{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Fra by til land, og etager også {{forumTopicSubject}}

Kaoz og jeg er flyttet på landet !
- Omvæltningen var stor, vi flyttede nemlig fra den gamle kæreste, og ind hos en ny.

Byen vi boede i var på ingen måder stor, men mange huse, gadelygter, stisystemer og butikker var der; og mennesker, bier, cykler, hunde og liv... Det ser vi ikke meget af herude, og man skulle tro, at det var en let overgang.
- Men der skal også træning til, for at gå fra "alt" til "intet"..

At gå i grøften har han altid været vant til, når vi gik ved veje på landet. At stoppe op eller komme på plads, når der kommer biler, og der intet fortov er har også siddet på rygraden... Men når det sker sååååå sjældent, at der kommer biler, og der ALDRIG er fortov; så kan man godt trænge til ny indlæring - nye regler i de nye omgivelser !

Der er kommandoer vi kan trække på, og stop, bliv, vent, omkring er brugt meget; "ind til siden" måtte lige vises et par gange, men den er ved at være der uden kommando smiley

Fraværet af mennesker sætter også sine præg på en ko!
- vagtsom uden lige, og vi betragter nu årvågent de biler, cykler og hundeluftere, der passerer vores grund - Kaoz har jo fået have; den skal vogtes, den giver mad hver morgen smiley

Et lille knur til posten, en ordentlig gø-salve til skraldebilen!
- Vores genbo har heste, vi skal helst over og kigge til dem, når de løber rundt, eller vrinsker på folden. Ansvarsfølelsen er stor, trods vi aldrig har haft hest haha, Kaoz kan godt lide dem, og de skal naturligt efterses når de løber eller kalder.

Det er tydeligvis en del ansvar der følger, når man sådan bliver landhund smiley

Vores nye hjem har etager! Kælder, stueetage og førstesal.
- kælderen rummer vaskemaskine, toilet og fyr.. Der skal jeg ofte ned, og Kaoz går ikke på trapper !

Stuetagen, hvor Kaoz opholder sig, indeholder en gang, stue, spisestue, køkken og et lille rum, hvor fryseren, og Kaoz´ mad og vand står.

Førstesalen har et badeværelse, kontor, gæsteværelse og soveværelse - jeg tilbringer natten på anden etage end ham, og det har han klaret fint fra dag 1 smiley

Der skulle dog noget træning til at han ville acceptere niveauforskellene, som at jeg stadig var hjemme - og mente vi skulle hilse og være lykkelige, når jeg kom op fra kælderen - og at det var på sin plads, at ligge og pive ved døren.. for man var jo ensom og forladt! smiley

Aldrig har jeg siddet så formålsløst i et køkken efter at have været på toilet, sat vasketøj over, eller skiftet sengetøj.. Ignorer, ro på, lad som ingenting og vent tålmodigt på at hunden falder ned, så du kan fortsætte de daglige gøremål..

Det virker så efterhånden fint, efter 3 uger (med langsomme fremskridt), synes han ikke længere det er traumatisk, at jeg skal tisse, eller putte brænde i fyret smiley

... beslutningen om at flytte var ikke så svær, omfanget af træning til den ellers så veltrænede hund, havde jeg dog ikke lige beregnet haha smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra by til land, og etager også
Kommentér på:
Fra by til land, og etager også

Annonce