{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Lina S
Lina S
Tilmeldt:
21. nov 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

lydighedstræning Hadsten, Randers, Aarhus N {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min hund og jeg har gået i DCH i ca. 2 år og er på c-holdet. Både min hund og jeg elsker at træne. Men når der går stævneræs i den, så går min tæve fuldstændig død. Hun synes simpelthen at det bliver for kedeligt med de samme øvelser.

Jeg skal flytte til Hadsten om 1mdr og går derfor og overvejer om der skulle være en hundeklub som træner lydighed, spor, rundering osv, men hvor man ikke skal til konkurrencer?

Kender I sådan en klub gerne omkring Hadsten, Randers eller Aarhus N?
Træning skal foregå med positiv indlæring og gerne på hold.

mvh Lina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lydighedstræning Hadsten, Randers, Aarhus N
  • #1   21. nov 2013 Hvis det skal være DCH programmet, så er der klubber i Risskov, Harlev, Hammel, Hadsten, Randers og flere andre steder. Find kreds 3 på dch-danmark.dk

    Hvis det skal være DKK LP så er der Viby, Sabro, Randers, Basballe og Hadsten. Men DKKs program har ikke spor og rundering


  • Lina S
    Lina S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   21. nov 2013 Ok. Mange tak. I min nuværende DCH klub (i vestjylland) skal man helst gå til konkurrencerne for at være på deres C-hold. Havde forstået at det generelt var sådan i DCH. Ville jo gerne slippe for konkurrencerne, da min hund ikke synes at træningen op til er særlig sjov.
    Så er der slet ikke nogen klub, hvor man kan slippe for konkurrencer, men stadig blive dygtigere?


  • #3   21. nov 2013 Jeg tror det bliver svært grundet måden træningen er opbygget på. Så bliver du jo på c-holdet indtil du er klar til B så vidt jeg har forstået. Men det er vel et spørgsmål om at skrive til de forskellige træningspladser og spørge dem?

  • #4   21. nov 2013 Hvis hunden går død i lydighed - hvilket jeg godt kan følge hende i, så prøv rally i stedet. Det er langt mere varieret og interessant.

  • Lina S
    Lina S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   21. nov 2013 Ok, Har slet ikke tænkt på rally. Det vil jeg prøve at melde os til. Hun elsker at gå spor og rundering, men selve lydigheden har jeg svært ved at motivere hende til. Så tænker, at hvis vi træner på begge hold og derved får inspiration fra begge træningsformer så kan jeg få hende motiveret til selve lydighedsdelen også. Det skal ihvertfald prøves.
    Mange tak for råd smiley


  • Lina S
    Lina S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   21. nov 2013 Ok. Jeg havde ikke tænkt på rally. Min hund elsker spor, rundering og felt søg, men lydighed har jeg dælme svært ved at motivere hende til. Så tænker måske at jeg skal prøve at melde mig til begge hold også igennem rally forhåbentlig få hende motiveret til det hun synes er kedeligt.

    Det er som sådan heller ikke fordi at vi er dårlige til tingene, men for at blive mestre skal man bare øve og træne, men min hund gider altså ikke træne det samme for meget, så bliver det kedeligt også finder hun selv på noget som er sjovere (hvilket sjældent er det som hun burde lave).

    Men mange tak for råd og svar


  • #7   21. nov 2013 Kontakt de lokale DCH foreninger i området og hør om de muligheder de har for dig.


  • #8   22. nov 2013 Prøv at kigge på www.hundehusetihadsten.dk
    De har træning, også rally - og indendørs mulighed om vinteren.
    Ved ikke hvordan deres træning er - men som pension er de super.


  • #9   24. nov 2013 Dkk kreds 6 hsr et spor hold.

  • #10   9. feb 2014 Prøv at kigge www.hundensgaard.dk det ligger i voldby 20 min fra hadsten. Jeg har gået på flere hold derude med mille og det er super derude. Træningen er ikke konkurrence præget men derimod lægges vægt på at det skal være sjovt at træne for både hund og ejer. - og så er der hundefrikvarter hver gang hvor de leger nogle stykker sammen i forskellige indhegninger.
    I øjeblikket går vi på et "legestue" hold om lørdagen hvor det er ren leg.


Kommentér på:
lydighedstræning Hadsten, Randers, Aarhus N

Annonce