686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Status på Jackpots træning i C programmet (DCH) Status på Jackpots træning i C programmet (DCH)

Jackpot er efterhånden ved at have godt styr på de forskellige øvelser i C programmet. (DCH)

RUNDERING.
Halsgivningen virker upåklageligt. Har haft lidt problemer med at han hopper op, så det har jeg arbejde målrettet på. Øvelsen er simpelthen stoppet og startet forfra, hvis han hopper op. Det virker og det er han blevet helt god til :-).Og så synes han det er sjovt smiley
Afstanden er kun et par meter, med fuldt synlig figurant.

FELTSØG
Vi har trænet det med 1 og 2 hjælpehunde. De skiftes til at finde genstande og Jackpot ser dem arbejde. Det er rigtig sjovt smiley
Han har helt fattet opgaven og arbejde målrettet og søger rimeligt stort areal. Han skal ind imellem støttes lidt, men det er bare helt rimeligt smiley

SPRING
Vi har både trænet med targetplade og med låg med godbid på. Enkelte gang tester jeg uden låg og det går fint smiley
Han kommer pænt hen tilbage og sætter sig foran mig.

APPORT
Jeg har kæmpet lidt med den. Både med tygning og med at ville slippe når han satte sig. Grunden er min egen, jeg har begået et par fejl under indlæringen: Jeg har leget for meget med genstanden, når han er kommet tilbage med den, altså for megen drift i den øvelsen i stedet for aflevering til hånd og rigelig med belønning. Øget drift i øvelsen har helt sikkert været en af grundene til tygningen. Jeg har klikket ham for at hold fast, men min timing har ikke været god nok, og jeg har stået fast på et niveau for længe. Jeg er ved at have løst det, ved at kaste dummien, han løber hen til mig og vi går lidt sammen for at få ro på og jeg stopper op- det virker !

LINEFØRING
Det går flot, men ikke så lange pas ad gangen. Vi arbejder en del med vendinger (HogV ) og omkring. Og så arbejder vi op ad væg. Brug af drift virker bedst (Som jeg jo også lærte med Belli ;-))
Afdækning og afsitning går fint. Vi er ikke begyndt at arbejde med stå og blive i stå, men det skal vi nok komme efter smiley

Derudover arbejder vi også med en del af B programmet, både spordelen og fremadsendelse- det går også rigtig godt. I spor er der langt igen, men det er heller ikke noget de lærer over natten ;-).

Er jeg tilfreds ?
JA smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Status på Jackpots træning i C programmet (DCH)
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #1   28. mar 2014 Tillykke - det er bare så skønt, når tingene lykkes smiley

Jeg er i gang med samme program med min "lille" Ingle. Han er dæleme træt, når vi har været til træning smiley

• #2   28. mar 2014 Tak Eva smiley

Ja, det er rigtig dejligt når det lykkes smiley

Spændende med Ingle smiley
    Ja, det trætter smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#3   28. mar 2014 Hvor tidligt forventer du at stille op i konkurrencer?

• #4   28. mar 2014 Havde egentlig tænkt at vente til næste år, meeeeen tror godt vi kan være klar til august uden stress. Men nu ser vi smiley

Der er 4 konkurrencer efter sommerferien, som ligger i ok afstand.
    Hvis alt går vel, skal jeg på 1 uges hundekursus i sommerferien . Vandel kursus

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#5   28. mar 2014 Det bliver spændende!

Jeg har luret lidt på Vandel kurset, men jeg kan ikke lige overskue at tage afsted med to "unghunde", så det må vente, til den ene har fået både hjerne og hørelse tilbage smiley

Kommentér på:
Status på Jackpots træning i C programmet (DCH)

Annonce