Endt hvalpetræning Endt hvalpetræning
Så har vi i dag været til sidste hvalpetræning med Chessie. Det er det andet træningshold vi er på med hende, men det første hold fik vi ikke så meget ud af - der var for meget hygge og for lidt træning/hjælp.
Vi havde en lille prøve, hvor den bedste kunne vinde en valgfri gave - enten et tyggeben eller en bog træneren har skrevet.
Prøven var blot en repetition af de gennemgåede øvelser: på plads, sidde på trampolin mens ejer hopper, sid og bliv, kontaktøvelse, hilseøvelse, håndteringsøvelse (hånd under snuden/kigge tænder), touch mod hånd, dække på trampolin, kravle med ejere/gå pænt mens ejer kravler.
Alle øvelser skulle udføres 1-2 gange, og på det stadie man var kommet til.
Chessie og hendes gode kammerat Balder (korthåret hønsehund), der er ca. lige gamle (7 mdr.), kom på en samlet 1. plads, og vi skulle derfor dele gaverne - vi fik bogen, de fik benet, da de allerede havde bogen.
Ih, min lille dejlige hvalp, hun var så dygtig, og lavede stort set ingen fejl. Og så havde vi slet ikke fået trænet sid og bliv, så det lærte hun lige, mens vi ventede på at det blev vores tur. ;o)
Ville bare lige dele vores gode oplevelser med jer! Hvad har I lavet med hundene i dag? :o)
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Må jeg spørge hvilket regi du gik til hvalpetræning i ? Og hvor henne ?
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Jeg har lige haft første aften med ringtræning med Myrna
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.553
Emma - Sikke en skam, at I skulle have sådan en oplevelse med det! Vi gjorde så første hold færdig, men syntes ikke vi havde fået nok ud af det, så vi begyndte et nyt sted. Chessie var en af de yngste det første sted og en af de ældste det andet sted. :o) Og ja, det var rigtig hyggeligt og sjovt med sådan en prøve. Så kunne vi lige repetere, og rigtig mærke hvor langt vi har rykket os siden første gang. :o)
Daniella - Tillykke med den lille! :o) Ja, det bliver hurtigt trætte i den alder. :o) Selv nu, hvpr Chessie er 7 mdr., sover hun tungt hele vejen hjem fra træning. :o)
Annette - Jeg vil lige kigge forbi din video senere. :o)
Endt hvalpetræning