{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Agility med "problem" hund... {{forumTopicSubject}}

Hej alle hgere smiley
Jeg har været lidt lost her det sidste år pga min dejlige hund.
Da jeg købte fister havde jeg valgt den race så jeg kunne træne agility med ham da det var mit store ønske. Og siden jeg gik ham har vi øvet det forskellige tidspunkter, og han er blevet så glad og ivrig for at springe og viser stor interesse for det nu men jeg har et lille problem...
Fister har aldrig rigtigt kunne lide andre hunde, han gør meget voldsomt og hvis han kan ruller han dem smiley men ville høre: kan man godt gå til agility hvis der fx er hegn om agilitybanen så fister ikke kan komme over til de andre hunde eller er det bare umuligt at starte hvis han er sådan? Vi har prøvet hundetræning og næsten ale untagen. En hunde psykolog... Kan man godt gå til agility med ham, og senere starte stævner selvom ham ikke kan lide andre hunde? Er der nogen muligheder? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning nederste træbræddde som er rådden 2.100 kr.
  • Chok når man rører emhætten og komfur 730 kr.
  • Nedrivning af vitrineskab 1.600 kr.
  • Ophængning af 2 lamper 1.000 kr.
  • Skæring af betonfliser 750 kr.
  • Stubfræsning x2 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility med "problem" hund...
  • #2   2. dec 2013 Indkaldet skal sidde lige i skabet, ellers er det en pestilens for de andre på holdet

• #4   3. dec 2013 Okay men hvad for et trænings hold skal jeg gå på hvis jeg skal lære ham at fokusere?
    Nina: hvis de er langt nok væk bliver han "normalt" hos mig men er aldrig sikker på det. Men hans indkald er super godt det skal måske lige finpudses igen men han er super dygtig bare ikke hvis der er en hun han vil hen til smiley

• #7   3. dec 2013 Hvordan har I arbejdet med hans problemer?

• #8   3. dec 2013 Petra: vi har prøver at gå til hundetræning, og vi har prøver at sætte ham på plads men jeg kan godt få ham til at kunne lide dem hvor jeg kan få lidt tid hvor jeg kan sætte ham på plads. Medmindre det er en stor hanhund smiley

• #9   3. dec 2013 Sætte ham på plads??
    Jeg tror du skal have fat på en adfærdsbehandler der træner efter positive, gode metoder, som kan hjælpe dig med ham smiley

• #11   3. dec 2013 Ja det vil jeg også meget gerne men har i nogle ideer til hvem der kunne hjælpe mig? Og jeg tror ikke jeg har råd:(

• #12   3. dec 2013 Hvor bor du Catherina?

• #14   4. dec 2013 Vil også mene det er dine forældres hund, de må betale hvad det koster at få den trænet osv, det kan jo ikke være din opgave som 14 årig.

• #15   4. dec 2013 Ja jeg bor i Kbh men mine forældre siger det er min hund (det er det jo også) så jeg skal selv stå for opdragelse og sådan smiley

• #16   4. dec 2013 Altså jeg havde også min egen hund, da jeg var 14 år. Det var 'min' hund og mig der gik til træning med den, gik til konkurrencer med den, motionerede den, trimmede den, fodrede den og alt sådan noget. Men det var mine forældre, der betalte for træning, dyrlæge osv og det var dem der stod som ejere af den og som havde det endelige ansvar for hende. Jeg overtog først ejerskabet af hende da Sisse og jeg flyttede hjemmefra sammen smiley

• #17   4. dec 2013 Jeg har haft en hund, der så absolut KUN kunne lide sig selv.
    Fordi jeg havde en rigtig god og sikker lydighed på hende, så kunne vi løbe agility.. Også på konkurrenceplan.

Så svaret er JA, du kan godt træne agility med en hund, der ikke kan lide andre hunde, MEN det kræver at du har helt styr på kræet

• #18   4. dec 2013 Okay tak tror jeg vil finde en træner der kan hjælpe smiley

• #19   5. dec 2013 Jeg har også en hund der hader alle andre hunde. Hun opsøger så ikke selv ballade, men hendes hammer falder prompte hvis de opsøger hende.

På trods af dette har jeg løbet agility med hende hele hendes voksne liv. Hun har løbet 3 gange til DM og 2 gange til World Agility Open. Til disse store konkurrencer har hun også deltaget i ind og udmarch sammen med op 1000 andre hunde, uden problemer.

Men det er et spørgsmål om, at jeg som fører er vågen, så jeg kan undgå at konflikter nogensinde opstår. Og så har jeg heldigvis en hund der hellere vil arbejde end noget andet, så så længe de andre hunde ikke opsøger hende, så er der ingen problemer...

Hvis din hund ikke opsøger de andre hunde og du har styr på basislydigheden (hunden bliver hos dig, reagerer på indkald osv), så kan du sagtens løbe agility selvom din hund ikke kan lide andre hunde. Det er dog en god ide at gøre træner og medkursister opmærksom på det.

Hvis han opsøger ballade og lydigheden ikke er på plads endnu, så er du ikke klar til holdtræning i agility, da det nu engang foregår uden snor og med flere hunde på pladsen (og ofte gerne flere hunde løse) på en gang

Kommentér på:
Agility med "problem" hund...

Annonce