{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Opstilling... åh det er svært. {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ny i det der med at opstille lille hund til udstilling, og har måtte erfare det er ikke sådan lige til smiley

Er der nogle gode råd ? ris og ros modtages gerne smiley

Jeg skal have slæbt os afsted til ringtræning i støvring snart men jeg er lidt nervøs mht Kennelhoste som jo er eller har været i Ålborg og omegn smiley Er den lille dame på kun 10 uger dækket af den første vaccine eller hvad ?

Lige et billede for hyggens skyld smiley Vil gerne se jeres hvis i har et billede af den stillet flot op smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstilling... åh det er svært.
  • #1   12. dec 2013 Hun står super flot der...

Jeg ville nok vælge at tage til dyrlægen og få den mod kennelhoste i næsen...

Jeg har prøvet at ha en 8 ugers hvalp med på en kigger til en juleudstilling, hun havde ik fået den i næsen. 1½ uge efter vi kom hjem fra udstilling hostede hun, og det gjorde hun i over 3 uger.

Men ellers lad være med at hun skal snakke med allesammen eller med nogle overhovedet, så mindsker du risikoen.

Smuk hund iøvrigt.

• #2   12. dec 2013 Hun står virkelig flot på det billede smiley Sikke en lille lækker sag!!

Her er min hanhund fra vores bord-træning smiley

profilbillede
  • #3   12. dec 2013 Mange mange tak Jackie smiley Nå hvad er det for noget de får i næsen ? Jeg skal der op og have hende vaccineret og givet den for rabies så kan jeg få den for kennelhosten samtidig smiley

1000 tak Michelle, det var da en meget fin og dygtig ung herre du har der smiley hvor gammel er han ? Hvordan får du ham til at stå selv, Jeg er ved at få ædt hele armen og hun er ved at stagedive ud over spisebordet smiley

• #4   12. dec 2013 Vaccinen i næsen er en vaccine specifikt mod kennelhoste.. Den gør ik at de ik ka få kennelhoste, men skulle de få det, så er det meget mildere smiley den er bestemt værd at tage med hvis man gerne vil udstille hvor det ofte florere..

Tak smiley Tror han var omkring 14 uger på billedet.. Han er idag 6 måneder, og stiller sig nogenlunde selv smiley
    Hehe, jeg var absolut også ved at få ædt fingrene i starten - have skindhansker på for ikke at blive gennemhullet af hvalpetænderne smiley
    Er startet som dig med at få i ham i position ved at have mad i hånden.. Har sat stå kommando på.. Og stille flyttet hånden lidt væk og straks belønnet hvis han blev stående.. Efter kort tid ku jeg få ham til at stå som på billedet smiley dengang trænede jeg dagligt, gerne flere gange om dagen... Al mad fik han på trimmebordet smiley

Her er han i en free stand 6 mdr gammel

profilbillede
  • #5   12. dec 2013 nej hvor er han flot smiley jeg er bare bange for hun så sætter sig men jeg nå igang med at øve mere for vi har kun prøvet 3 gange smiley

Vi skulle jo gerne blive seje og komme ud og vise os flot frem smiley

• #6   12. dec 2013 Sætter hun sig, så starter du bare forfra med øvelsen smiley og går evt et skridt tilbage... Til at starte med skal du måske kun flytte hånden 5 cm ud, og så belønne med det samme hvis hun bliver stående smiley
    Hun er allerede vildt dygtig, så det skal nok komme!!! smiley

• #7   12. dec 2013 Super jeg må bare igang smiley øvelse gør mester smiley

• #8   12. dec 2013 Syntes den står super flot på dit billede, keep it up! smiley

Coco's første udstilling:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151670305576175&set=a.10151670300421175.1073741827.567711174&type=3&theater

• #9   12. dec 2013 Jeg fik et tip om ikke at lære sit kommando før stå er 120 procent i orden smiley herhjemme træner vi også stå smiley

• #10   12. dec 2013 Jeg træner onsdag aften i Støvring, og nogen gange torsdag - så det kan da være vi ses smiley

• #11   12. dec 2013 Kan se du har fået svar på dit spørgsmål, men det vil jeg under alle omstændigheder give min hund den når den omgåes mange hunde.
    Og den gælder kun i ca 1år, så den skal fornyes hvert år.

• #12   12. dec 2013 Prøv at se dette filmklip med Gerard O'Shea og iagttag, hvordan han arbejder med en hund.

Det er 3. video, den der heddder Café HUNDsnack, ca. 53.30 minutter inde i filmen.

http://new.livestream.com/dog-sports/stockholmdogshow2013

Med så ung en hund vil jeg primært koncentrere mig om, at gøre den rigtig tryg ved bordet, det skal være en fest at komme på bordet, beløn når den står med et årvågent udtryk og vær knap så kritisk med benstillingen, den kan rettes senere.

På gulvet vil jeg gøre det samme, beløn for udstråling/glæde, vent med at arbejde at rette alt for meget med benstilling.

Her et billede af min Ghini, hun står ikke helt perfekt, men hun har ørerne fremme og halen logrer. Jeg foretrækker langt en hund, der viser glæde, så pyt med, at en enkelt pote står forkert.

Jeg tror mange af dommerne har samme indstilling, i Ghinis kritikker kommenteres ofte hendes udstråling, samt handlingen, min søn, der viser hende rører hende knapt, men lader hende stille sig selv, kun på bordet bliver der rettet lidt.

profilbillede
  • #13   13. dec 2013 Nej jeg har besluttet at hun får den i næsen den 27. indtil da skal vi ingen steder smiley

hvor er hun smuk Kirsten !! og står rigtig flot, ja Aya´s hale er "desværre" heller ikke til at få med, hun går med den lige i vejret... ved ikke hvorfor den ikke må bæres muntert til udstillinger ? det er da tosset synes jeg, og ikke rigtig til at gøre noget ved.

• #14   13. dec 2013 Githa - Tak smiley

Hun er kun en hvalp, alle mine hunde både whipper og gravhunde, har haft meget høj haleføring som hvalpe, som voksne har de alle båret den korrekt.

Ghini kan nogle gange i ren iver, smække halen i vejret, men så siger vi bare "hale", så sænker hun den. Kommandoen er indlært ved klikketræning.

Jeg har haft en hjælper, der stod med klikkeren og klikkede, når halen var i rigtig position, jeg løb med Ghini og belønnede, efter et styke tid satte vi kommando på.

Yota med meget glad hale, 6 uger gammel, sådan bærer hun den stadig ofte, hun er nu 3½ måned, men den er korrekt ansat og skal nok komme ned i en blød bue, som den Ghini har på billedet.

profilbillede
  • #15   13. dec 2013 åh så er der håb endnu smiley det vil jeg prøve så, for det kan åbenbart lade sig gøre smiley
    Håber i hvertfald ikke det er det der så fælder og på udstillingerne.

• #16   13. dec 2013 Tror ikke der er mange begrænsninger på, hvad der kan trænes, hvis man har den rigtige metode.
    Ghini kan også kommandoen ører, Så sætter hun dem som på billedet, mange whippets står med ørene tilbage og tæt ind til hovedet i udstillingsringen, dommeren smider ofte et eller andet foran dem for at fange opmærksomheden og for at se om ørestillingen er korrekt, det behøver han ikke, hvis ørene allerede er i korrekt stilling.

En whippet skal have en lang let buet hals, det er et af Ghinis rigtig stærke eksteriørmæssige fortrin, men også her kan man hjælpe, når vi siger hals, bøjer hun hovedet lidt, så halsen buer fint smiley

Jeg tror der er håb med haen, når hun kun er 10 uger, ellers må du igang med træning af haleføring smiley
    Har aldrig oplevet at høj haleføring har trukket ned i baby/hvalpeklasse.

Både ører og hals er også indøvet med klikker og de kommandoer bruges primært, når hun står på bord.

• #17   13. dec 2013 Jamen jeg må bare igang hi hi
    skal jeg evt sænke halen for hende de første gange og så give hende kommandoen og evt klikke ? Jeg må vist ud og have en klikker smiley

Nej jeg tror heller ikke det er nu det trækken en masse med men hun er meget glad og små dominant af natur så tror ikke det ændre sig alverden smiley

Er meget imponeret over dine smukke hunde smiley

• #18   13. dec 2013 Der er et klikkerkursus her, du får e-mail dagligt i 7 dage med info:

http://www.canis.dk/klikkertreningskurs-dk.htm

Jeg har ikke rørt halen, men haft en anden person til at kigge på, mens jeg gik/løb med Ghini, denne person klikkede i det splitsekund haleføringen var rigtig.

Jeg skiftede mellem gang/løb/vendinger. På et eller andet tidspunkt vil hunden sænke halen og i det splitsekund skal der klikkes.
    Det er nemmest med hjælper, det er nærmest umuligt selv at se og timingen er vigtig.
    Der gik ikke mange ganges træning, før Ghini fattede budskabet og hun er ellers ikke udpræget "klikkerhund"

• #19   13. dec 2013 Glemte lige, der skal ingen kommando på, før hunden har fattet, hvorfor der klikkes = den belønnes.

• #20   13. dec 2013 og så klikkede din hjælper når halen var korrekt ? smiley jeg fatter systemet smiley det vil jeg prøve.... skal bare have fundet en hjælper der også fatter det for tvivler på manden er særlig snu murhahaha.

Hun er en bette klog hund, den fanger faktisk hurtigt hvad man vil, øver mest kontaktøvelser og der er den lyn skarp smiley

• #21   13. dec 2013 Ja, hjælper klikkede, når halen var korrekt.
    Ellers bytter du bare med manden, så det er dig, der klikker og ham der går, det kan han sikkert godt finde ud af smiley

Min mand ville heller aldrig fatte det smiley

• #22   13. dec 2013 NEJ han er nyttesløs mht hund smiley Er ved at lære ham hvordan man opdrager hunden irettesætter og roser. Min rottweiler var 3 år da jeg mødte ham så det hårde arbejde var overstået dengang smiley

Jeg var på klikker kursus da jeg tog træneruddannelsen men skal nok lige have opfrisket det smiley

• #23   13. dec 2013 Nu er det jo så en hel anden type hund jeg har i og med det er cavalier, men du kan da lige få et par billeder af drengene, Comet er 5 måneder på det her billede, det var hans første udstilling i Roskilde i maj måned smiley

profilbillede
  • #25   13. dec 2013 åh han er fin Nadja, det er meget sjovt at se andre racer, synes alle hunde er smukke på hver sin måde smiley

• #26   13. dec 2013 Githa- Min mand og jeg har været sammen i 27 år og det er først nu han er ved at lære det grundlæggende smiley
    Vi har hele tiden haft 3-4 hunde i husstanden, så der har været hvalp nogle gange efterhånden.

• #27   13. dec 2013 Her er så min anden cavalier Bazil billedet er også fra Roskilde bare året før smiley Han er 1 år på billledet

• #28   13. dec 2013 Her er så min anden cavalier Bazil billedet er også fra Roskilde bare året før smiley Han er 1 år på billledet

profilbillede
  • #29   13. dec 2013 så har han 19 år endnu at lære på smiley men han er oplært i hest hi hi

• #30   23. feb 2014 Hej alle sammen vil lige vise jer at det går fremad med vores opstilling, og vi har meldt os til den første rigtige udstilling i Strøby den 23 marts. ( var til skue den 1 feb. og det gik rigtig godt, BIS 1 Baby ;D ) så vi har fået blod på tanden...

profilbillede
  • #31   23. feb 2014 Fedt, stort tillykke smiley Det ser skide godt ud !!!

• #32   23. feb 2014 takker smiley

• #33   23. feb 2014 Cutie smiley

Kommentér på:
Opstilling... åh det er svært.

Annonce