke rigtigt som noget problem for de løber jo bare ud i haven og de stopper hurtigt med 'stormeriet' derude.
Stormer ud af døren - nogen tips?