923 visninger
|
Oprettet:
19. aug 2008 Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
AAAARGHH!! Hundene gør om natten! {{forumTopicSubject}}
Ja de gør så ;o/. Vi bor i et villa kvarter, så det er så snart nogle i kvarteret lukker deres hoveddør, smækker bildøren. Tjekker postkassen, så flyver de op og skaber sig... Eller en af de andre 2 som bor i huset "larmer"
Ingen af dem gør det hver for sig.
Vi har boet her i 4 måneder, så de burde da være faldet til., er ved at blive sindssyg, og har lyst til at tæske den ene med den anden nu og da... Aaarggg!!
Hva faaaaen gør man ?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Rolig steme hver gang hunden gør, bare fx ja tak, beløn tavshed hav fx en pose godbidder liggende og smid en håndfuld i buret ved tavshed.
Det handler om ro! Ikke at skælde ud;) jo mere du hidser dig op jo mere vil hunden tro der er noget at gø ad;)
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.416
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Nu ved jeg ikke hvad i gør, når de gør, men hvis i skælder ud/bliver sur, bekræfter i hundene i at der er nogen som ikke skal være der.
Hvis i ignorere det, kan det gøre at hundene bliver ved, da i jo ikke hører dem...
Fortæl i stedet hundene at det er fint de siger til, men at i nok "skal tage over" derfra.
Som unghund gøede Bine også af alle lyde... Jeg rejste mig, roste hende kort på vej ud til døren (Sagde "ja-tak" med en lys stemme), åbnede døren og kiggede ud, hvorefter jeg kiggede på Bine og sagde "Der er ikke nogen" og lukkede døren igen.
Dette gjorde jeg hver gang hun sagde til, og efter hånden kunne jeg blive siddende i sofaen og sige "Der er ikke nogen".
HUn er 6 år nu, og når hun hører en lyd der ikke plejer at være der, kommer der er lille vuf fra hende, og så kigger hun på mig og afventer hvad jeg gør.
Jeg siger så bare " der er ikke nogen" og hun ligger derefter hovedet ned igen.
aug 2008
Men jo. Må jeg bare *keep calm* for satan det er svært når man sådan blir vækket om natten...
Både pisse irriterende, men man blir jo også forskrækket..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.901
Sig tak og afled. Tag dem med i soveværelset indtil de har lært det.
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Men måske kan det hjælpe at lukke døren ind til soveværelset, så de måske ikke hører lyde så godt?
Ellers ville jeg gøre som de andre nævner - sig/vis at du overtager situationen, ros når de er stille og hold dig i ro. :o)
aug 2008
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
AAAARGHH!! Hundene gør om natten!