{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Rottweiler vil ikke gå tur {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeelskere smiley

Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Min rottweiler, Molly på 7mdr, er simpelthen så svær at få med ud og gå tur. Der er ingen problem hvis vi kører et andet sted hen og lufter hende med snor, men hjemmefra vil hun allerhelst ikke. Det er lykkedes nogle gange, men nu er det helt træls. Hvis vi spørger om vi skal gå tur bliver hun hel vild og piver for at komme ud, men når vi så sætter linen på sætter hun sig og vil ikke rokke sig ud af stedet. Prøver at lokke med guffer men det er hun ligeglad med. Prøver man at hive en lille smule i snoren ruller hun bare rundt og skaber sig (selvfølgelig hiver jeg ikke hårdt). Har prøvet at sætte linen i halsbåndet for at tjekke om det skulle være selen der skavede et sted, men det var det samme. Ved ikke om jeg skal være mere hård ved hende for at vi kommer af sted? Men bare man trækker det mindste smider hun sig og ruller rundt. Vi har gået til træning siden hun var helt lille så skulle mene jeg har så vidt mulig styr på hvordan man skal lokke og opføre sig for at være spændende.
Håber i kan hjælpe mig for det er virkelig ved at gå mig på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler vil ikke gå tur
  • #1   15. apr 2014 Ta en stol og sæt dig udenfor og lad hunde ligge ved siden af, flyt stolen lidt af gangen når hunden har vænnet sig til det første sted.
    Self.skal du ikke gå så langt som at slæbe stolen med ½km. væk hjemmefra, men ved at hunden ser at der ikke er nogen fare udenfor i jeres eget område, så vil den med garanti gerne med når den har vænnet sig til at se at de andre hunde og andet den evt er bange for i kvarteret, ikke gør den noget.
    Det er et råd der tit er blevet brugt og jeg har aldrig hørt om at det ikke har været vellykket.
    HUSK at vær bedøvende ligeglad med evt.forbipasserendes dumme bemærkninger, dem får man lige meget hvad man træner sin hund til./i. smiley

PS. HUSK ALDRIG at vise hunden at du måske er nervøs eller sur på den, vær kold og "ligeglad" vis at her er intet vi behøver at reagere på, så skal hun nok blive nys over især forårets mange nye dufte, ellers få en anden ældre hund til at vise hende at kvarteret er et interessandt sted med mange dufte af de andre hunde.

• #2   15. apr 2014 Her i huset var snoren kommet på, og så var jeg GÅET. Så må den jo bare følge med.

• #3   15. apr 2014 Har jeg prøvet men så bliver det til at jeg slæber min hund en tur i stedet for...

• #4   15. apr 2014 Så slæb den, på et tidspunkt holder den med det pjat, og følger med.

• #5   15. apr 2014 Find et stykke legetøj som hun elsker og brug dette til at lokke hende. Men tænker også lidt som Natascha.

• #6   15. apr 2014 Min gamle Bailey lavede det samme nummer da hun var hvalp/unghund. Jeg hoppede og dansede for at få hende med. En jeg trænede sammen med spurgte om jeg havde prøvet bare at trække afsted med hende? Jeg forsøgte, hun skreg, hoppede, sprang, smed sig og gjorde et vældigt væsen af sig. Lige indtil hun gav op. Siden da har der aldrig været problemer. smiley

• #9   15. apr 2014 Har hun en anden hundeven som kunne komme forbi og hente jer til en gåtur ? Måske vil hun gerne hvis en af hendes venner går med.

Ellers vil jeg sige lige som Natascha............

• #11   15. apr 2014 Da jeg skrev første gang tænkte jeg at det var en "problemhund" for det er altid dem jeg tar til mig så jeg overvejede slet ikke at det kunne være en alm. "race relateret styrkeprøve" smiley smiley

Men Rottweilere skal jo ha en stræk fører og det vil sige at hvis du har ladet hunden bestemme tidligere så skal du stå fast nu inden det bliver for sent.

Men vil den ikke ud pga. en grim oplevelse i sin tid, så må du finde på en måde som hunden kan komme over det på.

Det er dog sjældent at "rotter" er nemme at skræmme "selv som små" så mon ikke du har været FOR blød overfor ham/hende på et tidspunkt hvor du skulle ha stået fast ? smiley smiley

• #13   15. apr 2014 Maj-Britt. Er det nødvendigt at skulle helt ud på overdrevet, eller vil du som altid bare ha det sidste ord.

Men behold det endeligt, for gud hvor lyder det dumt, hvilket du plejer at sørge for ikke "offentliggøres" så tydeligt.

• #15   15. apr 2014 Jeg taler ikke om at hunde der er ved at overtage verdensherredømmet, som du går så ufatteligt højt op i, at det ligger dig "lidt" for meget på sinde.

Jeg taler om en race har brug for en ejer med stærk psyke, hvilket intet har at gøre med det du prøver at få folk til at tro jeg skriver.
    Så vær lige venlig ikke at læg ord i munden på mig med mindre du ved hvad jeg mener.

• #17   15. apr 2014 Vil gøre som natascha

• #18   16. apr 2014 Weee Maj-Britt din fan flok støtter op om dig "as allways"

Men never mind, forstå mig som i vil.

Til TS/Jesper, så håber jeg at du kan skelne mellem dem der ønsker at hjælpe dig og dem der bare altid vil ha sin stemme hørt "overalt" og Deres rygklappere. smiley smiley

• #19   30. apr 2014 Jeg brugte jeres råd med ikke at give op og lade vovsen få sin vilje og nu kører det som på skinner. Mange tak for jeres hjælp... Molly 8mdr

profilbillede
Kommentér på:
Rottweiler vil ikke gå tur

Annonce